Taraf

58 4 0
                                    

-Aylin'le Hakan'ın arasındaki İzmir gerilimi gün geçtikçe artmaya devam ederken Hakan'ın Aylin'den habersiz Rıza babayla tayin işini konuşması bardağı taşıran son damla olmuştur. İkili akşam olunca konuşmak için Gazi kafeye gelmişlerdir.

Hakan: Bugün Rıza babayla tayin işini konuştum.
Aylin: Biliyorum.
Hakan: Eee bir şey demeyecek misin?
Aylin: Ne diyim Hakan?
Hakan: Bilmem... Gitme diyebilirsin mesela, gidersen özlerim falan.

-Aylin derin bir nefes alır ve oturduğu yerde doğrulur.

Aylin: Yıllar önce boşanma duruşmamızı beklerken bana bir şey söylemiştin hatırlıyor musun?

Ağustos-2019
-Aylin'le Hakan mahkeme salonunun önünde yanyana oturmuş boşanma duruşmalarının saatini bekliyorlardır.
Birbirlerini 2 aydır ilk defa bugün gören iki aşık, içlerinde bin tane duygu olmasına rağmen hiçbir şey söylemeden sessizce oturuyorlardır. Bir süre sonra bu dayanılmaz sessizliği bozan Hakan olur.

Hakan: Uzun zaman oldu.
Aylin: (burukça gülümser) Evet uzun zaman oldu.

-İkisi de konuşurken birbirlerine değil önlerine bakıyorlardır.

Aylin: Nasılsın?
Hakan: (imalı) Mahkeme celbini yollamak dışında benimle iletişime geçseydin bilirdin nasıl olduğumu...
Ama çok merak ediyorsan söyliyim; Şu an içinde bulunduğumuz durumda nasıl olunabilirse öyleyim. İlk defa boşanmıyoruz sonuçta.
Aylin: Bu kadar mı?
Hakan: Ne dememi bekliyorsun Aylin? Çok kötüyüm, beni bırakma, bitmesin falan dememi mi?
Aylin: Bilmem...

-Hakan kafasını çevirip Aylin'in gözlerinin içine bakar.

Hakan: Desem nolucak ki? Benim gitme dememle kalsan nolucak? Sen benden o mektubu bıraktığın gün gittin zaten Aylin. Bugünkü ayrılığımız sadece prosedür...

.....
Aylin: O gün dediğin gibi; sen benden gitmeye niyetlenmişsin bir kere, bu tayin işi sadece prosedür!

-Aylin hızla oturduğu yerden kalkar.

Aylin: Ben o şehirde sensiz mutluluğu bulamadım, umarım sen bulursun.

-Aylin giderken Hakan da ayaklanır ve Aylin'in arkasından seslenir.

Hakan: Aylin!

-Aylin Hakan'ın seslenişine aldırış etmeden az ileriye park ettiği arabasına biner ve gaziden ayrılır.
-Hakan az önce kalktığı sandalyeye geri oturur ve kafasını ellerinin arasına alıp sıkıntılı bir nefes verir.

.....
-Bir süre sonra az önceki tartışmalarına şahit olan Selin ve Mesut Hakan'ın yanına gelip otururlar.

Mesut: Hayırdır oğlum?

-Hakan derin bir nefes alır ve anlatmaya başlar.

Hakan: Abi ben bugün Rıza babayla konuştum, İzmir'e tayinimi istedim.
Selin: Baya baya ciddiye bindi o iş yani.
Hakan: (başını sallar) Hı hı.
Mesut: Oğlum nedir sizdeki bu İzmir sevdası ya? Önce Aylin, şimdi sen...
Hakan: (burukça gülümser) Aramıza hep aynı şehir giriyor di mi?
Selin: Sen baya baya Aylin'i bırakıp gideceksin yani.
Hakan: Ben ona sordum. "Sen de gel benimle" dedim. O istemedi.
Mesut: Sen de "gelmezsen gelme, ben yine de giderim" dedin yani.
Hakan: Yok abi öyle değil de...

-Mesut elini Hakan'ın omzuna koyar.

Mesut: Yıllar önce sana bi uyarıda bulunmuştuk hatırlıyor musun Hakan?... "Bizden kız alması zordur" dedik, "aldın mı mutlu edeceksin" dedik, "edemeyeceksen hiç böyle bir şeye niyet etmeyeceksin" dedik.

-Mesut Hakan'ın omzundaki elini gittikçe daha da sıkmaya başlar.

Hakan: (korkarak) Ha- hatırlıyorum abi.
Mesut: Ee o zaman niye ben Aylin'in yüzünü hiç gülerken görmüyorum Hakan?

Ayhak EvreniHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin