YÜZLEŞ!

61 4 0
                                    


İçinden çıkamadığımız birçok problem var hayatta, stresin yarattığı bir sürü problem. Anksiyete, panik atak vs. En kötüsü de kalp krizi. Hiç birisiyle baş edemediğimiz gibi bir de kafamızı dağıtmak için bir sürü şeyler yapmaya çalışıyoruz. Tüm bu sıkıntılara rağmen kendimizle baş etmeye çalışıyoruz.  Gittiğimiz her psikolog, doktor aynı şeyi söylüyor : ''Kafanı dağıtmak için bir şeyler yap.'' Bulduk, hepsini de yaptık.Fakat belli ki problem bambaşka bir yerde. 

Kendimizi çok iyi tanıdığımızı düşünüyoruz fakat onca insan içinde tanıyamadığımız tek kişi kendimiziz. Sevdiğimizi zannedip sevmediğimizi anlıyoruz, 1 dakika sonra bile tüm savunduğumuz şeyleri değiştiriyoruz, bambaşka birine dönüşüyoruz. Eskisi gibi olmuyor hiçbir şey. Dünyanın her tarafında çare arasan da, tek çare sensin, dünyadaki tek çare..

Bu yüzden kendinle yüzleşmen gerek. Eğer yüzleşmezsen her şey katlanarak artacak ve daha kötü olacak, bırak gelsin o sana, bekle, hiçbir şey yapma, karşı koymaya çalışma.Çünkü savaştıkça daha kötü olacak. Senin bu sıkıntıyla yüzleşmen gerek. Herkesin bildiği lakin göremediği bir çözüm var: En baştan başlamak, her şeye. Tıpkı bir bebek gibi. Her şeyi ilk kez görüyormuş gibi, bebek gibi bakmak, oturduğun koltuğun kumaşına bakmak, desenini incelemek, dokusuna bakmak. Renklerin içinde kaybolmak, her gün o yattığın yastığına tekrar bakıp yatmak, yağmur yağdığı zaman dışarı çıkıp tıpkı ilk kez görmüşçesine ellerini gökyüzüne doğru kaldırıp yağmuru hissetmek. Yürüdüğün yoldaki ağaçlara ellerinle dokunarak gitmek. İnsanların arasında kaybolmak, kim ne giymiş, ne yapmış bunları düşünmeden dolaşmak. Etrafı seyret, hisset, kokla.. Fakat sadece yorum yapmadan tıpkı bir bebek gibi gözlemle, sanki ilk kez görüyorsun gibi her şeyi, en baştan....Eskiden seni rahatsız eden her şey yeniden anlam kazanacak, baktıkça kelimelerin değişecek, kelimelerin değiştikçe dünyan değişecek, ve dünyan değiştikçe kelimelerin anlam kazanacak,sen değişeceksin.Tüm bunları denersen dünyan değişecek, kendine inan ve kendinle yüzleş!..


Sevgiler,

Hilal

SINAV / MOTIVASYONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin