(Vi spoler lige frem til et par uger efter. De har optaget cirka 10 små scener mere)
Jeg vågnede ved at min telefon ringede.
Det var Thor.
Jeg undrede mig først over hvad han ville, indtil jeg kiggede på min telefon.
Det var idag jeg havde en aftale med ham. Vi skulle på oc, ligesom med Anthon første gang vi mødtes.
Det var kun venskabeligt og jeg glædede mig rigtigt meget, selvom Anthon ikke var helt vildt glad for det.
Jeg havde sovet over mig.
Klokken var 11, og vi skulle mødes om kun 20 minutter.
Jeg tog telefonen og ford op, for at få noget tøj på.
Han fortalte at han var blevet forsinket og om vi kunne udskyde det en times tid. En lettelse gik gennem mig.
Jeg stod for alvor op, og gjorde mig klar. Da jeg havde brugt det meste af tiden på at prøve at ligge make-up, imens jeg dansede i spejlet, gik det op for mig at jeg måtte se skynde mig..
Det bankede på badeværelses døren.
"Kom ind" Sagde jeg.
En høj utydelig fyr kom ind.
Jeg tog et par skridt tilbage, og fik prikket mig selv i øjet med min mascara. Det var Thor.
"Hvad laver du her?!" Spurgte jeg forskrækket.
Han smilte. "Jeg ville da bare overraske dig".
Jeg nikkede uforstående.
"godt" svarede jeg, og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv.
Jeg stod stadig og var igang med at gøre mig klar.
"Hvordan er du kommet ind?" Spurgte jeg. "Din mor lukkede mig ind" grinte han.Jeg blev færdig og vi gik sammen ud.
"Var det en joke at du var blevet forsinket?".
"Nej, jeg fik bare ordnet det, også havde jeg jo god tid".
Jeg nikkede. Gad vide hvor han havde fået min adresse fra? Og hvad var det han havde ordnet?Vi gik til stationen sammen, og fandt rejseplanen. "Der går et tog om 5 minutter" sagde Thor.
Jeg nikkede og vi begyndte at gå.Vi gik ind og fandt os nogle pladser.
"Jeg så.." Sagde Thor.
"Af hvad..?" Spurgte jeg.
"Jeg så Anthon.. Han kyssede en anden pige igår".
Som et lyn fra himlen kom vreden til mig.
"DET MENER DU BARE IK!?!" Råbte jeg.
Det stod ud med tåre..
"Jeg havde heller ikke regnet med det" sagde han, og lagde sin hånd på min skulder.
Jeg tog fat i hånden og flyttede den væk. Jeg knugede så hårdt om den som jeg kunne.
"Jeg stolede så meget på den fyr.." Sagde jeg lavmælt.
Han nikkede.
"Hvem skulle tro, nogen nogensinde kunne være sådan en smuk pige utro.." Sagde han.
Vores øjne mødtes.
Jeg rødmede lidt, og vidste ikke om det var på grund af det Thor havde sagt, eller fordi jeg var så vred.Vi steg af og gik mod illum.
"Tak fordi du ville med" sagde han.
"Selvfølgelig" smilte jeg falskt.
Han tørrede en af mine tåre væk fra kinden.
Hans fingre varmede mine kinder, men han fjernede den hurtigt igen.
Vi gik ind og fandt os hurtigt en plads.
"D/N det Anthon gjorde mod dig, var overhovedet ikke i orden".
Jeg nikkede.
Jeg kunne se ham. Han var der.
Uden foran vinduet. Han sad ude på terrassen. Han stirrede på os..
Var jeg ved at blive sindsyg?
"Thor? Kan du også se Anthon derude på terrassen?".
"Oh shit!" Sagde han, og nikkede modvilligt.
Anthons blik var stadig klistret på os.
"Kys mig!" Sagde jeg.
Thor kiggede undrende på mig.
"Kys mig nu bare, Thor!".
Hans læber ramte mine, og han var faktisk overraskende god til det.
Nu skulle Anthon fandeme få at føle hvordan det var.Anthon rejste sig heftigt op, og løb ind imod os.
"HVAD FANDEN LAVER I?!?" Spurgte han råbende.
"Ja, hvad laver du selv..?" Svarede jeg. Thor træk sig lidt væk fra os.
"Hvad er det du snakker om!?!".
"Det ved du vidst godt selv, Anthon!!".
"Nej, jeg aner ikke hvad du snakker om! Jeg sad bare her, også kysser du pludselig med Thor!?!" Sagde han.
"Så igår kyssede du ikke en anden pige..?".
"Hvad er det du snakker om? Jeg ville da aldrig gøre sådan noget..
Hvem har sagt dig det?".
Vi havde begge tårer i øjnene.
Jeg pegede over på Thors plads.
Han var gået. Han havde sneget sig væk, imens vi havde skændtes..
Jeg fik pludselig ondt i hovedet.
Meget ondt i hovedet.Jeg vågnede, og tog mig selv til panden. Det var kun en drøm!
Jeg var helt vildt varm, og også vildt forvirret. Jeg hev min dyne af.. Eller vores dyne af. Anthon lå lige op af mig.
Det var kun en drøm.
Jeg kunne ikke tro det.
"Er du okay skat? Jeg ved godt alt var lidt forvirrende igår.." Sagde Anthon. Jeg kunne intet huske, og hele denne situation forvirrede mig totalt!
أنت تقرأ
Bag filmen (Anthon)
أدب الهواةD/N tar til carsting på den nye store TV2 film "Dig før alle andre". Der møder hun den smukke, men gådefulde Anthon Edwards. Venskabet kommer stille, men sker der mere end det? Læs her og find ud af det.