Idever Bölüm 2: Borçlular

58 8 262
                                    

Idever Vox' un ofisindeki su sebilinin etrafındayken Vox yarım kalan evrak işlerini hallediyordu. Bir an önce listeyle ilgilenmek istese de hiçbir koşulda işlerini aksatamazdı.

"Bu şirket nasıl bu kadar soğuk olabiliyor?" dedi Idever mırıldanarak. Ofisin sessizliğinden Vox mırıltısını duymuştu. "Sıcak bir şey içecek istiyorsan söyleyebilirsin, yardımcımdan isterdim."

"Gerek yok, su içmek için değil, sıcak su torbası için." dedi Idever.

"Sıcak su torbası mı taşıyorsun yanında?" dedi Vox şaşkınca.

"Elbette elimde taşımıyorum patron, sıcak su torbası için belime sardığım bir keseli yün kemer diktim." dedi Idever sıcak su torbasını keseye yerleştirdi. "Modern sorunlar şifacısal kocakarı çözümleri gerektirir!"

Vox göz devirdi ve masasının alt bölmesinden bir kutu çıkartıp masanın üstüne koydu. "Ya da sadece ısı bandı kullanabilirsin. Ortamın sıcaklığına çalışanlar alıştırdığından değiştirmek sorun yaratabilir, soğuk geldiğinde ısı bantları daha işlevsel." dedi ve alaycılıkla güldü. "Artık 18. Yüzyılda değiliz evcil hayvan, daha basit çözümler var."

"Çalışanlarınızı bu kadar düşünmeniz göz yaşartıcı." dedi Idever kutuyu cebine koyarak. "Genelde düşünceli oluşunuzla değil de manipülatif oluşunuzla tanıdığınızı düşünürsek." 

"Hipnotik gözler ve insan nankörlüğü bir araya gelince böyle oluyor." dedi Vox ayağa kalkarak . "Çalışanlarıma iyi bir çalışma ortamı sunmazsam nasıl verimli çalışmalarını bekleyebilirim ki? Tek yaptığım olması gerekeni, en iyisini istemek." dedi ve yenilenmiş listeyi Idever' e uzattı.

Idever'in Killmer tarafından verilen çalışma kağıdındaki listede bulunan isimler bu sefer renklerle değil kenarlarındaki sembolle gösterilmişti.

"Gerekeni sunmazsam, en iyisini alamam." Vox ceketini üstüne giydi ve ilerlemeye koyuldu. "Şanlıysan güzel deney fareleri bulabilirsin."

"Deney tüpü daha makul!" dedi Idever onu izlemeye koyularak. "Ben kimseye deney faresi demem.

"Deney tüpü mü?" dedi Vox meraklı bir tonda.

"Deney fareleri tüpler kadar efektif değiller. Ayrıca tüpler işin daha ham kısmı, tüpte iyi bir reaksiyon almadan fareye geçmezsin! Bu durumda yeni tanıdığın biri nasıl fare olsun ki? Önce tüpte test etmek gerek!"

Vox keyifle güldü. "Kesinlikle tuhaf birisin evcil hayvan."

"Bunu kafasında ince ekran televizyon olan birinden duymak büyük şeref." dedi Idever neşeyle, bu durumu sevdiği açıktı. "İş bitince sizi incelemek için izin istiyorum patron!"

"Başarılı olursan bakarız." dedi Vox, bu durumdan pek memnun değildi ama bu mantis karidesi için bir motivasyon sağlamak fena fikir değildi. 

***

İlk başta daha kolaylardan başlamak için Carmilla' nın bölgesine ulaştılar. Arabayla ilerledikten sonra çöplük bölgesine ilerlemek için inip yürümüşlerdi. Buradaki tipler Carmilla' ya da sorun çıkartma ihtimali olduklarından en azından ekstra sorun ile karşılaşmayacaklardı. 

Borçlular etraflarını sardıklarında Vov ve Idever oldukça rahat görünüyorlardı. "Neler yapabiliyorsun bir görelim!"

Borçlulardan biri elindeki melek çeliğinden baltayla öne çıktı. Alaycılıkla onlara bakıyordu.  "Bu küçük böcek de ne Vox?"

Vox pis pis sırıtarak konuştu. "Yeni evcil hayvanım."

Idever kocaman gülümserken el salladı. "Muhtemelen göreceğiniz son suratım! Selamlar!" Kuyruğuyla Vox'un kıçına hafif vurdu. "Bu da kafasında fetiş kuran patronum oluyor." Tavrından son derece ciddi olduğu belliydi, kuyruğunu tehditkarca kaldırmıştı. 

Vox gülümsemesini silerek homurdandı. "Şaka yapmaya da gelmiyorsun. Neyse, öldür şunları da devam edelim, evcil hayvan. Liste kabarık!" O telefonuyla uğraşmaya koyulmuştu.

İdever onu başıyla onayladı ve üstüne saldıran adamı kuyruğuyla yakalayıp yukarı fırlattı. Ardından yumruklarını karına geçirdi. Adam hemen yere yığılmış kalmıştı. Diğerleri de üstlerine çullandığı sıra Vox  sakince telefonunu cebine koydu. Idever yumrukları ve kuyruk hareketlerinin aksine yavaş ilerliyordu. Bunun için beraber çalışmak işleri daha çabuk çözecekti. Vox sırtından çıkardığı kablolarla borçluların ikisinin silahlarını ellerinden kaptı. Kablolarını onları yakalayıp Idever'in önüne atmada kullanıyordu Vox, kendisi de silahlarla vuruyordu.

Hepsi yere yığıldığında Idever önündeki hareket etmeye mecali kalmamış heriflere bakıyordu. "Öldüreyim mi yoksa köpekbalığı maması falan mı yaparsın."

Vox yine telefonuna döndüğünde omuz silkti. "Öldür gitsin, mama olmaya bile layık değiller."

Idever adamlardan birinin kafasını tutup çat diye ters çevirdi. "Daha güzel sesler çıkarırlar diye düşünmüştüm..." dedi hayal kırıklığı içinde.

Vox göz ucuyla izlerken keyifle sırıttı. "Güzel sesler arıyorsan burası pek uygun değil sanki?"

"Hayır ama bak!" Yığındaki bir diğerini kendine çeker ve elinin üstündeki dikenleri adamın suratına saplar. "Daha ıslak sesler çıkıyor böyle... Siz içten iskeletliler güzel kıtlamıyorsunuz ama..."

"Merak etme, birkaç eklem bacaklı da olmalı listede. Ama öleceklerde mi emin değilim, hemen ümitlenme" Öleceklerdendiler.  

"O zaman devam edelim, bunlarda güzel denek olacak olan yok. Hemen ölmüşler." Idever deneklerini canlı seviyordu!

***

Idever yerde kıpırdanmaya çalışan tipin kafasını kuyruğuyla sıkıştırıp yere sapladıktan sonra listeyi kontrol etti. "Sırada sadece tehlikeli olarak olarak işaretledikleriniz kaldı!" Onlar hakkında ekstra bilmem gereken bir şey var mı?" Idever önden ilerlerken Vox arkada kalmıştı.

"Evcil hayvan, söylemem gerek ki-"

Vox' un sesi gittiğinde Idever çevresine bakındı. "Patron?" Etrafı oldukça koyu bir duman sarmıştı. Normalde zaten piksel olan görüşü tamamen gitmişti, etrafa ayrıca garip bir soğukluk da çökmüştü...  Idever çevreye bakınıp dururken duman dağıldığında sağ tarafında Vox' u gördü. Bir gurup kutup ayısı şeytanı tarafından yakalanmıştı, ekranında büyük bir kırık vardı.

"Patronuna bir şey yapmamızı istemiyorsan teslim küçük eklem bacaklı!" Konuşan oldukça oldukça iri bir kutup ayısıydı. Anlaşılan patron olan oydu.

"Sonun beynini kullanan bir borçlu mu? Bu güzel haber en azından." dedi Idever kollarını kaldırarak. İki kutup ayısı onu tutmak için gelmişti.

"Biz mi borçluyuz?" dedi patron olan hakarete uğramış gibi. "Linnea asla kimseye borç takıp bir korkak gibi kaçmaz! Bu şovmen borçlu olan!" 

"Ben de onu açıklayacaktım..." dedi Vox, ekranı glitchlenirken. "Melek güvenliği projesi fazla paraya mal olmuştu..." Sesi iyice bozulduğunda Linnea ekranının arkasından bir tane vurdu. "Cehennemi korumak için yardım lazımdı!"

"Cehennemi korumak umurunda bile değil! Tek derdinin para olduğunu biliyorum Vox." dedi Linnea öfkeyle. "Tek derdi para olan iblislerden nefret ederim."

Vox mırıldanır gibi konuştu. Linnea duyamadığından ona eğildi. Vox ona temas etmesiyle Linnea'ya güçlü ve kontrolsüz bir elektrik verdi. "Ben de tek derdi ahkam kesmek onanlardan nefret ederim!" Linnea pençesiyle Vox' un göğsüne bir kesik atarak onu uzağa fırlattı. Çarpma etkisiyle Vox tamamen kapanmıştı.

***

Cehennem Ayakçıları -Hazbin Hotel Katılımlı-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin