DI ruang tamu, Tengku Aish sedang duduk santai di sofa sambil menonton TV. Tengku Aisyah datang dari dapur, tangan penuh dengan makanan.
"Abang dah makan ke? Takkan nak biar je perut kosong sampai malam? Tengku Aisyah bertanya dengan muka serius
"Abang makanlah. Tapi kalau adik nak masak untuk abang, takpelah...abang terima dengan hati terbuka." Tengku Aish berkata tanpa menoleh
Tengku Aisyah terkejut
"Hah? Adik masak untuk abang? Abang ingat adik ni pelayan hotel ke? Jangan harap! Abang ni boleh je hidup dengan makanan segera."
Tengku Aish tersengih
"Makanan segera pun sedap kalau tahu cara masak. Tapi adik kan selalu sibuk ajar orang macam chef. Padahal adik sendiri tak tahu beza garam dengan gula. "
"Eh, daripada abang dahlah cerewet! Orang masak nasi lemak nak nasi goreng. Padahal makanan tu sedap! "
Tengku Aish bangun, terus merampas sepinggan keropok dari tangan Aisyah dengan pantas.
Tengku Aish menggigit keropok yang dia rampas dari adik perempuannya itu.
Tengku Aisyah melihat dengan geram "Haa! Itu je lah yang abang tahu! Rampas makanan orang, orang ambik dia punya, melalak macam bapuk! "
Tengku Aisyah cuba merampas keropok balik, tetapi Tengku Aish berlari keliling meja dengan cepat, mengelak dari Aisyah yang berusaha untuk menangkapnya.
"Abang berhenti! Abang nak adik kejar sampai pecah perut ke?"
Tengku Aish dengan sengihan nakal
"Ha kalau adik kejar abang, mungkin abang bagi makan nasi lemak dengan mi goreng percuma!"
Tengku Aisyah berhenti mengejar dan membuang muka, berpura-pura marah tapi tak boleh tahan gelak.
Tengku Aisyah sambil menyuruh Tengku Aish duduk
"Abang ni betul-betul tak bosan ke gaduh dengan adik macam ni? "
Tengku Aish duduk sambil tersenyum puas
"Bosannya kalau tak gaduh dengan adik. Adik ni kadang-kadang jadi macam musuh dalam selimut. "
Tengku Aisyah duduk sebelah Aish, buat muka selamba.
Tengku Aisyah dengan suara manja
"Yelah, yelah... Tapi kalau abang lapar, jangan lupa minta dengan chef Ecah tauu!! "
Keduanya tertawa, meskipun mereka asyik bergaduh, tapi ikatan antara mereka tetap kuat.
-
Amelia, dia tak kisah kalau Tengku Ash tak balas perasaannya atau tak nak terima dia sebagai pasangan lagi. Bagi Amelia, yang penting bukanlah untuk diterima oleh Tengku Ash, tapi lebih kepada memastikan tak ada orang lain yang boleh memiliki atau mendekati Tengku Ash.
Amelia tersenyum sinis
"Aku tak kisah kalau Tengku Ash tak nak pilih aku… aku cuma nak pastikan tak ada perempuan lain yang boleh rapat dengan dia, apalagi jadi kekasih dia. Kalau dia pilih orang lain, aku akan pastikan perempuan tu takkan pernah hidup dengan tenang."
Vote and comment
Bubyeeeeee !!
𖧷₊˚˖𓍢ִ🍓✧˚.🎀༘⋆゚*
YOU ARE READING
𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐘𝐚𝐧𝐠 𝐓𝐚𝐤 𝐁𝐞𝐫𝐤𝐞𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢𝐚𝐧
Romance#𝘼𝙎𝙃𝘽𝙐𝙉𝙂𝘼 ‹𝟹 ✦ 𝙃𝙀𝙍 𝙋𝙍𝙊𝙏𝙀𝘾𝙏𝙊𝙍 .𖥔 ݁ ˖ " Damn, buta ke? " - 𝘼𝙨𝙝 " Maaf encik, saya tak sengaja! " - 𝘽𝙪𝙣𝙜𝙖 𝘽𝙪𝙣𝙜𝙖 𝙩𝙞𝙙𝙖𝙠 𝙨𝙚𝙣𝙜𝙖𝙟𝙖 𝙩𝙚𝙧𝙡𝙖𝙣𝙜𝙜𝙖𝙧 𝙨𝙚𝙤𝙧𝙖𝙣𝙜 𝙟𝙚𝙟𝙖𝙠𝙖 𝙮𝙖𝙣𝙜 𝙩𝙞𝙣𝙜𝙜𝙞 𝙡𝙖𝙢𝙥...