𝟎𝟔 : 𝐌𝐚𝐬𝐚 𝐥𝐚𝐥𝐮 ..

34 3 0
                                    

Pang!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pang!

Kuat pipi kanan Amelia ditampar oleh Ash. Dipegang dan digosok tempat yang dimana Ash menampar pipinya.

"Kau sedar tak apa yang kau buat ni Amelia Errisa? " mendatar Ash soal, dingin sahaja nadanya menahan amarah.

Tidak dijawab.

"Amelia Errisa! " bergema ruang itu dengan suara Ash yang buat dan dingin.

Perlahan-lahan cecair jernih keluar dari mata dan membasahi pipi. "You dengar dulu penjelasan i, " bergetar suara Amelia berkata sambil disentuh tangan Ash. Namun, laju Ash menepis.

"Jangan kau berani sentuh aku dengan tangan jijik kau, and tak payah nak jelaskan lagi. Terang-terang kau buat benda bodoh ni depan mata aku! "

Ditampar lagi sekali pipi Amelia. Kali ini lebih kuat. Makin lebat tanggisan Amelia.

"You please i tak boleh hidup t... tanpa...you i s...sayang you... Please jangan t...tinggalkan i... " bergetar hebat suara Amelia. Ash tersenyum sinis.

"Aku bagi apa yang kau nak, ini yang kau balas? Kalau kau sayang aku kenapa kau buat maksiat melia? Perempuan jenis apa kau ni? "

"Sampai sini sahaja hubungan kita. Aku taknak tengok lagi muka kau, jijik dengan perempuan murah macam kau. "

-

"Erfan, jaga adik-adik kamu ni elok-elok. Jangan balik lewat malam pula, kalu lapar masak. Jangan keluar malam-malam buta, dengar tu Erhan, adik. Kalu babah tau kamu bertiga ni buat hal, memang lebam bontot kamu nanti. "

Panjang lebar tuan Ezraskandar berpesan. Tiga beradik itu mengangguk.

"Baik babah, kami janji. "

"Hm, yelah... Kalu tak ada apa-apa kami gerak dulu. Hati-hati! "

Tuan Ezraskandar dan puan Batrisya melambai tangan kepada anak-anaknya sebelum mereka belli pergi. Perlahan-lahan kereta yang dinaiki ibu dan babahnya hilang dari pandangan mata mereka.

"Yes, bebas juga! " senang Erhan berkata sambil duduk di sofa empuk. Erfan menggeleng kepala, ada-ada aja.

"Suka la tu ibu babah dah pergi. "

Erhan hanya menjeling sebagai jawapan.

"Haa, jeling la jeling... Buta baru tau. "

"Eh, menyemak la kau ni. Suka hati aku la nak gembira ke marah ke sedih, kau sebok asal? " Erfan mengejek adiknya itu. Lawan sikit tak boleh.

Tanpa mereka sedar, adiknya Bunga sudah tidak berada di ruangan itu lagi. Lari lu!

-

"Aku akan buat apa saja demi kau sayang. " sinis senyuman Amelia.

Ditenung lama gambarnya bersama bekas teman lelakinya, Tengku Ash.

"You ingat you boleh lari ke sayang? "

"You ingat you boleh lari ke sayang? "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.













-

𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐘𝐚𝐧𝐠 𝐓𝐚𝐤 𝐁𝐞𝐫𝐤𝐞𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢𝐚𝐧Where stories live. Discover now