Det började bli mörkt runt om oss. Killarna satt och pratade om bandet och om musiken. Omar och jag hade flyttat på oss lite så att jag satt mellan hans ben. Jag huttrade lite när en kall vind blåste över oss. Mina kläder var fortfarande blöta.
"Fryser du?" Frågade Omar och jag nickade lite
"Här" sa han och tog av sig sin hoodie och la den över mina axlar. Sedan la han sina händer över min mage och tryckte mig närmare honom. Sedan strök han sina händer upp mot mina bröst. Jag flinade lite i smyg och undrade vad han tänkte på. Hans händer vilade skyddande över mina bröst utan att röra händerna mer.
"Hörni!" Ropade Felix bakom oss och Omar flyttade sina hände snabbt. Vi tittade bak mot killarna och kollade lite förskräckt mot de. Tänk om de sett oss!
"Vad sägs om att hämta våra sovsäckar och sova över på stranden?" Frågade Oscar. Puh, det hade nog inte märkt vad som hände. Omar tittade ner på mig som om jag skulle få välja. Vi hade nog hellre fortsatt hemma, men, why not?
"Visst" svarade jag och sken upp
"Om vi tre går och hämtar sovsäckar så kan ni stanna kvar här och fixa en eld och ja, ehm göra något" sa Ogge och skrattade
"Men ha inte för kul" sa Felix och alla skrattade
"Näerå" sa Omar och jag samtidigt och vi skrattade och tittade på varandra
"Vi ses snart iallafall" sa Oscar som tröttnat på att vänta. De började gå och vi skrattade ännu mer. Det märktes att vi börjat bli trötta. Vi började leta efter pinnar och ved som man kan använda till elden. Vi la allt i en hög och sedan en massa stenar runt ifall att. Sedan tände vi det, hur vet jag faktiskt inte. Omar kunde något knep iallafall. Vi satte oss och bara tittade på elden. Vi satte oss i samma position som förut och Omars händer letade sig upp mot mina bröst. Jag lutade mot hans axel och tittade upp mot hans blanka ögon. Kinderna hade blivit lite rosiga som förut. Jag kysste honom hårt och han började röra lite på sina händer. Han masserade mina bröst och började kyssa min nacke. Jag stönade lite grann och jag kunde känna hur han flinade lite mot mitt skinn. Han lyfte på sitt huvud och tittade in i mina ögon. Han slutade att röra sina händer. Vi kysstes länge och våra läppar rörde sig rytmiskt mot varandra. Omars händer gick ner över min mage men jag tog tag i hans hand. Jag släppte kyssen hastigt. Han tittade på mig med snälla ögon.
"Inte än" sa jag och han nickade
"Det är okej, vi tar det när du är redo" sa han och kysste mig
"Tack" sa jag när vi släppt kyssen. Vi vände oss mot havet och bara tittade på vågorna som slog mot bergväggarna i kanterna och upp över stranden framför oss.Efter ungefär en halvtimme hade killarna kommit och vi hade fixat allt. Felix hade tagit med sig sin gitarr och just nu satt alla i sina sovsäckar framför elden och lyssnade på när han spelade. Killarna började sjunga och jag satt bara och lyssnade
If I could build a girl I build her just like you
I'll stay up day and night to build her just like you
Is just the way you are the little things you do
That makes me wanna-
Build a-
Girl like you, ooh oh oh
Build a
Girl like yousjöng alla och jag tittade ut över vattnet en stund innan jag blundade och bara lyssnade. Plötsligt kände jag hur någon petade mig på axeln och jag tittade bak. Jag mötte Omars leende ögon och jag log jag med.
"Det är vackert här" sa jag och blickade ut över havet
"Ja det är det" sa Omar
"Vi borde komma hit oftare" sa jag
"Jag pratade inte om stranden" sa Mar och jag tittade bak mot honom igen. Han flinade och jag förstod vad han pratade om. Jag gav honom en snabb kyss och blundade igen. Plötsligt ringde min telefon och jag steg undan och svarade."Lily"
"Hej, det är Andrew. Vi tror vi vet vilka det är som mördade din mamma" jag kände en lättnad inom mig
"Men vi har inte fångat de än" sa han och oroligheten bubblade upp
"Och tyvärr så tror vi att männen finns i närheten av dig" ännu mer orolighet
"Vart befinner du dig någonstans?" Fortsatte Andrew
"På stranden" sa jag och han suckade
"Du måste vara riktigt försiktig, Lily. De kan vara var som helst" sa Andrew och jag kunde inget annat än att skaka. Jag var så rädd just nu.Jaha. Det där i mitten var kanske inte det bästa jag skrivit men det var det jag kom på för en liten twist😂❤️ såååå det kommer nog inte mer sånt. (om ni inte vill det såklart!)
Ha det så bra!