Jam menunjukkan pukul 5 setengah petang dan akhirnya permainan pun tamat. Mereka bertiga pun keluar dari kawasan bola bowling itu. Keluar nya mereka di kawasan bowling itu Danial menuju ke tandas yang berdekatan. Tiba-tiba perutnya memulas pulak minta dibuang.
Danial pun meletakkan adiknya itu di bangku luar tandas. "Adik , aq nk membuang kejap kau duduk sini kejap eh" Darina hanya mengangguk. "Tulah kau petang tadi sibuk minta kat acik tu nak nasi goreng kampung cili lebih pastu gatal order sambal belacan." Bebel Umar marah. Danial hanya menjeling dan terus masuk ke dalam tandas.
Umar hanya menggeleng kepala melihat sahabatnya itu. Tahu sangat dia dengan sikap sahabat nya itu. Degil. Pernah dulu semasa belajar di Universiti, Danial masuk ke Wad kerana sakit perut yang teruk. Nasib sahaja tiada apa-apa yang serius. Danial dengan pedasnya itu berpisah tiada.
Umar yang melihat Darina yang hanya diam itu, memulakan perbualan. " Darina ,awak nk apa ii tak? Abang awak tu klau membuang memang lama lah cite dia" tanya Umar. Darina hanya mendiamkan diri lalu menggelengkan kepala. Suasana diantara Darina dan Umar sangat awkward.
"Btw kita dari tadi tak berkenalan kan ..sy Umar Sahabat baik abang awak" Darina hanya mengangguk. "Btw mcm mne awak tahu nama sy?" Tanya Darina. "Lahh, awak dah lupa ke?" Soalan Darina dibalas dengan soalan. Darina hanya menggeleng. "Saya yang ubatkan awak masa awak tengah kerasukan tempoh hari" kata Umar jujur. "Dah tiga kali wak ..kita jumpa ..lupa dah?" Jelas Umar lagi.
"Owh ye eh " tanya Darina menggelengkan kepala. Dia melihat wajah Umar untuk mengingat kembali. Darina pun mengingat sesuatu.
"Awak yang hampir langgar saya tu kan?" Tanya Darina. Umar hanta mengangguk.
"Sorry ye, perut saya haritu sakit sangat. Saya memang tak suka menyusahkan orang, tu saya tak terima tawaran awak untuk hantar." Jelas Darina.
"Tau.. biasa lah masalah perempuan, sy faham" Darina terkejut
"Awak tahu?" Tanya Darina
"Tahu lah ..saya pun ada ibu awak , ada adik perempuan...jadi saya dh bleh agak dah" jelas Umar. Darina hanya meng "owhh " saja. Darina ternampak satu kedai yang menjual ilao ilao. Rindunya dia dengan yogurt itu. Selalu bila dia ke mall pasti dia akan pergi ke situ dulu. Dia paling minat dengan pistachio... Fuhh meleleh air liur Darina.
Umar yang melihat Darina memandang lama ke satu tempat mengalihkan juga mata melihat. Tahu sangat lah dia yang Darina ingin makan yogurt itu. Tanpa basa basi Danial bergerak menuju ke kedai itu untuk membeli satu buat Darina.
Darina memandang Umar yang bergerak menuju ke kedai ilao ilao itu. Darina tersenyum. Terdetik satu perasaan yang aneh di hati Darina. Sedang ralit Darina menunggu abangnya Danial yang membuang dan Umar yang sedang beratur membeli ilao ilao tiba-tiba datang seorang lelaki menyapa Darina.
"Wah..keluar dengan jantan lain rupanya ..pakai tudung ingat dah berubah rupanya sama je ..fake sungguh kau ye" kata lelaki itu. Darina yang terdengar kata-kata orang lelaki itu mengalihkan kepalanya ke sebelah. Dia seperti mengenali suara itu dan ternyata ya itu adalah boss lelaki nya.
"Macam mana kau ada dekat sini?" Kata Darina sambil menggerakkan badan menjauhkan diri dari boss nya itu.
Umar yang sudah membayar yogurt itu menuju ke arah Darina namun terbantut kerana melihat seseorang di situ. Dia bersembunyi ingin mendengar perbualan mereka berdua.
"Lahh..tadi bukan you perasaan I ke baby kat bowling tadi."
Umar yang mendengar itu terbit satu perasaan jealous apabila mendengar lelaki itu memanggil Darina dengan panggil baby. "Kau dah kenapa Umar nak jealous ii bagai" kata hati Umar. Dia melanjutkan mendengar perbualan mereka berdua.
"Jadi macam mana ? Kau nak teruskan berhenti dari tempat kerja aq atau kau nak aq sebarkan gambar ii bogel kau?"
Umar yang mendengar terkejut dengan pernyataan lelaki itu. Membuak-buak perasaan marah Umar ketika itu tetapi dia menunggu dahulu , dia ingin mendengar semua perbualan diantara Darina dan lelaki itu.
Darina yang mendengar itu menarik nafas panjang-panjang. " Aq dh buat keputusan, aq xnk kerja dengan kau..kau nk sebarkan gambar ii aq dipersilakan ,daripada aq kerja kat tempat haram tu. "Jelas Darina panjang lebar menguatkan hatinya.
Bossnya yang mendengar pernyataan Darina itu mula naik angin. "Kau yakin ke? Kau tak takut ? Macam mana kalau aq up video kau yang dulu tu ? Kau nak? Kesian mak kau ..mungkin kau kena buang keluarga" Darina mula kegelisahan. Bossnya yang melihat Darina tidak senang duduk itu mula tersenyum sinis.
"You sanggup ke baby? Apa kata you kerja je dengan I" kata bossnya itu sambil memegang paha Darina. Bossnya itu mencuba untuk meraba seluruh badan Darina namun belum sempat dia ingin buat lebih dari itu dia sudah ditumbuk oleh seseorang.
"Umar" jerit Darina . Darina pun bergerak ke belakang Umar.
"Bro , kau memang lapar penumbuk eh? Ataupun dah lama tak pakai mekap warna biru? Klau kau teringin aq bleh je bg sebiji dua? Nak ?" Kata Umar marah.
"Woo wooo ..baby ni you punya daddy baru ke ? Not bad.. patutlah dah lama tak jumpa I, kenapa ? Anu dia lagi besar dari I ke? Tanya bossnya itu.
Pertanyaan bossnya itu dibalas dengan tamparan Darina. "Eh , aq memang teruk ye tapi setidaknya aku cuba untuk berubah ! Kau kata apa?! Kau nak sebarkan? Sebarkan lah!! Kau ingat aq takut ...sebelum kau sebarkan aq buat laporan polis biar kau meringkuk kat dalam penjara..kau nak ke?!!! NAK KE AQ TANYA NI !! " marah Darina.
" Hehh..kau ingat aq takut ..kalau itu keinginan kau....." Ayat bossnya itu tergantung dan mendekatkan mulutnya di telinga Darina agar Darina seorang sahaja dapat mendengar.
"Jangan terkejut kalau satu hari nanti semua video kau tersebar luas kat media sosial..masa tu jangan cari aq balik ye " kata bossnya itu dengan nada mengejek. Bossnya itu pun berjalan jauh dari kawasan itu. Dia pun malu sebenarnya dilihat ramai orang. Tau pulak malu ye mamat gatal ni.
Darina yang mendengar itu pun mendiamkan diri nya . Kepala dia kusut semula. Baru sahaja habis have fun bersama abangnya itu kini datang semula kekusutan di dalam fikirannya itu.
"Macam mana klau video tu tersebar ?"
"Klau Ummi tengok mesti dia malu dapat anak perempuan mcm aq "
"Nanti aq akan malukan keluarga aq"
"Arghhhhhhhh!!!"
Bermacam-macam fikiran berada di mindanya itu. Danial yang melihat Darina berdiri kaku dan dilihat ramai orang di situ terdiam " aq ada terlepas apa ii ke?" Kata hati Danial. "Weyhh Umar , asal ni ? " Tanya Danial. "Panjang cerita dia ..tapi singkat cerita tadi boss dia datang buat kecoh kat sini, katanya dia tak nak Darina berhenti kerja." Jelas Umar.
"Weyh Danial , aq rasa ada yang tak kena lah . " Kata Umar.
"Asal"
"Aq rasa macam ada sesuatu lah yang adik kau sorokkan dari kau sekeluarga sebab aq sempat curi-curi dengar katanya boss dia itu ugut nak sebarkan gambar ii bogel adik kau. Adik kau keje apa sebenarnya? "
Pertanyaan Umar tidak dibalas oleh Danial. Aib adik sendiri perlu di tutup rapat-rapat. Umar dan Danial yang melihat Darina terkaku diam itu bergerak menuju ke arah Darina. "Adik, ok tak ni? " Tanya Danial. " Ok je " kata Darina dengan senyuman hambar.
Ketika Darina ingin naik ke atas badan abangnya itu kepala dia terasa sakit. Dia memegang kepalanya. Matanya gelap tiba-tiba dan hampir terjatuh namun di pegang oleh Umar. Danial yang pelik adiknya itu tidak naik ii ke atas badannya melihat ke belakang dan melihat adiknya hampir jatuh.
"Adik , kau ok tak ni?" Tanya Danial cemas.
"Aq ok je lah ..cuma sakit kepala, jomlah balik kang balik malam Ummi bising pulak" kata Darina lalu naik ke atas badan abangnya itu dengan laju.
" Woii saba lah nasib tak patah tulang aq "
Mereka bertiga pun balik ke rumah masing-masing dan sampai ke rumah dalam keadaan selamat.
..................................................................................
Mcm mne ? Ok tak bab ni?
Minta tlg vote ramai ii ye ..
Tq readers semua ...
YOU ARE READING
HIJRAH SEORANG PENDOSA | OG
Romance⚠️Kosa kata yang berterabur ⚠️Terdapat kata-kata lucah di permulaan bab ⚠️Penceritaan yang agak berterabur 🙏Sorry, ini karya pertama saya..kalau ada silap mohon ditegur di ruangan komen. Tq readers💕🥰 yang sudi membaca semoga dimurahkan rezeki se...