Yeni yıl deyince sanki bu sefer her zamanki yeni yıla değil de farklı bir yıla giriyormuşuz gibi hissediyorum, bunu sadece ben mi hissediyorum bilmiyorum. 2001 tamam, 2010 tamam ama 2020 biraz garip geliyor sanki filmlerde kıyamet fragmanı olur ya. Tıpkı o duygu gibi birşey.
Tamam konuyu değiştiriyorum. Her yeni yıla hedeflerle girme planımız oluyor doğal olarak.
Yeni yıl herşeyimizi baştan aşağı değiştirecek gibi, değiştirmiyor aslında sadece fikirlerimiz değişiyor, zevklerimiz değişiyor, sevdiklerimiz, altından kalkamadıklarımız değişiyor. Kısacası 'Biz' değişiyoruz. Zaman zaten sürekli devam eden bir şey. Ama yeni yılı bu kadar sevmemiz ve heyecanla beklememizin asıl nedeni, umut. O içinden çıkamadığımız şey her ne ise ondan kaçmak için. Saatler, günler, dakikalar hatta yıllar boyunca çıkamadığımız o şey her ne ise, ondan kaçmak için. Evet, ondan son sürat, tıpkı okyanusları ışık mili hızında geçer gibi. Zamansız, o anda ondan kurtulmak için. Sen ne kadar kaçarsan kaç bazı şeylerden asla kaçamazsın.
Kaçtığın şey bir korku, bir anı, bir olay,bir acı, bir kişi ve ya daha da korkuncu; 'sen' olabilirsin. Ama dünyanın neresine gidersen git. Kulaklarını da tıkasan, aklını da-hi kaybedecek olsan kendinden kaçamazsın. İstersen dünyayı çevir, her tarafı dolaş, tak kulağına sonuna kadar kulaklığı yine kaçamazsın kendinden. Hafızandan, anılarından, hiçbirinden kaçamazsın.
O denli bir umut bu insan için yeni yıla girmek. Tüm devrik cümleler de öyle. Anlatmak istediğin şeyi anlatamadığın için kaçmak değil mi? Dik duramamak da buna dahil.
Nedense hep yıl sonlarına doğru kendimi kaybedecek denli şeyler yaşıyorum. Ne olduğunu soracak olursanız sebebini ben de bilmiyorum. En son insan aklını kaybedecek korkusuyla çok farklı şeyler yapabiliyor. Bu kişi en başta anlattığım kişi olabilir mi, yoksa kendini tanıyamadığı ve içindeki karakteriyle kendi karakterinin çatışması olabilir mi?
Herkes bir şeylerden kaçıyor. Biz bilinmeyenlerden kaçıyoruz, ortada bir şey var ama yok. Bence kaçmak için bir umut bekliyoruz yeni yılı. Belki yeni bir uğur getirir diye. Nazara, birçok hurafeye öyle çok inanan biri değilim, ama tuhaf bir şekilde uğura inanıyorum. Bu bir eşya, bir isim, bir fısıltı,bir ses,bir anı, bir kişi, bir koku hatta, yeni yıl bile olabilir. Bunlara inanıyorum. Seni sen yapan her şeye inanıyorum.Senin inandığın herşeyin seni değiştireceğine inanıyorum. Seni sen yapıp var eden her şeye inanıyorum. Sen yeter ki kendine inan, hem de sapasağlam, dimdik inan. İnanç bu yüzden bazen güçlü ve tehlikelidir, dünyayı değiştirebilecek kadar güçlü olduğu için. Ve bu güce daima inan.
2020'de kendime tavsiyem, -ki eğer uyuyabilmeyi başarabilirsem- ;
1- Daha çok yazmak. Her şey hakkında yazmak, hayatıma dokunan her şey hakkında yazmak.
2- Daha çok tasarım yapmak. (İşim için ve daha çok keşfetmek için.
3-Daha çok dinlemek.
4- Daha çok fark etmek.
5- Daha çok fotoğraf çekmek (hayır selfie değil:)farklı bakış açıları kazanmak için
6-Daha az heyecan yapmak. (bunlar hep fazla hiperaktiflikten diyelim :)
7-Daha az insanların yüzlerini okumak. (Beni rahatsız eden ve kurtulamadığım en büyük hobilerimdendir kendisi, sürekli insanların yüz ifadelerini okuyup çözmeye çalışırım ve bu beni ciddi anlamda yoruyor. Herkesin bazen çılgın hobileri olabiliyor:)
1-2 önemli madde daha var. Genel olarak yazdım. Siz 2020'de, kısacası yeni yılda neleri değiştirmeyi, nelere hayat vermeyi planlıyorsunuz ?
Bence yeni yıl şakasını 2020 için yapabiliriz ne dersiniz . Sonuçta ikibinyirmi :)
Sonuç olarak, ilk başta ve en önce 'KENDİNİZE HAYAT VERİN.' En önemli nokta bu!
Sevgiler,
Hilal
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SINAV / MOTIVASYON
RandomHerkese merhaba, Bu hikayeyi yazmamdaki amaç: sensin. Bırak her şeyi, aş kendini. BANA BURADAN ULAŞABİLİRSİN : YOUTUBE : https://www.youtube.com/@Hilalbook/shorts INSTAGRAM : https://www.instagram.com/hilalbook