Idever Bölüm 1: Evcil Hayvan

68 9 226
                                    

Vox şirkete giren yardımcısını gözetleme odasındaki kameralardan izledikten sonra yaptığı uzun listeyi cebine koydu. "Killmer bu sefer sonunda işe yarar böceğini gönderme kararı aldı..." dedi Vox, bu durumdan kesinlikle şikayetçi değildi. Böcek diye dalga geçse bile elbette bir mantis karidesini tanıyacaktı. Ki Killmer Idever denen bu şahıstan daha önce çok bahsetmişti. "Mermi yumrukları kesinlikle işime yarayacak, bu iş kolayca hallolacak."

Gözetleme odasından çıktığında baş asistanı yanına gelmişti. "Yardımcınız geldi efendim. Bay Valentino' nun yardımcısını incelemeye çalıştıktan sonra sizin ofisinize geçti."

"Tamam, sen işine dön!" dedi Vox onu yanından kovalarken. "Vark' a göz kulak olmayı unutma! Yine çalışanların işlerini yapmasını engelliyordur."

Ofisine vardığında ise çevrede Idever'i göremedi. Gelen cama tıklatmayla başını yana çevirdi ve köpekbalığı tanklarının içindeki Idever'i gördü. Sibernetik köpekbalıklarını incelemeye çalışıyordu ve köpek balıkları ise ondan kaçıyorlardı. Hiç bu kadar büyük bir mantis karidesi görmemişlerdi ve kesinlikle ölmek istemiyorlardı!

Vox homurdanarak akvaryuma yaklaştı. "Ne yapıyor bu salak." dedi kendi kendine homurdanarak.

Idever onu gördüğünde  el salladı gülümseyerek.

Vox da ona el salladı. "Seni yardımcı sanıyordum, evcil hayvan değil." dedi ve sırıtarak ekledi. "Ama ısrar edersen reddetmek bana düşmez."

Idever konuşsa da suyun içinde olduğundan duyulmuyor, o yüzden bir an camı yumruklamaya yeltenir gibi oldu, istese rahatça kırabilirdi.

Vox hemen bağırdı. "HEY! Akvaryumumu parçalamayı düşünme bile! Tamam, değilsin evcil hayvan!"

Idever ise gururlu gururlu gülümseyerek tankın tepesine doğru yüzdü.

Vox gülümsemesini görünce homurdandı. "Amacın akvaryumu kırmak değildi, değil mi?"

Idever tankın tepesinden aşağıya atladı "Yoo, güzel bir akvaryum. Niye kırayım ki? Biraz boş gerçi, içine ekosistem kursan balıkların daha mutlu olmaz mı?"

Vox köpekbalıklarını işaret etti, Vox' u görünce onun yanına doğru yüzmüşlerdi. "Onlar makine, mutlu olmakla ilgilenmezler."

Idever biraz şaşırmıştı. "Gerçek balık istemiyorsunuz yani? Vark oynardı en azından."

Vox homurdandı akvaryumu izlerken. "Gerçek balık demek, onlarla ilgilenmek için zaman ayırmak ya da birini tutmak demek. Benim zamanım ya da boşa kaybedecek param yok."

Idever bu kadar karşı olmasını hiç anlamamıştı. "Bence baya var aslında... yani, mevcut durumu korumak hariç ne işine yarıyor ki? Neyse gerçi işime gelir, ben orda uyuyacağım." dedi eliyle akvaryumu işaret ederek. "Nemli kalmam lazım zaten."

"Canlı bir şey istemiyorum. Makineler daha iyi. Makineler gereksiz şeylerle ilgilenmezler, duygular ya düşünceler onlar için değersizdir. Sadece komutlara ve emirlere göre amaca hizmet eder ve hayranlık kazanırlar. Böyle inanılmaz şeyler varken neden canlı şeylerle boşa zaman kaybedeyim ki?" 

"O zaman neden evcil ve canlı bir çekiç başınız var...?" diye sordu Idever.

Vox suratına bir gülümseme oluştu. "Onu karıştırma, o tek istisnam." En azından artık, tek istisnası.

"Peki! Koridorda birini köşeye kıstırmış mutlu mutlu etraflarında dönüyordu, çok sevimliydi!" dedi Idever neşeli bir şekilde.

Vox gülümserken gözlerini devirdi. "Her zamanki gibi oyun peşinde. Çalışanların çalışmasını engelleyip duruyor."

Cehennem Ayakçıları -Hazbin Hotel Katılımlı-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin