Hoofdstuk 26

99 14 1
                                    

Diego POV

We zitten hier nu al twee uur. Ik kijk naar alles wat gebeurd. Sander word steeds bozer. "Waar zijn ze?" Hij loopt naar Jorge. "Ik heb geen idee." Hij haalt zijn schouders op. "Weet je het zeker?" Sander trapt tegen zijn been. "Ik heb geen idee waar ze zijn." Weer zegt hij het. Ik vind het zo zielig. "Nou onze mega ster. Tini hoe gaat het met jou? Moet je niet naar je tante?" Hij loopt naar Tini. "Mijn tante?" Ik Tini kijkt verbaasd. "Ja Clara is jou tante." Sander is echt dom. "Nee alleen in de serie." Ze begint te lachen. "Niet lachen sukkel!" Hij slaat haar. "Clara en Diego als jullie willen dat ze het overleven komen jullie nu! Als jullie hier niet binnen een kwartier zijn leven jullie vriendjes niet meer." Sander gilt weer in de microfoon. De blik van Clara komt strak te staan. "Ik ga." Ze fluistert en draait zich om. Ik kruip haar achterna. "Clara wat ga je doen?" Ik kijk haar bang aan. "Ik ga mijn vrienden helpen. Ik ga ze geen pijn zien lijden. Dan ga ik nog liever zelf dood." Ze kijkt me doordringend aan. "Nee! Nee je mag niet gaan." Ik fluister. "Diego ik wil dat jij hier blijft. Ik wil dat je weet dat ik van je houd." Ze kijkt in mijn ogen. "Als jij gaat, dan ga ik mee." Ik kijk haar aan. "Nee, Diego één van ons zal moeten overblijven. Jij moet hier blijven." Ze kust me op haar lippen. "Ik hou van je." Er rolt een traan over mijn hand. "Let goed op jezelf." Ze kruipt de ventilatiebuis uit. "Ik hou van je." Ze wacht tot ze de deur opent en kijkt me nog één keer aan.

Clara POV

Bang. Ik ben bang maar toch moet ik gaan. Ik open de deur. Even hap ik naar adem maar zet toch de eerste stap naar buiten. Ik loop langzaam naar de set. Nog één deur. Ik loop dichter daar naar toe. Ja ik moet het doen. Ik pak de deurklink vast. "Begint mijn deel van het filmen al?"Ik open de deur en loop naar binnen. Iedereen kijkt me aan. "Hee Sander lieverd. Jij ook hier? Van waar dit bezoek?" Ik loop naar Sander toe. Hoe bang ik ook ben, dit moet ik doen. "Clara waar kom je vandaan?" Hij kijkt me boos aan. "Ik was nog even thuis, ik moest nog wat halen." Ik kijk hem aan. "Waar is Diego?" Hij kijkt me aan. "Dat weet ik niet. Waarom zal mij dat wat schelen." Ik loop dichter naar hem toe. Iedereen bekijkt me. "Word er een nieuwe film opgenomen? Vanwaar al die wapens?" Ik wijs naar de mensen om me heen. "Uhm Clara... Dat is voor een nieuw idee toch jongens?" Sander kijkt de andere aan. "Hij bedreig..." "Ja hoor Sander zal jullie bedreigen. Geloven jullie het zelf?" Ik begin te lachen. Zo nep als ik kan. Het is handig dat ik kan acteren. Maar dit is het veiligste wat er kon gebeuren. "Kunnen die mensen nu niet weg?" Ik leg mijn hand op zijn arm. "Je kuste hem! Denk je dat ik je geloof?" Sander duwt me tegen de muur. "Wie kuste ik?" Ik probeer rustig te blijven. "Je kuste hem! Je gaat eraan!" Hij slaat in mijn gezicht. "Je... gaat...er...aan..." Bij elk woord trapt hij me. De laatste dingen flitsen door mijn hoofd.

Liefde op de setWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu