Første møde

1.3K 32 2
                                    

Klokken var 7 og det var torsdag morgen. Jeg gik ud og tog et bad, og gjorde mig ellers klar til skole. Der var gået cirka en måned, siden jeg fik rollen. Jeg havde stadig ikke hørt noget fra nogle, men regnede med at der snart ville ske noget. Jeg gik over mod min bus, for selvfølgelig at komme i skole. Da jeg var kommet derhen mødte jeg op i min klasse, men der var ingen der var kommet endnu. Jeg var også kommet ret tidligt, da min bus ikke går senere. Min veninde (din V/ navn) trådte ind af døren. Hun skreg nærmest.
"HEJ D/N JEG FUCKING MØDTE THOR IGÅR!".
Jeg kiggede på hende.
"Seri?!" Smilte jeg stort.
"Ja omg!".
Jeg vidste godt at hun var kæmpe fan af Citybois, og jeg vidste også at hun mente den samme Thor, som jeg gjorde.

Jeg havde ikke set (din V/ navn) i lang tid, og fortalte hende så om rollen. Hun gav mig en kæmpe krammer og sagde tillykke.
"Ved du hvem du skal spille med?" Spurgte hun. "Ehh ja.. Eller én af dem" svarede jeg. "Hvem?".
Jeg rakte hende det samme billede som Paprika, havde vist mig.
Jeg havde nemlig stukket billedet ned i min taske, efter hun viste mig det.
Hun skreg mig sygt højt ind i øret.
Jeg var sådan lidt, "okay.."
"DET, DET, DET..... ANTHON".
"Hvor vidste du han hed..". Jeg stoppede mig selv. Hvorfor havde jeg ikke tænkt på det. Anthon fra Citybois. Han er jo også skuespiller. Omg!
"Fuck" sagde jeg.
Nogle tåre ramte (din V/ navn's) kind.

"Hvorfor græder du?" Spurgte jeg forsigtigt.
"Du. Skal. Fucking. Spille. En. Rolle. Med. Anthon!".
Jeg grinte lidt af hende.

Folk var så stille begyndt at komme, og timerne var begyndt.
Vi lagde ud med to timers matematik, så tre timer med fysik/kemi, så to dansk timer og til sidst to engelsk timer. Dagen gik hurtig, men jeg kunne ikke rigtig lade vær med at tjekke min mobil. Tænk nu hvis Paprika havde skrevet. Da skolen var slut satte jeg min stol på plads, tog min taske, og fejede hurtigt gulvet, da jeg var duks
Pludselig bippede min telefon.
Det var en besked.

- Hej igen.
Jeg vil lige informere dig om, at vi holder møde d. 16, og vi vil rigtig gerne se dig. Det kommer til at være for både forældre og skuespiller. I får udleveret hele manuskriptet igen, og får en chance for at lære hinanden bedre at kende inden optagelserne. Du skal Bl.a. møde Anthon, som du primært skal spille sammen med. I får mere information omkring jeres mere voksne scener. Og skal svare på hvad i synes er et kvalificeret bud på en god film.
Kærlig hilsen
Paprika.

Jeg skreg op, så hele klassen kunne høre det. "Har vi spurgt om at blive døve..?" Kunne jeg høre en råbe.
Jeg kiggede på (din V/ navn) og vinkede hende hen til mig.
Hun læste beskeden.
"OMFG!" Skreg hun.
"Jeres mere voksne scener" fniste jeg.
Hun blev helt rød i hovedet af at råbe så højt. Hun gav mig endnu et kæmpe knus, og hviskede i mit øre "hils ham".
Jeg nikkede. "Og held og lykke".

Jeg løb hen til min bus. Jeg nåede den kun lige, da jeg brugte lidt for lang tid på at snakke med (din V/ navn). Min bus går nemlig allerede to minutter over.
Jeg ringede til min mor, imens jeg sad i bussen.
Der var præcis fire dage til mødet, og vi aftalte at min mor ville tage med.

Bag filmen (Anthon)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora