"Tarife başlayalım mı, Bayan Rosie?" dedi Ramsey mutfak masasının üstündeki malzemelere bakarken. Kanalarına bir şey olamasın diye Rosie onları bir parça kumaşla örtmüştü. "Yemek yapmaktan pek anlamam ama elimden geleni yapacağım."
"Merak etme canım, sadece talimatlarıma uy, bir şey olmayacak." dedi Rosie kocaman gülümsemesiyle. "O zaman önce malzemeleri sıralayacağım, her şey var mı kontrol et!"
Ramsey başını olumlu anlamda salladı. "Emredersiniz madam!"
"3 yemek kaşığı tuzsuz tereyağı
1/2 kg tütsülenmiş andouille sosis
1/2 kg tütsülenmiş jambon
3/4 kg kemiksiz ve derisiz tavuk eti
2 defne yaprağı
1 su bardağı doğranmış domates
1 su bardağı doğranmış soğan
1 su bardağı doğranmış kereviz
1 su bardağı doğranmış yeşil dolmalık biber
1 su bardağı bamya
1 yemek kaşığı kıyılmış sarımsak
2 1/2 su bardağı tavuk suyu
1 1/2 su bardağı çiğ pirinç
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1/2 çay kaşığı arnavut biberi
1/2 çay kaşığı pul biber.. "
"Her şey tamam mı?" dedi Rosie tarif listesinden gözünü ayırarak. "Etlerin olduğuna çok eminim onun için gereken domuz iblisi bizzat ben vurdum!"
"Geri kalan şeylerde de tamam madam, isterseniz tarifin yapılışına geçelim." dedi Ramsey kibar bir gülümsemeyle.
"Tamamdır Ramsey, şef sensin!" dedi Rosie ve okumaya başladı. O okurken Ramsey dediklerini yerine getiriyordu. "4 litrelik bir tencerede tereyağını yüksek ateşte eritin."
"Sosisleri ekleyin, et kahverengileşene kadar 4-5 dakika, sık sık karıştırarak pişirin."
"Tavuğu ve füme jambonu ekleyin, tavuk kahverengi olana kadar pişirmeye devam edin, sık sık karıştırın."
½ fincan soğan, kereviz ve dolmalık biberi sebzeler yumuşayana kadar yaklaşık 6 ila 8 dakika, sık sık karıştırarak ve tencerenin altını kazıyarak pişirin. Domates sosunu ilave edin ve yaklaşık bir dakika pişirin.
"Kalan soğan, kereviz, dolmalık biber ve domatesleri karıştırın. Stok ve pirinçle malzemeleri iyice karıştırın."
"Karışımı ara sıra karıştırarak kaynatın. Isıyı azaltın ve kapağı kapalı olarak çok düşük ateşte pirinç yumuşayana kadar yaklaşık 30 dakika pişirin ve pişirirken pilav tenceresini asla açmayın!"
Rosie tarifi okumayı bitirmişti. "İşte bu kadar! Salata ve Fransız ekmeğimizi zaten hazırlamıştık!"
"Bu kadar basit olduğunu bilmiyordum." dedi Ramsey ve kanatlarındaki örtüyü çekti. 15 dakika gibi bir sürede işleri bitmişti, geriye 60 dakika pişmesi kalmıştı. "Ve tüylerim temiz kaldı!"
"Yemek yapmak zor değil aslında, biraz azim, bolca dikkat ve bazı yemekler için ekstra el becerin olunca her şey tamamdır!" dedi Rosie neşeyle. "Bu jambalaya dışındaki tarifleri de bizim için James halledecek."
"James, wendigo aşçı overlord mu?" dedi Ramsey merakla. "Restoranını duymuştum."
"Evet! Yamyamlar arasında bilemeyen olmadığı gibi yedi halka tarafından da çok meşhur! Ona restorandı açma fikrini ben verdim" dedi Rosie, çocuğunun başarılı oluşunu gören bir anne ya da teyze kadar mutluydu. "Ama itiraf edeyim buraya geleceğini düşünmemiştim bile babası kadar iyi!"
"Babası tanıdık biri mi madam?" dedi Ramsey meraklı meraklı.
"Elbette, babası Alastor!" dedi Rosie neşeyle.
"Alastor 'In oğlu mu varmış?" dedi Ramsey şaşkınlıkla.
Rosie eliyle sessiz olmasını işaret etti. "Gizli bilgi, James sadece güvendiklerinin ve güvendiklerinin güvendiklerinin bilmesini istiyor." dedi Roise göz kırparak. "Babası yüzünden bu kadar ünlü oldu diye dedikodu çıksın istemiyor. Ki öyle bir şey olsa bile normaldi ama olmadı! Alastor yeni öldüğünde James çoktan ölüp restoranı açmıştı."
"Gayet mantıklı bir gerekçe, taktir ettim kendisini ve merak etmeyin madam, benden sır çıkmaz!" dedi Ramsey.
"Sana güveniyorum, Killmer bana boş birini gönderecek değil." dedi ve ardından güldü. "Hem de hiç boş değilsin! Düşmüş mareşali kapmak nasıl duygu."
"Ben parlayan şeylerden anlayan bir hırsızım Madam Rosie, değerli şeyleri de, değeri göstermeyi de bilirim." dedi Ramsey gururlu gururulu.
"Aferin aferin! Üzme sakın Killmer 'ı tüylerini tek tek yolar, etini de yerim." dedi Rosie neşel ibir sesle. Ama sözlerinde ciddi olduğu gülümsemeden yayılan soğukluktan anlaşılıyordu.
"Merak etmeyin madam." dedi Ramsey gergin bir şekilde. "Onu üzmem."
"Aferin sana!" dedi Rosie neşeyle. "Ben şimdi gidip bu ziyafet için hazırlanacağım sen de yamaymlarla kaynaş biraz canım, bilirsin kadınların hazırlanması uzun sürüyor." dedi Rosi kıkırdayarak.
"Elbette madam." dedi Ramsey de keyifle kıkırdayarak. "Bu kadar güzel ve zarif canlılar olmanın zorlukları işte, beklemek benim için bir şeref."
"Kibar çocuk, Killmer'ı tavlamana şaşırmamalı." dedi Rosie hazırlanmak için yanından ayrıldı.
Ramsey' de dışarı çıktı, biraz etrafta gezinmek fena olmazdı. Belki çalacak bir şey- Hayır, bunu düşünmemeliydi. Yamyam kasabası pek de çalmaya uygun değildi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cehennem Ayakçıları -Hazbin Hotel Katılımlı-
Fanfiction-Hazbin Hotel Katılımlı Kitap- Katılım Durumu: KAPALI ❌ Kapak logosu: ChatGPT Cehenneme hoş geldin, seni şanlı günahkar! Evet, şanslı diyorum çünkü tebrikler, artık bir işin var! Sevi...