Bölüm 9

7.2K 327 29
                                    

EVET ARKADAŞLAR UZUN BIR ARADAN SONRA SÜPER BIR BÖLÜMEL KARSINIZDAYIM . EPEY GECIKTI AMA ELIMDE DEGILDI BILGISAYARIM BOZUK YAZMADIM TELEFONDAN OLDUGU KADAR BIR BOLUM YAZDIM . SIZI SEVİYORUM OKURLARIM UMARIM BEGENIRSINIZ .
SARKIYLA DINLERSENIZ COK GUZEL OLUYOR ...
MULTIMEDIADA: GECE ÇINAR VAR .

Bazen bir sevgiliyi , bazen bir dostu kaybederiz .En derinden yakan ise dostu kaybetmektir.

DERİN

Koşar adımlarla Denizin odasina çıktım . Kapıyı tıklamadan direk odaya daldım "Deniz bak " diyerek gazeteyi Denize fırlattım . O daha ne olduğunu anlamaya çalışıyordu . Gazeteyi okumaya basladi . "Bu yüzden Aybars o kadar kötüymüş Deniz " . Gerçekten kardesimi sacma biri yüzünden kaybetmek istemiyorum .

"Istersen ariya bilirim " dedim . Kardesim daha fazla uzulmesini istemiyorum .
" Hayir Derin arama . " dediginde Deniz e baktim gerçekten kararlıydi . Ama biliyorum ki Deniz gerçekten Ayabarsi sevmeye baslamisti . Kardeşim in gözündeki o sevgiyi görmüştüm . Ama olan oldu gitmislerdi .Bizde hayatimiza devam etmek zorundayiz hayat kısa kimse icin uzulmeye degmez .
...........

Yine bir okul günü çalan alarm ve yatakla evlenme istegimi bölen gerçekler .Evet hayalim yatakla evlenip hic yataktan ayrilmamak .
Kapi bir anda acilinca ne oldugunu anlamadım . "Derin hadi kalkkkk " diye bagirarak odaya girdi Deniz . " Kizim ne zaman kalktinda hazirlandin . Ben sen kalkmassin diye düşünmüştüm " diyince biraz boş bogazlilik ettigimi anladim . " Yani oyle demek istemedim " dedim ama uzülmustu , yüzü düşmüştü . " Onemli degil Derin . Hayat devam ediyor güçlü olmam lazım. " dedikten sonra gelip bana sarildi . İyi ki kardesimdi onu kendimden bile cok seviyorum ve onun uzulmesini istemiyorum hicbir zaman . Sarilma faslı bittikten sonra ayaga kalktim. " Artık giderseniz hazirlanacagim Deniz hanim " " Emredersiniz Derin hanim " dedikte sonra odadan cikti bende nefret ettigim okul formalarımi dolaptan çıkartip yatagimin üstüne attim .

DENİZ

Derinin odasindan çıktıktan sonra odamdan cantami alip merdivenlerden ziplayarak aşağıya indim . Annemle babam salonda oturuyorlardi . Yanlarında da hic tanimadigim bir bayanla bir adam vardi .Adam babamin yaslarinda iyi giyimli biriydi . Bayan ise cok zarif duruyordu .Sarı saçlı renkli gözleriyle göz kamaştırıyordu birbirlerine cok yakisiyorlardı . " Günaydın " diyerek yanlarina gittim . Babam direk " Bu da benim güzeller guzeli kizim Deniz " dedi misafirlere beni tanitircasina . " Merhaba tatlim bende Elif ÇINAR buda eşim Yıldırım ÇINAR " "Tanistigimiza memnun oldum " diyerek tebessüm ettikten sonra Annemin yanına oturdum . Babam " Deniz , Derin nerde ?" Dedi . Ve o sırada merdivenlerden Derin " Burdayimmm " diye bağırarak indi. O da gelip yanima sığmaya çalıştı .
Babam bende yaptigi gibi " Bu da diğer guzel kizim Derin " dedi . Hemen Elif hanım "Allah bağışlasin kizlariniz cok guzel" dedi ve sözüne devam etti. " Benimde çok yakışıklı iki tane oğlum var . " Bu kadın yoksa bizi oğullarına mi alicak ? Yok artik !!!
Annem hemen " Ahh aha güzel olduklari kadar yaramazlar da kendileri " diyip hafif bir kahkaha attı . Tam o sırada kapının zili çaldı . Yıldırım bey " Herhalde bizim haytalar geldi. " dedi . İkiside cok cana yakın insanlardi . Çalışanlardan biri kapıyı açınca Resmen iki tane taşımsı varlık salonumuza doğru gelmeye basladi . İkiside kumraldı . Birinin gözleri annesi gibi renkli ama annesi kadar belirgin degildi digeri ise kahverengi gözluydu ve digerine göre daha kasliydi giydiği beyaz gomlekten belli oluyordu . Büyük olan kahverengi gözlüsü konuşmaya basladi " Merhaba efendim ben Umut ÇINAR " Cok kasli olanin adi Umut muş demek . Acaba öbürünün adı ne düşünmeme kalmadan " Merhaba bende Gece ÇINAR " dedi . O nasil bir ad oyle Gece . Babam oturmalarina izin vermeden masaya gecmemizi söylemişti . Bizde yerlerimizden kalkarak masaya geçtik gerçekten cok açtım bos bulduğum yere oturdum . Tabagımı doldurmaya başladım . Babam " Deniz bu ne iştah biraz yavas " Sağol babaya rezil etiyo resmen beni taşımsı varliklarin yanında " Gec kaldik baba ondan. "
Tabi Annem durur mu ? "Aksam yatmassaniz olcagi bu " tabi Derin kendini ezer mi ? " Anne sananda bizi ilk okula gidiyor sanır " dedikten sonda bana dönerek "Hadi Deniz çıkalım. " dedi . "Afiyet olsun " diyerek masadan kalktim . Babam " Kızlar gidersiniz oturun misafirlerimiz var bugün gitmiyede bilirsiniz bir günle bir sey kaybetmessiniz . " dedi . Ben çok sasirmistim .Babamdan böyle bir sey beklemiyordum . " Sen ciddi misin baba " diye sordu Derin sandalye'ye oturarak. " Neden olmasın " diye karsilik verdi babam ben hala olayin sokundaydim. " Hangi tür bir baba böyle bir sey der " dedim . Ve sonra utancimdan kızardım ben taşımsı varlıkların burda olduğunu unutmuşum . Derin hemen babami öpüp koşar adimlarla merdivenleri çıkıp odasina gitti pesinden bende yavaş yavaş merdivenleri çıkarak odama girdim dolaptan siyah bir şort üstüne de t shirt birini giydim aşağıya indim . Herkes yemegini bitirmiş. Salona geçmişti . Babam tekli bejlerden birinde oturuyordu digerindeyse Yıldırım bey oturuyordular . Annemle , Elif hanım da ikiliyie oturmus sohbet ediyorlardı . Taşımsı varlıklarda yan yana oturmuş telefonlariyla oyalaniyorlardi . Merdivenin basindan salona gitmek için hamle yapiyordum ki Derin ziplayarak merdivenleri iniyordu " Baba " diye bağırarak bütün dikkatleri kendine çekti . " Hani biz şimdi okula gitmiyoruz ya dışarı çıkabilir miyiz ? " Dedikten sonra ikimizde babama yavru köpek bakışlarımizi attik . " Peki ama çocuklarda sizle gelsin " diyince bizde ayni anda "Ne !!!" Umut denilen taşımsı varlık " Gerek yok efendim " dedi babama dönerek . Hemen Derin de " Bence de gerek yok baba. " Yıldırım bey de " Bence de çocuklar birlikte gezin hadi " dedi ve taşımsı varlıklar ayaklandı . Ne kadar babalarina sadıklar babalarının sözünü dinliyorlar . Derin oflayarak evden cikti bende pesinden . Kapida durup taşımsı varlıkları bekledim cok gecmeden geldiler . Onlar gelir gelmez Derin "Istediginiz yere gidebilirisiniz bizden laf cikmaz bizle gelmek zorunda degilsiniz. " dedi . Umut da " Babam ve babanız sizinle gelmemizi soylediler bize emanetsiniz simdi arabaya binin " dedi emir vericesine . " Sen bize emir vermessin. " dedi Derin . Kavga olmasin diye araya ben girdim ikizimi biliyorum her an bir kavga çıkarta bilirdi . "Derin emir vermedi sana öyle geldi uzatma hadi " Derin , Umuta dönüp " Denize dua et " dedikten sonra kapinin önündeki siyah ford Mustang arabanin arkasina bindik . Umut sürücü koltuğuna gecti Gece de onum yanına . Gece " Evet hanımlar nereye gidiyoruz " dedikten sonra ben kafami Derine çevirdim . "Siz bilirsiniz " dedikten sonra bana bakıp omuzlarini yukari kaldirip asagiya indirdi . Umut arabayi calistirdiktan sonra kimse konusmadi bir daha yarim saatlik araba yolculugundan sonra sehir disinda yesillikler icinde bir yere geldim buraya daha önce hiç gelmemistim . Küçük bir ahşaptan lokanta vardi gölün kenarinda hamaklar da ağaçların arasinda yerini aliyordu . Bir anda istem dışı dudaklarimdan " Çok güzel " kelimeleri döküldü .
Gece "öyledir burasi huzurla eş anlamlı bir yer fazla kişi bilmez burayı. " dedi bana dönerek . Bende dediğine tebessümle karşılık verdim . Sözüne devam etti " Burda herkes tuttuğunu yer dedi . " Derin " Nasil yani balık mi tutucaz ?" diye bir soru yöneltti . Umutta " Ne oldu prensesliginiz mi bozulur Derin hanım " ben daha fazla mevzu uzmasin diye " Ben tutarım daha önce hic denemedim ama olsun yinede denerim. " diye şakırdadım adeta ve Derini çekip önden göle doğru yürüdük arkadanda taşımsı varlıklar geliyordu . Fısıltıyla "Derin biraz kibar olur musun ? Durmadan bir kavga girişimindesin biraz pozitif ol. " " Hayir Deniz ben sen gibi saf degilim. " dedi ve kalbimi kırdı saf degilim ben sadece kimse hakkin da kotu düşünmeyen biriyim o kadar . Derine sinirlenip dahada önden hızlıca yürüyerek gölün kenarına vardım . Merdiven vardi sandala binmek icin gölün kenari tahta iskeleyle çevriliydi . Yanlarda da iki tane oturmak için yapılmış tahtadan oturaklar vardi . Yaşlı tatli bir amca oltayi denize atmış bekliyordu. Bizi görünce ayağa kalkip "Ooo Çınarlar hosgeldiniz oğullarım nerelerdesiniz ? " diyip ikisine de sarildi sonra bizi farketti "Hoşgeldiniz hanim kızlar . Buyrun oturun " diyip tahtadan oturakları gösterdi . Ahşaptan kulübünin olduğu eve doğru bağırmaya başladı "Hanım gel bak kimler gelmiş " diye seslendi . Bir kaç dakika sonra saçlari kirlaşmıs yasli ve şeker bir teyze mutlulukla bize doğru geldi . " Yavrularım gelmis . "Diyerek tombul amca gibi taşımsı varlıklara sarıldi . " Hanim kızlarım hoşgeldiniz diyip bizede sarıldı . Çok sıcakkanlı ve tatlı bir çifti . " Hosbulduk efendim" dedim . Tombul amca kaşlarinı çatıp " Efendim mi ? Bana kemal dede diyin kızlarım hanima da fatma nene diyin oğullarım oyle derler sizde diyin o ne öyle efendiymis dellendirmeyin beni. " "Peki kemal dede " diyip tebessüm ettim . Kemal dede , Fatma neneye dönüp "Hanım bi rakı balık sofrası yapalım cocuklara " dedi . Sonra birden Derin "Ay ben sizi cok sevdim şimdi "dedi . "Ben size yardim ediyim" dedikten sonra tahta oturaktan kalkıp Fatma Nene nin peşine takıldım . Derinde pesimizden geldi . Ahşap evin içine girince sıcacık bir hava yüzüme vurdu . Etraf o kadar güzeldi ki bir tane divan vardi . Karşın da tüplü bir televizyon ve yanlarinda saksı da renk renk çiçekler , bir kapıdan mutfaga geçtik ufacik renkli bir mutfak vardı . Fatma Nene " Ee yavrularım bizim Çınarların yanin da ne işiniz var ? " dedi işini yaparken . " Bizde bilmiyoruz ki nene öyle bizim yanda ki eve taşınmışlar falan bize kahvaltıya geldiler öyle sonra burdayiz falan. " isine ara verip bize döndü. " Ilk kez buraya birileriyle geliyorlar , hep yalnız gelirler. " dedikten sonra işini yapmaya geri döndü bizde ona yardim etmeye başladık .
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Yeşillikler içindeki bahçede sofrayı kurmuştuk . Masa ya oturmus balıkların ızgara da kizarmasini bekliyoduk . Mangalın başında ise Kemal amca , Umut ve Derin duruyordu . Derin ilkte biraz surat assada sevmisti burayi . Sevilmiyecek bir yer değildi .
Fatma Nine ayaklanip ahşap eve doğru gitti . Gece " Ikizinle çok farklısınız . " dedi bana dönüp . " Evet öyle o biraz insanlara karşı serttir " dedim . "Ama sen öyle degilsin , o kadar zıtsınız ki " "Evet öyleyiz . Ya siz ? " dedim biraz daha ahşap sandalyede diklenerek . " Biz farklıyiz abimle siz gibi . " " Aranızda kaç yas var ? " diye bir soru yönelttim . " Bir yas var . Zaten ondan dolayi gec vermişler bizimkiler Umutu okula aynı sınıfta olalım diye . " "Anladim . " dedim . Ve Fatma teyze elinde mezelerle masaya geldi . Derin de yavaş adımlarla gelip yanıma oturdu . Herkes masaya geldikten sonra tabaklara balıklar alınıp . Rakılar bardaklara konuldu . Ve hafiften çalan Sıla 'nın şarkısıyla kadehlerimizi tokusturduk .
Hep birlikte mirildanmaya başladık .

"Söndürmüşüz feneri salaş bir balıkçıda,
Rengimizi sıyırmışta gitmiş gidenimiz,
Nur cemalimizin astarı kalmış bi tek;
O da kaşık kadar...

Vur kadehi ustam, bu gecede sarhoşuz,
Kalan sağlar bizimdir, acıdan mayhoşuz...
İki satırlık adamları musallat ettik ömrümüze,
Bundandır böyle dibe vuruşumuz...
İki satırlık adamları musallat ettik ömrümüze ....
Vur kadehi ustam bu gecede sarhoşuz ... "

Kemal Dede taşımsı varlıklara dönüp ."Rakınıza meze olcak kadin değil , rakınıza ortak olcak kadını sevin evlatlarım . " dedi ve Fatma Neneye sarildı .Çok tatlı bir çiftlerdi .

...........................................

Yemekleri yedikten sonra masayı topladık .Herkes bir yerlere dağılmıştı . Hava kararmıştı etrafi s yıldızların ışıltılısı aydinlatiyordu bide ahşap evin önündeki ışıklar .
Oturduğum sandalyeden kalkıp hamaklardan birin de sallanmaya başladım . Başımı kaldırıp yıldizları izliyordum ki hamağın kenarinda bir anda bir çökme oldu. Yüzümü gökyüzünden yan tarafa çevirince Gece yi gördüm . " Oturmam da sakınca var mi ? " diye bir soru yöneltti . Oturmuştu zaten böyle bir soru yöneltmesi komik olmuştu . Gülümseyerek "Hayır sorun degil . " dedim . "Sana bir sey itiraf edebilir miyim ?" Dedi . Ona doğru dönüp merakli bir bakış attim . " Deniz sende öyle bir sey var ki beni sana çeken tarif edemediği bir duygu bu daha önce yaşamadığım bir sey ilk kez bana böyle oluyor . Bir ser demeni beklemiyorum sadece bunu bilmeni istedim . " dedi . Tam ağzımı acıp bir sey diycektim ki . Derin yanimiza gelip "Hadi gidiyoruz toplanin " dedi . Birlikte Derinle arabaya doğru yürüdük . Arabaya binmeden Kemal Dedeye ve Fatma neneyle vedalaştık . Kemal Dede " Bir daha gelin kizlarim tamam mı ? Artık burada bir yeriniz var unutmayın her zaman kapimiz size açık . " dedi . Herşey için teşekkür ettikten sonra arabaya bindik . Yol boyunca hiç konuşmadık .Siteye giriş yaptıktan sonra bizim demir kapının önünde arabayı durdurdu Umut . Derin direk inip eve doğru yol aldı . "Her sey için teşekkür ederim . Iyı geceler " dedikten sonra arabadan indim . Derin eve çoktan girmişti . Bende demir kapıyı kapatırken .Umut arabayı çalıştırdı . Gece arabadan bana eve git işareti yaptı . Ben eve girip kapiyi kapatinca arabayı oyle hareket ettirdiler. Çok kibardılar .
Annemle , babam salonda oturmuş kahvelerini yudumluyorlardi . Yanlarına gidip koltuga yayıldım . Derin hemen odasına çıkmış herhalde , bazen onu hiç anlamıyorum . " Nasıl geçti gününüz " dedi Annem . Bugün olanlari kısaca ve bazı yerleri atlayarak anlattim Anneme . " Böyle geçti günümüz yani neyse geç oldu bende yatiyim artık iyi geceler size " dedikten sonra ikisininde yanakların dan öptükten sonra merdivenleri paytak adımlarla çıktım . Odama girmeden önce Derine baksam mi ? Diye düşündüm ama çoktan uydumuştur diye düşünüp odama girdim . Işığı yaktiktan sonra dolaptan pijamalarimı alıp giydikten sonra yatağıma uzandim ve hayaller kurarak derin bir uykuya daldim ....

UMARIM BEGENMISSINIZDIR . YORUMLARINIZ BEKLIYORUM ...

BELA İKİZLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin