Özel Bölüm

133 14 13
                                    

🪐Bir istek üzerine özel bölüm yazıyorum. Bu bölümde finalden birkaç yıl sonrası geçecek ve bazı yerlerde zaman atlaması yaparak Laçin'in hem hamileliğini hem de bebekleriyle mutluluklarını yazacağım. Umarım beğenirsiniz. Yorumlarınızı bekliyorum. İyi okumalar.🪐

🪐🪐🪐

Midemin bulantısı yüzünden artık nefes alamaz olmuştum. Kusuyordum ve bu yüzden yemek yeme isteğim de kalmamıştı. İştahım kapanmıştı. Saçımı ördükten sonra başlığımı takıp kalkmış ve bugün önemli bir gün olduğu için dayanmaya çalışmıştım.

Bir iki gün önce Korkut Bey ve eşi Bizans tuzağında şehit olmuştu. Dün cenazesi vardı, bugün de mecburen toy yapılacaktı. Yeni bey seçilmesi gerekiyordu yoksa oba beyleri sorun çıkarıyordu. Küçük bir çocuğu bey yapmaya kalkmak gibi.

Beyliğe en uygun kişi Bora'ydı bu yüzden beyliğe mecburen talipti. Karışıklık, obada ikilik çıkmasın diye bunu yapmak zorunda kalmıştı. Toy olacak, bey seçilecekti. Bu yüzden rahatsızlığımı gizledim. Son günlerde küçük kızımız huysuzluk ettiği için bu haldeydim sanırım.

Beş yaşına girecekti neredeyse ve şu an yaramazlığının zirvesindeydi. Babamla oynayan kızımı görünce gülümsemeye çalışarak yanlarına gittim. Babam minik Tomris'in saçlarını örüyor ve ona Bora'nın aldığı tokaları takarak süslenmesine yardım ediyordu. Kızımızın adını Tomris koymuştuk. Bu çok güzel bir histi.

"Baba, sen olmasan ne yapardım ben?" Diye yanına gitmiş ve yatağa oturmuştum. Yorgunluktan bayılabilirdim. Öyle çok bir iş de yapmamıştım ama işte bir halsizlik vardı üzerimde.

"Laçin, kızım sen iyi misin? Nasıl terlemişsin! Bakayım." Diyerek ateşime bakmıştı elinin tersiyle. Sonra avuç içiyle bakıp kaşlarını çatmıştı.

"Ateşin yok. Yorulmuşsun. Az dinlen, Bora bey seçilince çağırırım onu. Toy bitsin de geliriz tamam mı? Yanında mı kalsam ya da?" Diye endişeli sorularını sıralamaya başlamıştı. Gülüp kızımın elbisesini düzeltmiş ve obaya salmıştım. Diğer hatunların çocuklarıyla oynuyordu ve oba artık eskisinden daha güvenliydi.

"Hayır baba, iyiyim. Sen toya git, Bora'nın yanında ol. Ben biraz dolaşsam iyi olurum. Hem Tomris'e de sahip çıkarım. Hadi git sen." Dediğimde biraz daha ısrar etmiş ama ben göndermiştim. Toyun bitmesini beklerken biraz dinlenmiştim önce. Hava çok sıcaktı ama ben fazladan terliyordum gerçekten.

Uyuyakalmamak için babamın yatağından kalkıp çadırından çıkmıştım. Tomris kendinden biraz büyük olan Ali ve Gökçe'nin oğluna vurmuş sonra ağlayarak kaçmıştı. Kaşlarımı çatıp endişeyle peşinden gitmiştim. Göletin yanında oturmuş ağlıyordu. Hemen yanına gidip yere oturdum.

"Tomris'im? Ne oldu benim güzel kızıma bakayım? Neden ağlarsın?" Dediğimde kucağıma gelmiş, minik kollarını boynuma dolamıştı. Biraz ağladıktan sonra boynumdan ayrılmıştı.

"Ali amcamın oğlu beni alacağını söyledi! Beni almasın! Beni otağının hatunu edecekmiş!" Diye ağladığında gülüp gözyaşlarını silmiştim. Onu biraz teselli ettikten sonra orada biraz beştaş oynamıştık. Sonra toyun bittiğine dair kösler çalmaya başladığında miniğimin elini tutarak herkesin toplanmaya başladığı otağın önüne geçmiştik.

Herkes çıkmış, en son da Bora çıkmıştı. Kılıcına tutunarak dik bir duruşla herkese bakmış, bakışları en son bende durduğunda hafif bir tebessümle bakıp tekrar ciddileşmişti. Obanın yaşlı beylerinden biri öne çıkmış ve kısa bir konuşma yapmıştı.

"Ey Kınık erleri, Kınık hatunları! Toyumuz toy oldu, boyumuz boy oldu, hak edenimiz bey oldu! Kınık obasına baş olan yeni beyimiz kutlu ola!" Diyerek Bora'yı öne davet etmişti el hareketiyle. Bora öne çıkıp konuşmasına başlamıştı.

Dünyadan Uzak 🪐Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin