Mereka bertiga sedang berada di hospital. Darina sedang diperiksa oleh doktor di dalam bilik doktor. Umar mendekati Danial ingin meminta maaf.
" Danial" panggil Umar.
Danial hanya mendiamkan diri.
"Danial, aq minta maaf lah, kau kan tahu aq mcm mne aq tak bleh klau orang desak aq"
"Tapi xpayah lah sampai nak cium adik aq" marah Danial.
"Kau ah desak aq , orang pun dh berkerumun pastu bising keliling aq..tapi aq tahu salah aq ..aq minta maaf ye" maaf Umar dengan ikhlas. Danial melihat Umar yang sudah senyap itu dia menyiku sahabatnya itu.
"Yelah ..aq maafkan , aq pun fhm keadaan tengah tegangkan, kau pun bukan saja ii cium adik aq, lgpun kau dh minta izin aq ..kau selamatkan adik aq.. terima kasih sangat ii weyh sbb sllu tlg aq bila aq susah ..aq pun sebenarnya salah jugak ..panik sgt ..sorry ye " kata Danial jujur.
"Xde apa lah ,kau sahabat aq , nnti masa aq susah jgn kau lari pulak" lawak Umar.
"Xdelah ..hahah paling kurang pun aq berjalan laju HAHAHAH" mereka ketawa bersama-sama.
Darina yang sudah siap diperiksa oleh doktor pun jalan dengan perlahan ke arah abangnya itu. "Apahal abang ni gelak mcm xde hari esok " kata hati Darina. Danial yang sedar adiknya itu sudah keluar dari bilik doktor pun menyambut adik nya itu dan membantu adik ya itu duduk.
"Doktor ckp apa?"tanya Danial sambil melihat dan membelek-belek kaki adiknya yang sudah berbalut itu.
"Doktor cakap kaki adik terseliuh je. Dalam 3 hari eloklah " jawab Darina. Danial mengangguk sahaja.
" Aduhh, bang agak ii lah sakit lah kaki aq , kasar sangat lah kau ni aq sekeh kepala kau kang" kata Darina sambil acah-acah ingin menyekeh kepala abangnya itu.
Danial menutup kepalanya itu dengan tangan. " Hish kau ni kan, patutnya tangan kau tu patah sekali" kata Danial
"Abang!!!!!....grkkk brkk.." tiba-tiba perut Darina berbunyi. "Ya Allah malunya, kau ni perut masa ii ni lah kau nk berbunyi" monolog Darina.
"Nah, makanlah" kata Umar sambil menghulurkan satu plastik yang berisi roti dan air.
"Sejak bila kau beli ni ? Xperasan aq .." tanya Danial.
"Tadi, masa kau tak nak bercakap dengan aq lah ...kau ni kan mcm perempuan ..bila marah tak tengok kiri kanan eh, sampai tak sedar aq xde " jawab Umar.
"Kenapa abang marah kawan abang?" Tanya Darina menyibuk ingin tahu.
Danial ingin membuka cerita namun ditutup mulut oleh Umar. Ketika itu juga nombor Darina sudah dipanggil untuk mengambil ubat. Darina ingin bangun tapi dihalang oleh Umar yang sedang menutup mulut Danial.
"Darina duduk ..biar saya ambilkan ubat awak" kata Umar sambil membawa Danial dengan tangan nya yang masih menutup mulut Danial.
Danial melepaskan tangan Umar dengan kuat "Kau ni kan , nak aq mampus awal ke apa ha?!"
"Kau lah, diam ii sudah " kata Umar.
"Darina Mardhiah binti Sallehuddin" kata pembantu perawatan kesihatan (PPK) di kaunter farmasi.
"Adik sy tu kak, dia tgh duduk ..sy tlg ambilkan" kata Danial
"Owh baik..ni ubat sapu, sapu di bahagian yang sakit ye, itu sahaja"
Danial mengangguk dan mengambil ubat itu. Dia menuju ke adiknya dan memberi ubat itu kepada adiknya. "Adik , kau boleh jalan tak? " Tanya Danial. "Boleh , tapi lambat lah" kata Darina. "Ha tkpelah aq angkat , naik atas badan belakang aq " kata Danial. Darina malu , dia memandang semua orang di hospital itu . Ramai yang sedang tersenyum senyum melihat adegan itu.
YOU ARE READING
HIJRAH SEORANG PENDOSA | OG
Romance⚠️Kosa kata yang berterabur ⚠️Terdapat kata-kata lucah di permulaan bab ⚠️Penceritaan yang agak berterabur 🙏Sorry, ini karya pertama saya..kalau ada silap mohon ditegur di ruangan komen. Tq readers💕🥰 yang sudi membaca semoga dimurahkan rezeki se...