Galiba bazı şeyleri özledik!

52 6 2
                                    

Korona günlerinden bu yana, aklıma takılan 1000 tane soru var. Her birine cevap bulmak olası değil. Canımızı sıkan bir sürü şey var: Aramızdan ayrılanlar, testi pozitif çıkanlar vs. bunlara üzülmemek olası değil elbette. Dünya bile bu duruma şaşırıyor, çünkü ilk defa hiçbir şey yapmadan, oturarak hayat kurtarıyoruz şu anda. Sadece evimizde #evdekal modunda oturarak hem kendimizin hem sevdiklerimizin hem de tüm dünyanın hayatını kurtarmış oluyoruz. Evet ilginç birşey. Fakat daha ilginç bir şey ise, malumunuz teknoloji bir çağda yaşıyoruz ve yıllar geçtikçe ve teknoloji de geliştikçe kendi kendimize kabuğuma çekiliyoruz. Kendimizi dinlemeden, günlük yazmadan, bir hayat kurtarmadan, hazır yemekler yiyerek, etraftan kopuk bir şekilde iletişimi keserek yaşamak, ailemiz ve sevdiklerimizle aramıza duvarlar koyarak, hep hazır şeyler alarak, hiç kırılmış bir vazoyu onarmadan, elbiseyi dikmeden, kitap okumadan, resim çizmeden, çimenlere ayak basmadan, yürümeden, konuşmadan, aynı sofraya beraber oturmadan ve en önemlisi kendimizi dinlemeden her gün aynı monoton hayatı yaşamak. Şimdiye kadar yaptıklarımız bunlardı inanın. 

İyi taraftan bakmak gerekirse bir müddet evde olmak herşeyi değiştirdi.

Evde kendi yemeğimizi kendimiz yapıyor, ailemizle beraber yemek yiyiyor, küçük hayvanlarımızı seviyor ve onlarla ilgileniyor, bahçeye çıkıyor, bitkilere dokunuyor ve kokluyor, kitap okuyor, dertleşiyor, günlük yazıyor, spor yapıyor, sökülen parçaları kendimiz dikiyor, kendimiz sil baştan yaratıyor, atmıyor tam tersi yaratıcılığımızla dönüştüyoruz evdeki herşeyi. Şimdi herşeye emek vermeye başladık. İşte asıl şimdi sosyalleşmeye başladık. Sanki internet çağı bir anlığına gitti. Artık hergün makyaj bile yapmıyoruz, evde temizlik yapıyoruz. Evin her yerini değiştiriyor, yaşadığımız yere yeniden hayat veriyor ve enerji dağtıyoruz.İşte aradığımız bunun gibi birşey. Bu günlerin de değerini bilmek çok çok önemli. Birbirimizle beraber olmak, konuşmak ne güzel şeymiş meğer. Robottan pek bir farkımız yokmuş meğer, ne yaratıcılığımız kalmış ne de hayal gücümüz. Bizi yöneten biz değil teknolojiymiş meğer.

 Şimdi kendin olma zamanı, işte tam vakti. Hadi kalk kendi kabuğundan çık, daha önce hiç yapmadığın ve çok denemek istediğin bir tarif dene. Mesela ben kremalı sarımsak soslu makarna yaptım, efsane oldu. Hadi kalk, yatma, bugünler sadece kendinle vakit geçirebileceğin,kendini dinleyeceğin günler. Bu altın zaman bir daha ne zaman gelir kim bilir. Hadi kalk spor yap, hadi daha önce denemeyi çok istediğin ama ben yapamam dediğin resmi hemen eline bir kağıt ve bir kalem alıp çiz bir kağıda. Bir kağıt ve kalem neyi değiştirir deme, çok şeyi değiştirir, hayal gücün ne kadar büyük ve güzelse o zaman kalem daha baskın gelir zannettiklerinden. 


Bu dönem psikolojimizin en dayanıklı olması gereken zamanlar. Evet hepimiz sıkıldık biliyoruz, ama evde kalmaktan daha iyi bir seçeneğimiz yok şu an için. Evde kalıp kendimize, sevdiklerimize ve bizim için çalışan sağlık çalışanlarımız için onlara destek olmalıyız. İyi ki varlar! İyi ki varsınız. 

Tüm bunları sizinle beraber yazmak çok güzel. Sizin enerjinizle, sevginizle, o güzel, pozitif bakan hayal gücünüzle ve  yüreğinizle birlikte olmak muhteşem bir his. İyi ki varsınız! 

❤️


Çokça sevgi ve huzurla , 

Hilal

SINAV / MOTIVASYONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin