Hayat sana arka arkaya dikenlerini gösteriyorsa,
Sakın üzülme
Aksine sevin
Çünkü çok yakında gülü de gösterecektir.
Mevlana
********
Bu kına türkülerinden de nefret ediyordum.Başımın üstünde sırf ağlatmak için dönüp duruyorlar.Başım döndü ama onlar dönmeyi bırakmıyorlardı.Bir insanın ağlamasından ne anlarlar ki.Mutlu oluyorlar bir insan ağlayınca.
Ak sütünle beslediğin
Kundaklarda belediğin
Mutluluklar dilediğin
Kızın bugün gelin oldu.
Ben daha gelin olmamıştım ki.Kurtulacaktım buradan.Gelin olursam hayatım umutlarım dileklerim kısacası herşey biterdi.
Helal eyle helal eyle
Anam hakkın helal eyle
Gidiyorum el evine
Anam hakkın helal eyle
Ben zaten el evindeyim burası benim evim değil ki.Mardin benim şehrim değil.İnsan hiç öldüğü şehri benimser mi?
Mardin;Diriyken üzerime topraklar atan şehir
Mardin yeşeren ümitlerimi tek tek kıran şehir
Ucu bucağı olmayan bilinmezliklere sürükleyen şehir Mardin.
Dile kolay yirmi üç yıl...Ben bu şehri taşıyla toprağıyla sevdim.En çabuk sevdiğimiz şeyler yok olur,yok edermiş.Mardin beni yok etti...
Kınam yakıldı elime
Kuşak bağlandı belime
Düğüncüler ev önüne
Geldi anam gidiyorum
Anam kızın gelin oldu
Senin değil elin oldu...
Karşımda annem ağlarken daha fazla gözyaşlarımı tutamadım.İçimden fısıldadım kaçacağımı umursamayarak
'Anam kızın gelin oldu.Senin değil elin oldu.'kına için avcuma altın koymuştu Devrimin annesi adetler üzerine.Belime altın kuşağı sardılar.Buraların adetlerindendi altın kuşak.Tüm gelenler altın takarken ağırlıktan ayakta duracak halim kalmamıştı.
****Kına bittiğinde annemin yanına gittim.
"Anne anlat artık buradan nasıl çıkacağım?"
"Şşşş...sessiz ol."
Etrafa bakıp kimsenin olup olmadığını kontrol edip kimsenin olmadığından emin olunca konuşmaya başladı.
"Baban Devrim ağayı tutcak.Bunun korumalar geceleyin azalıyormuş.Baban öyle dedi.Biz de bu arada çıkcaz..."
Soluklanmak için ara verdiği konuşmasına devam ederken sabırsızlıkla bekliyordum.
"Mutfağın arkasında çalışanların girip çıktığı kapı var ya..."
"Anne ben nereden bieyim.Odadan çıkardıkları mı vardı sanki."
Sitemle söylenmeme karşı devam etti.
"Sus bakayım.Ne biçim konuşuyon sen ananla.İki güne huyunu değiştirmiş bu çocuk senin."
Sinirle söylenerek
"Off anne ."
"Anneye of denmez çarparım şimdi seni."
Yarı şaka yarı ciddi söylenmesine dayanamayıp yanağından öptüm.
Bozuk bir şivesi vardı annemin.Saçlarında bir kaç tel beyaz baş örtüsünden dışarı çıkmıştı.Aslında kaçamayacağız diye çok korkuyordum.Şimdi çıkamazsam bir daha kurtuluşum imkansız gibi birşey olacaktı.Konaktaki kapıları kontrol ederek ilerliyorduk.Kimsenin uyanık olmadığından emin olunca mutfak kapısından çıktık.Annemin boynuna atlayıp öperken söylediklerine şaşırmadan edemedim."Çıkcaz tabi kız.Burada koskoca anan duruyor.Kaptırır mıyım seni o dallamaya."
Arkadan adım sesleri duyunca donup kalmıştım.Lanet olsun gecenin köründe kim dışarıda olur ki.Evden kaçan kovulan bir de içenlerden başka.
Ayak seslerinin ardından karanlık ve sessiz Mardin sokaklarında onların sesini duydum.
"Bir yere mi gidiyorsun yenge."
İşte şimdi bitmiştim ben.Lanet olsun.
Gelenler kim acaba?Bölümü umarım beğenirsiniz.Allaha emanet olun umarım herşey gönlünüzce olur.