𝟏𝟔 : 𝐏𝐥𝐚𝐧 𝟏

22 3 0
                                    

AMELIA berdiri di tingkap, memerhatikan Bunga Maisarah yang sedang berjalan di sepanjang taman, langkahnya lembut tanpa menimbulkan sebarang bunyi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AMELIA berdiri di tingkap, memerhatikan Bunga Maisarah yang sedang berjalan di sepanjang taman, langkahnya lembut tanpa menimbulkan sebarang bunyi. Jarinya menggenggam kaca tingkap, rasa dingin itu mengingatkannya tentang kemarahan yang semakin membara dalam dirinya.

"Bunga Maisarah" bisiknya perlahan. Dia tahu gadis itu adalah segala yang Amelia tidak pernah dapat: suci, baik hati, dan paling penting, satu-satunya perkara yang Amelia tidak akan miliki kasih sayang Tengku Ash.

Amelia berpaling dari tingkap, berjalan mundar-mandir di dalam bilik, fikirannya bercelaru. “Ash tak akan pernah cinta dia macam dia cinta aku. Dia cuma belum sedar lagi... Tapi aku akan pastikan dia sedar

Dengan senyuman sinis, dia mengetuk jari, dan dari bayang-bayang muncul Andika, orang kepercayaannya. "Kau tahu apa yang kau perlu buat," kata Amelia dengan suara yang rendah, penuh niat tersembunyi.

Andika mengangguk tanpa berkata apa-apa, wajahnya tidak menunjukkan sebarang perasaan. Mata Amelia berkilau dengan kepuasan yang bengkok. Dia tidak akan biarkan gadis yang tidak berdosa itu menghalangnya. Tidak selagi dia ada banyak rancangan yang lebih besar.

-

Amelia duduk di meja kayu, tangan mencatat sesuatu dalam buku catatannya yang hampir penuh. Di luar tingkap, cuaca cerah, tetapi hatinya bergelora. Fikirannya masih terbayang akan wajah Bunga Maisarah yang manis itu, begitu tak bersalah namun begitu dekat dengan Tengku Ash. Itu yang tidak boleh dia terima. Amelia tahu, dia harus bertindak cepat.

"Bunga kau tak tahu apa yang kau hadapi, " Amelia menggumam, senyumannya dingin. Sebelum ini, segala yang dia lakukan, semuanya untuk memastikan Tengku Ash tetap mencintainya. Namun, saat Bunga muncul dalam hidup lelaki itu, semua yang telah dirancangnya seakan runtuh begitu saja.

Tiba-tiba, kedengaran ketukan di pintu. Andika muncul di ambang pintu, wajahnya tenang seperti biasa. "Apa arahan Ma'am? "

Amelia melemparkan pandangan penuh perhitungan kepadanya. "Aku perlukan kau. Kau tahu apa yang kau lakukan. "

Andika mengangguk, tidak menunjukkan sebarang kehairanan. "Tentu ma'am. "

Amelia berjalan ke arah tingkap lagi, memerhatikan Bunga yang sedang duduk di bawah pokok besar, mungkin menikmati waktu lapangnya. Amelia tersenyum dengan penuh perancangan. "Bunga Maisarah... Tak akan tahu apa yang menunggunya." Dia bersuara perlahan, namun kata-katanya penuh dengan dendam.

"Aku takkan biarkan dia mengganggu hidup aku dan Ash. Takkan. "

Dengan langkah yang pasti, dia berpaling kepada Andika. "Beritahu ku bila kau dh selesai. Aku nak tengok bagaimana ia berakhir. "

Andika hanya mengangguk, lalu meninggalkan bilik itu dengan senyap. Amelia berdiri seketika, tangan di pinggang, matanya tetap terpaku ke luar, merenung pada objek yang dia mahu hancurkan. Hatinya membara dengan api yang tak akan padam.

 Hatinya membara dengan api yang tak akan padam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vote and comment, Bubyeeee!


𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐘𝐚𝐧𝐠 𝐓𝐚𝐤 𝐁𝐞𝐫𝐤𝐞𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢𝐚𝐧Where stories live. Discover now