Herkese yeni bir geceden tekrar ve tekrar merhaba, gecenizin güzel geçmesi dileğiyle. Kısa bir ısınmadan sonra tekrar beraberiz. Çalışanlar selam size, tembeller size de selam, ikisinin arasında kalanlar asıl size selam :D Nasıl konuya gireceğimi şaşırdım :D
Bugünki konumuz ders çalışma hakkında. Ders çalışma kısmını tırnak içine bile almadım. Yeter ki siz stres yapmayın diye. Bu arada size stresin s'si bile yasak siz sınava girene kadar. O kelimeye içinizden ne geliyorsa onu söyleyin ama adını söylemeyin, direkt geriliyorsunuz çünkü.Kasıyor sizi içten içe.
Evet, konuya girelim. Ders çalışma değil de, tekrar etme diyelim biz buna. Hangimiz okuldan eve geldiğinde canım dersim, canım matematiğim, canım fransızcam diye direkt derse oturur?
Bir şeyi severek yapmak için, onu oyuna çevirmek gerekiyor. Yani onu sıkıcı değil de, oyun olarak görüp çevirmek gerekiyor.Bu cümleyi nasıl tuhaf yazdım anlatamam. Şu üst cümledeki 'direkt' kelimesini yazarken beynimin fransızca kısmı çalıştığı için, bekleyip 1 dakika düşünmedim değil, şaka gibi. Çok çalışmak beyni de yoruyor gerçekten, iyice çorba yapıyor.(Ben yaptım siz yapmayın derim:)
Büyük insanların kitaplarını yada videolarını okuyup izlediğinizde, onların 50- 70 yıllık tecrübelerini de edinmiş oluyoruz. İnternet bu denli harika bir şey. Kednimden örnek vermem gerekirse, bir şeyden çok çabuk sıkılırsam, direkt internetten beğendiğim kişilerin seslrini duymam ya da onları dinlemem sinirlerimi yatıştırır, azmimi arttırır. Yani olay şu ki, şuan hangi dersi çalışıyorsanız, o konu hakkında iyi birisinin görüşlerine danışın. Tabi bu sabır gerektiriyor. Ama sevmek de sabır gerektirir. Beklemek de..
Alın kahvenizi veya çayınızı,atın kendinizi masaya, ya da eğitimdeyseniz çimenlere, kütüphaneye, her seferinde farklı yerlerde çalışmayı deneyin. Bu beyni güçlendiriyor. Etrafa geniş açıyla bakmamızı sağlıyor. Çalışma zamanlarına gelirsek, kimimiz 40 dk çalışıp 10 dk mola veriyor, bizce normal mi? Tabiiki hayır ..:) Çünkü beyin için az, yani insan az ara verip çok çalışırsa bir anda fazla baş ağrısı yapabiliyor. Bunu zor yerden öğrendim :D İstediğinizi zaman başlayın çalışmaya, sıkılınca bırakın. Bu nokta çok önemli. Sadece 'sıkılınca' ara verin. Bu çalıştığınız dersten uzaklaşmanıza fırsat vermeyecektir. Yavaş yavaş, istekle, çünkü zorla hiçbir şey anlaşılmaz. Sizin çalışma zamanlarınız nasıl, konuşmak isterseniz burdayım , herkese iyi geceler !
Sevgiler,
BANA ULAŞIN :
Youtube :
https://www.youtube.com/channel/UCl9nLpKspXHbEY4jLEtggiw/videos?view_as=subscriber
İnstagram : https://www.instagram.com/hilalhanli/
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SINAV / MOTIVASYON
RandomHerkese merhaba, Bu hikayeyi yazmamdaki amaç: sensin. Bırak her şeyi, aş kendini. BANA BURADAN ULAŞABİLİRSİN : YOUTUBE : https://www.youtube.com/@Hilalbook/shorts INSTAGRAM : https://www.instagram.com/hilalbook