𝟏𝟖 : 𝐀𝐧𝐝𝐢𝐤𝐚 ?

25 3 0
                                    

TENGKU Ash dan Bunga berjalan di pusat beli-belah selepas makan Llaollao

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TENGKU Ash dan Bunga berjalan di pusat beli-belah selepas makan Llaollao. Bunga saja mahu mengajak Tengku Ash ke kedai buku. Tapi seperti biasa, perbualan mereka penuh dengan sindiran mesra.

Bunga tersenyum kecil

"Awak betul ke awak suka yogurt ? Nampak macam pelik je awak makan. "

Tengku Ash berkerut, tersengih sinis "pelik apanya? Kau ingat aku tak tahu beza makanan? "

Bunga menjeling matanya ke atas.

"Saya tak kata pun macam tu! Cuma awak ni kan jenis yang dingin gituu, tak sangka boleh suka benda comel macam ni! "

Tengku Ash memalingkan muka, buat-buat tak ambil hati "kau ni banyak tanya kan? Kalau aku nak makan ni tiap hari pun kau jangan sibuk boleh? "

Bunga menahan ketawa, cuba provoke Tengku Ash "Aaa, takut! "

Tengku Ash berhenti, merenung Bunga dengan mata yang menyelidik tapi ada senyuman halus di hujung bibirnya.

"Takut? Kau ni dah kena banyak benda seram baru tahu apa makna takut, Bunga. "

Bunga senyum, dengan sengaja melekatkan pandangan ke arah hero

"Oh ya? Kalau macam tu awak lah hantu yang paling seram sya pernah jumpa. "

Hero terdiam sejenak, cuba menahan senyuman sambil menggeleng kepala. Saat mereka tengah ‘bergaduh manja’ tu, seorang lelaki muncul, terhenti bila nampak mereka. Dia menghampiri dengan wajah separuh tersenyum tapi ada sinis.

"Eh, sorry ganggu. Nampk macam tengah... berbincang mesra. "

Tengku Ash mengerutkan dahi, rasa terganggu dengan lelaki asing ini.

"Kalau ye pun asal? Blah kau, menyemak je nk jaga tepi kain orang. "

Bunga memandang Tengku Ash yang sedang merenung tajam ke arah lelaki asing itu.

Lelaki itu senyum sambil tengok Bunga

"Nama saya Andika. Saya dengar ada seorang yang kurang senang dengan... Pasangan serasi macam korang. "

Tengku Ash terus ketus, tak puas hati.

"Pasangan apa benda kau cakap ni?"

"Tak payah risau sangat. Cuma nak pesan, hati-hati sikit sebab mungkin ada orang yang akan kacau. "

Andika melangkah pergi dengan senyuman yang agak pelik. Meninggalkan Bunga yang tampak risau, sementara Tengku Ash hanya memandangnya dengan jelingan sinis.

"Gila kut, "

Bunga tertawa kecil, masing-masing cuba hilangkan kegelisahan dengan senda gurau, tapi dalam hati, masing-masing mula rasa ada sesuatu yang tak kena.

-

Absolutely! Let’s keep that cute, playful vibe going in part 2, while adding a bit more sweetness to their dynamic. Here’s how it could continue:

---

Selepas Andika pergi, Bunga masih memandang ke arah yang sama, terlihat sedikit bimbang. Tengku Ash, yang perasan perubahan itu, cuma tersenyum sinis sambil cuba rilekskan suasana.

"Apa tengok lagi? Tak payah takutlah aku ada dekat sini. " selamba jejaka itu.

Bunga membalas dengan senyum kecil tapi masih risau

"Bukan takut... Cuma rasa pelik dia cakap macam tu. "

"Penakut lah kau ni. "

Tengku Ash berlagak tenang tapi cuba mengusik

"Sebab kau ni suka tarik perhatian orang kut. Itu yang dia minat nak kacau.

"Awk ni asyik nak cari slah saya je. Macam saya ni saja nak tarik perhatian. Padahal saya cuba tarik perhatian awak je. ''

Bunga sengaja perlahan kan suara di hujung-hujung.

'Tak payah tarik, memang aku kalah dengan kecomelan aku tu. ' desis hati Tengku Ash berkata.

"Tak payah slow kan suara sumbang kau tu. Aku dengar lagi, tak pekak. "

Bunga gelak kecil. Ada aje idea lelaki ini.

Tengku Ash tersenyum kecil, dia pandang tepat ke mata gadis jelita itu.

Tengku Ash tiba-tiba lebih serius, tapi ada senyuman halus.

"Kau ni suka kacau aku kan? "

Bunga memandang dengan terkejut tapi tersenyum. "Saya? Kacau awak? Sejak bila pulaa? "

Tengku Ash tersenyum lebih lebar "Dari tadi lagi, kau ingat aku tak perasan? "

Bunga tersipu-sipu, cuba cover.

Mereka berdua tertawa, suasana jadi lebih ringan dan penuh dengan vibe manis yang tak mereka sangka. Dalam hati masing-masing, mereka tahu ada sesuatu yang berbeza. Perasaan yang mula tumbuh, walaupun di permukaan mereka asyik ‘bergaduh’ dan tak mahu mengaku.

 Perasaan yang mula tumbuh, walaupun di permukaan mereka asyik ‘bergaduh’ dan tak mahu mengaku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Korang rsa apa plan si Amelia ni ?

Vote and comment,

Bubyeeeeee !!

𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐘𝐚𝐧𝐠 𝐓𝐚𝐤 𝐁𝐞𝐫𝐤𝐞𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢𝐚𝐧Where stories live. Discover now