HSP 6

6 2 0
                                    

Darina termenung memandang ke luar jendela. Kata-kata bossnya itu masih terngiang-ngiang di kepalanya itu. Air matanya mengalir di pipinya yang mulus itu dengan sendirinya. Danial yang baru sahaja ingin keluar dari rumah terbantut apabila melihat adiknya Darina termenung. Bukannya Danial tidak nampak air mata adiknya itu mengalir.

"Adik, kenapa ni? There's something you wanna share with me" soal Danial.

" Cakap melayu jelah, nyampah dengar eh" kata Darina sambil mengelap air matanya itu.

"Dh ..back to the topic.."

"Tkde apa ii lah ..jgn risau"

"Yelah tu ,air mata sampai mengalir tak kan xde pape" soal Danial curiga.

"Iye ..., sibuk arghhh ..ni abang nk pergi mne ? Nak ikut bleh ? Adik rindu lah nk jalan ii dengan abang ..please" rayu adrina sambil mengelip-ngelipkan matanya .

"Ingat comel agaknya"

Darina terus membuat muka comel.

"Yelah ii tp ada kawan aq tau ..kau ok ?" Tanya Danial.

"Owhh..aduhh segan lah " kata Darina kepad abangnya itu.

"Xnk sudah byeeeeee" Danial acah acah ingin masuk ke kereta.

"Alaaaaaaa, nak ikutttt ..yelah ii ada kwn kau pun xpelah ..terpaksa lah aq control ayu dpn kwn kau tu.. kau pun satu susah btul kau nk cuti asyik kerja je ..dpt cuti luangkan lah masa dgn aq je kesian aq." Bebel Darina sambil naik ke atas untuk bersiap.

"Cepattttt!!! Lambat tinggal HAHAHAHAH" jerit Danial.

"Janganlahhhhh!!!!" Kelam kabut Darina dibuatnya. Walaupun dia tahu abangnya itu tak kan meninggalkannya tapi dia tetap kelam kabut , memang sikapnya Darina tak bleh diugut.

"Abang, kita kat mne ni? Cantiknya tempat kau bawa aq ni ..lama sgt dh aq tk pergi tasik mcm ni " teruja Darina.

Danial membawa adiknya itu ke Taman Tasik Titiwangsa. Sebenarnya  destinasi tujuan Danial adalah ke Mall bermain bowling bersama-sama Umar Aathif, namun dia menukar destinasi tujuan nya itu. Ketika Darina bersiap Danial menelefon sahabatnya, Umar.

30 minit yang lepas.....

"Hello, Assalamualaikum..Kau dh gerak ke ? Tanya Danial

"Waalaikumsalam...bru nk gerak haa knpe?..tk jadi main bowling ke? " Tanya Umar

"Eh tk lah ..jadi je tp aq nk bgtau kau aq bawa adik aq skli eh ..kau tk kesah kan" tanya Danial

"Aq ok je ..lg ramai lg bagus ..lgpun kesian jugak dia tu aq tgk..elok sgt lh tu kau bwk dia skli" setuju Umar

"Tapi kita tukar destinasi dlu eh ..kita gi Taman Tasik Titiwangsa dlu ..kau gerak lah ke sana dlu tunggu aq dkt sana..adik aq tgh siap haa ..biasalah pompuan siap lmbt kau fhm ii lah." Kata Danial.

"Lahh , asal? " Tanya Umar

"Td sebelum aq nk gerak ..aq nmpk adik aq termenung je tu aq ingat nk tukar destinasi tmpt dlu tu ..bru kita gi main bowling " jelas Danial.

"I see , fhm ha ok ok ..aq gerak dlu ..sampai sne roger aq " kata Umar sebelum menutup telefon.

" Ok bro leklok, assalamualaikum " Kata Umar lalu dijawab salam oleh Umar.

Adiknya yg bru je masuk ke dalam kereta itu terkaku melihat adiknya itu memakai tudung shawl berwarna putih berbaju blouse putih dan berseluar jeans biru.

"Sorry lmbt, kau asal pandang aq tk kelip mata ..asal aq lawa sgt ke " tanya Darina dengan bangga.

" Banyak lah kau ..xdelah terperanjat aq tgk kau pakai tudung , lama sgt aq dh tk nampak kau tak pakai tudung. " Kata abangnya itu.

HIJRAH SEORANG PENDOSA | OGWhere stories live. Discover now