-8-Düğün Part-2

20.2K 805 9
                                    

Aşk sonradan öğrenilmiyor
Yürekte varsa
Vardır...

****

Düğünün yapılacağı meydan ışıklarla donatılmıştı.Aşiret büyükleri için hazırlanan bir bölüm ve nikah masası vardı.

Aşiret büyükleri gelir gelmez en kısa zamanda çocuklarının olması gerektiğini utanmadan dile getirmiştiler.

Devrimi meydandaki sandayeye oturmuştular.Adetlere göre meydanda traş olucaktı Devrim.Sadıcı ise Levent'ti.Berber başında elindeki usturayı bileyip Devrimin yüzüne ters tarafını sürerek kesmiyor numarası yapmıştı.

"Ustura kesmiyor!!!"

Levent sadıç olarak adamın cebine bahşişi sıkıştırarak devam etmesini sağladı.

Ayza ise gelen kadınların üzerine taktığı takıların ağırlığıyla boğuşuyordu.Tamam iyi güzel de üzerindeki takılardan artık zor hareket ediyordu.İkisinin de işlerinin bitmesinin ardından herkes onların meydanda oynayacakları oyunu izlemek için bekliyordu.Kadınlar zılgıt çalarken davul ve zurna da onlara eşlik ediyordu.

Ortada buluşup ikisi de aynı anda kollarını kaldırdı.Ayza etrafında salına salına dönerken Devrim sahiplenircisine kollarını kaldırmıştı peri kızının etrafında.İkisi de hayatlarına nasıl bir renk kattıklarından habersiz.Gören gözler gıbta ile bakarken Ahmet ağanın derdi ise çok başkaydı.O kızını almanın derdindeydi.

****

Ayza konağa araba ile dönerlerken olacak şeylerden hem korkuyor hem de bu kurşun sevip sevemeyeceğini merak ediyordu.Sevgi değil de ilk aşk kırıntılarının serpiştirildiği kalbinden habersiz...

Konağın kapısında eline verilen testiyi adetler gereği kırmıştı.Kirişten geçerken de başına buğday serpiştirmiştiler.Eve bereket ve huzur getirsin diye...

Abdest almak gelinlikle her ne kadar zor olsa da alıp başına bir şal takmıştı.Hocanın karşısına oturduklarında ikisi de sessiz kalmıştı.Hoca okuduğu duaların ardından asıl soruya geldi.

"Hanım kızımızı zevcen olarak bir kez de Allah(cc) huzurunda kabul eder misin?"

Ayza devrimin yanında soruun ona gelmesini bekliyordu.Devrim hiç beklemeden sakince cevap verdi.

"Ederim."

"Kabul eder misin?"

"Ederim."

"Eder misin?"

"Ederim."

Sorular aynı şekilde Ayzaya da sorulmuş ve kabul olmuştu.
Zaten nikah kıyılmadan evvel boşanırlarsa kaç mihri alacağı hiç istemese de konuşulmuştu.

Artık hem Allah(cc),hem de hukuk önünde karı kocaydılar.Belki sevmiyorlardı birbirlerini ya da aşık değillerdi.Ama aşık olmayan birine hiç aşkın tarifi yapılır mıydı?

Umarım bölümü beğenmişsinizdir.Diğer bölüme herkesi beklerim.Onların olaylar asıl şimdi başlıyor.Lütfen vote ve yorum yapın:)

Allaha emanet olun canlarım:)

FERMAN (Töre♣)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin