"OH jadi kau lah Haider!? " kolar baju Haider ditarik kasar oleh Tengku Arshad.
Terkejut semua yang ada di ruang itu termasuk Aisyah.
"Tengku Arshad Nawal bin Tengku Adrien nuil. " panggil puan Nadeerah sambil buat isyarat mata menyuruhnya duduk.
Tengku Arshad mendengus kasar sebelum melepaskan kolar baju Haider dan melabuhkan punggung di sofa.
"Jadi kenapa Haider datang sini? Ada apa-apa yang Haider nak bagitau ye? " tanya Tengku Adrien.
"Saya cuma nak minta maaf sebab dah buat Aisyah cedera. Saya tak ada niat nak cederakan Aisyah... " Haider meminta maaf. Jelas ada serba salah di situ.
"Tak apa, kami maafkan. Haider pun 'ter' dan tak ada niat. Kami maafkan Haider. Cuma Haider hati-hati ye lepas ni. " sempat puan Nadeerah memberi nasihat sambil tersenyum manis.
"Baik aunti. " Haider mengangguk. Mata Haider tertumpu kepada Aisyah.
Aisyah melihat ke arah Haider. Mata mereka bertembung seketika. Tengku Aish yang kebetulan berada di tepi adik perempuannya ternampak mereka berdua.
Dia mengecilkan matanya sebelum tangan menaik menutup mata Aisyah.
"Kau gatal aku bagitau mummy, kau gatal... " bisik Tengku Aish di tepi telinga Aisyah. Matanya merenung tajam ke arah Haider.
Halamak banyak betul bodyguard Aisyah !
-
Habis sahaja perbualan Haider dan keluarganya, Tengku Arshad memilih untuk keluar mengambil angin.
Sedang Tengku Arshad berjalan, dia terlanggar bahu seseorang dan buku-buku yang dibawa orang yang dilanggar itu terjatuh.
"Sorry. " itu yang keluar dari mulut Tengku Arshad sambil menunduk mahu menolong mengutip buku yang terjatuh itu.
Sedang Tengku Arshad mengutip anak mata memandang wanita itu.
"E.M ? "
"Tengku... "
Mata mereka bertembung seketika.
Tit... Tit... Tit... Tit...
Titisan hujan yang kasar mula membasahi bumi. Cepat-cepat mereka berdua melarikan diri berteduh di bawah pokok.
Hampa, time-time macam ni kau nak turun?
E.M dia gadis yang berkerja dengan Tengku Arshad sebagai assistant. Kemana-mana mesti E.M akan temankan boss nya.
"Saya minta maaf langgar tuan tadi. "
"no need to apologize, it's not your fault. " kata Tengku Arshad.
E.M tersenyum sebelum bercakap semula.
"Tuan buat apa dekat sini? " tanya E.M
"Saja, saya bosan duduk dekat rumah. Serabut. " jawab Tengku Arshad sambil mata memandang titisan hujan yang lebat.
"Dekat sini pun boleh serabut kdalam tuan, bising. Bunyi suara. "
"Bagi saya tak. Sebab ada... Awak. " dengan pantas kepala menoleh ke arah Tengku Arshad.
"Saya ke? " tanya E.M lagi sekali takut tersalah dengar kee
"Awak lah. "
Jujur, Tengku Arshad sudah lama ada perasaan kepada gadis ini. Sejak pertama kali mereka berjumpa.
Cinta pandang pertama ?
Double update !!
YOU ARE READING
𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐘𝐚𝐧𝐠 𝐓𝐚𝐤 𝐁𝐞𝐫𝐤𝐞𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢𝐚𝐧
Romance#𝘼𝙎𝙃𝘽𝙐𝙉𝙂𝘼 ‹𝟹 ✦ 𝙃𝙀𝙍 𝙋𝙍𝙊𝙏𝙀𝘾𝙏𝙊𝙍 .𖥔 ݁ ˖ " Damn, buta ke? " - 𝘼𝙨𝙝 " Maaf encik, saya tak sengaja! " - 𝘽𝙪𝙣𝙜𝙖 𝘽𝙪𝙣𝙜𝙖 𝙩𝙞𝙙𝙖𝙠 𝙨𝙚𝙣𝙜𝙖𝙟𝙖 𝙩𝙚𝙧𝙡𝙖𝙣𝙜𝙜𝙖𝙧 𝙨𝙚𝙤𝙧𝙖𝙣𝙜 𝙟𝙚𝙟𝙖𝙠𝙖 𝙮𝙖𝙣𝙜 𝙩𝙞𝙣𝙜𝙜𝙞 𝙡𝙖𝙢𝙥...