Bugünki konumuz yine sınav hakkında olan 'heyecan'. Herkesin dediği gibi, hatta daha da abartanlarımız için, içine kendimi de katarak, ilk başlarda belirttiğim gibi çok fazla heyecan veya stres gereksiz, bunu sınavdan çıktıktan sonraki halimi düşününce anlıyorum. Sınav geçirmiş insanlara sorarsanız onlar da başlarda çok heyecanlı ve stresli olduğundan bahsedecektir. Bu konuyla ilgili bilenlere danışmak gerekiyor. İnsan bilmediğinden korkuyor. Hala : 'Sınavla ilgili bilmediğim çok şey var' diyorsanız, ki haklısınız çünkü çoğunluğumuz herşeyi bilerek sınava girmiyor, aslında bilenler de heyecanlı, bilmeyenlerde.. 'Fırsat' kelimesi çok önemli kelime. Elinizdeki tüm imkanları kullanamasanız bile, yapabileceklerinizi veya sizi çok zorlamayacak fırsatları deneyin. Mesela dershane fazla heyecanlılar için sınav günü heyecanınızı yarı yarıya indirmede fayda sağlıyor. Neden mi? Çünkü dershanede büyük sınavdan önceki haftalar sizi haftasonu veya haftaiçi sınava çağırdıklarında her seferinden farklı sınıflarda tanımadığınız insanlar arasında sınava giriyorsunuz. Bu hepimiz için belki de çoğumuz için büyük bir fayda sağlıyor. Bu nokta çok önemli, eğer dershaneye gitmiyorsanız dershaneler sınavlara yakın haftalar herkesi sınava davet ediyorlar, mümkün olabildiğince ve elinizden geldiğince gitmeye çalışın, eğer hastaysanız bir dahaki seferi bekleyin, bir hafta sonrakini, bir gün sonrakini, sıkılıyorsanız arkadaşlarınızla gitmeye çalışın. Eğer gidemem derseniz evde kafanıza uygun kahvenizi de alıp rahatça çalışmak istiyorsanız, siz kendinizi nasıl hissederseniz o şekilde yapın. Çünkü rahatlık, başlarda belirttiğim gibi en önemli anahtarlardan biri. Eğer benim gibi çok sıkılgan bir insansanız,sizi gaza getiren, aktifleştiren şeylerden yapın. Kimini spor, müzik, dans, hayvanlar sakinleştirirken ve gaza getirirken kimini de kitaplar, farklı hobiler, yabancı diller , hatta aklınıza ne geliyorsa onları deneyin. Çünkü hayat hepimize 2 şık sunar, zor mu, kolay mı, bunları seçmek size bağlı. İstemediğiniz bir şeyi seçtiğinizde değiştirerek sevdiğiniz hale getirmek çok güzel bir şeydir. İnsan sevdiği şeyi yaparken hiç bir zaman yorulmaz, ve uyumaz (nadirler var tabi:) Denildiği gibi bazılarımız da, hatta eğer kuzenim bu yazıyı okuyorsa sınavlarına çalışırken önüne anektodlar yazdığını gördüm. Kendinize hırs veren , güçlendiren ve keyif veren şeyleri veya yazıları önünüzde bulundurun. Bazıları başarılı insanların sözünü yazarken, bazıları da kendi hayatındaki başarıları anektod halinde yazıp yapıştırıyorlar. Her gördükçe size pozitif enerji verirler. Bunlar çok eğlenceli ve güzel şeyler. Enerji içimizde ama çıkarmak bize kalmış. Bir sonraki yazı yarın, görüşmek üzere, hala çalışanlara buradan tam destek ve biraz da mola :)
Kendinizin doktoru sizsiniz, kendinizi en iyi siz bilirsiniz. ''
Çaresizseniz, çaresizsiniz :)
BANA ULAŞIN :
Youtube :
https://www.youtube.com/channel/UCl9nLpKspXHbEY4jLEtggiw/videos?view_as=subscriber
İnstagram : https://www.instagram.com/hilalhanli/
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SINAV / MOTIVASYON
RandomHerkese merhaba, Bu hikayeyi yazmamdaki amaç: sensin. Bırak her şeyi, aş kendini. BANA BURADAN ULAŞABİLİRSİN : YOUTUBE : https://www.youtube.com/@Hilalbook/shorts INSTAGRAM : https://www.instagram.com/hilalbook