"ASH! "
Panggil Bunga meleret. Pantas Tengku Ash menoleh dengan pandangan dinginnya.
"What? " tanya Tengku Ash. Bunga tersenyum mengejek.
"Heleh, speaking pulak baby saya ni! " sempat Bunga mengusik dengan senyuman.
Tengku Ash mara ke hadapan. Semakin lama semakin dekat jarak di antara dia dan Bunga.
Bunga kebelakang apabila jarak mereka semakin dekat. Hampir belakang badan Bunga terkena dengan dinding apabila Tengku Ash berhenti.
"Kau ni suka menguji kesabaran aku eh? Jangan sampai aku halalkan kau. " dia sengaja membuat muka bosan, tetapi matanya penuh dengan maksud.
Dia tersenyum sinis sebelum melangkah pergi.
"Mamat tu giler eh? Aku ni ticer inglish la, setakat 'what' tu aku pun boleh speaking lebih dari tu lah! " Bunga membebel seorang diri sambil melangkah pergi.
Dia mengejar Tengku Ash yang sudah jauh pergi meninggalkannya.
-
"Balik pun ingatkan dah kahwin lari. " sindir Erfan apabila melihat adik perempuannya keluar dari kereta bersama Tengku Ash.
Bunga menjeling sebelum naik ke rumah. Sempat dia melanggar kasar bahu Erfan membuat Erfan sedikit terbeliak mata.
"Hoi, sapa ajar kau ni!? Dah
berani! " dihentak berkali-kali kaki Bunga sambil menuju ke dalam biliknya."Apa masalah dia tu? Kau buat apa dekat dia? " tanya Erfan kepada Tengku Ash.
Tengku Ash memandangnya tajam sebelum berkata.
"Dia nak ais krim tadi. "
Imbas kembali...
"ASH!!! SAYA NAK AIS KRIM TUU! "
Merengek Bunga sambil tangannya mencuit baju lengan Tengku Ash dan di goyang-goyang.
Tengku Ash memberi renungan membunuh.
"Kau ingat aku mesin ais krim ke setan? Dah, jangan mengada. " amaran keras dari Tengku Ash.
Bunga mencebik manja dan dengan itu sempat kakinya naik dan memijak kasut Tengku Ash.
Ditinggal Tengku Ash sendirian di situ.
Tengku Ash menarik nafas dalam-dalam sambil menggosok dadanya.
"Sabar Ash, sabar... Kau tunggu Bunga... Kau tunggu. "
Kembali ke realiti...
Meletus tawa Erfan mendengar kisah adik perempuannya.
"Sorry lah, adik aku tu memang dikatakan obses dengan ais krim. Kalau boleh, peti ais tu penuh dengan ais krim dia. "
Cerita Erfan. Tengku Ash dengar dengan teliti tetapi hanya beriak biasa.
Bunga obses dengan ais krim, kalau macam tu Ash jadi ais krim aje lah.
-
"OMAIGATTT AKAK MELUR PREGNANT!? " jerit Aish kuat.
Tak sangka, baru beberapa minggu. Mesti dah patah katil tu kan? Haha. Jokes. :/
Melur tersenyum melihat reaksi adik iparnya. Matanya kembali bergenang.
'Terimakasih YaaAllah berikan aku zuriat. '
"Wah congrats akak Melur! " Aisyah memeluk erat tubuh Melur. Melur pantas membalas pelukan itu.
"Tahniah anak mummy. Mummy tak sabar nak peluk cucu buat kali pertama. "
"Aih, Andeqa and yang lain-lain ni bukan cucu tokma ke? "
Puan Nadeerah tertawa kecil sambil mengangkat tubuh kecil Andeqa. Dicubit sedikit hidung kecil itu.
"Jokes, Andeqa and yang lain-lain pun cucu tokma jugak! "
Vote and comment.
Btw thanks for support me!
Bubyeeee!♡
YOU ARE READING
𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐘𝐚𝐧𝐠 𝐓𝐚𝐤 𝐁𝐞𝐫𝐤𝐞𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢𝐚𝐧
Storie d'amore#𝘼𝙎𝙃𝘽𝙐𝙉𝙂𝘼 ‹𝟹 ✦ 𝙃𝙀𝙍 𝙋𝙍𝙊𝙏𝙀𝘾𝙏𝙊𝙍 .𖥔 ݁ ˖ " Damn, buta ke? " - 𝘼𝙨𝙝 " Maaf encik, saya tak sengaja! " - 𝘽𝙪𝙣𝙜𝙖 𝘽𝙪𝙣𝙜𝙖 𝙩𝙞𝙙𝙖𝙠 𝙨𝙚𝙣𝙜𝙖𝙟𝙖 𝙩𝙚𝙧𝙡𝙖𝙣𝙜𝙜𝙖𝙧 𝙨𝙚𝙤𝙧𝙖𝙣𝙜 𝙟𝙚𝙟𝙖𝙠𝙖 𝙮𝙖𝙣𝙜 𝙩𝙞𝙣𝙜𝙜𝙞 𝙡𝙖𝙢𝙥...