Bölüm 19

10.5K 823 18
                                    

Aslında hep yalnızdım,ben.Halam sandığım kadınla yıllarca insanlardan ayrı izole bir şekilde büyümüştüm.O kadar eski kafalıydı ki elime geçen her fırsatta ondan kaçtım ,evet dünya onun dediği gibi kötü bir yerdi ama ben onun gibi kaçarak ve saklanarak yaşayamayacağıma, daha küçücük bir kız iken karar vermiştim, ben mücadeleciydim, belki biraz da  isyankar.Sizi koruyacak bir yakınınız olmayınca, kendi kendinizi korumayı öğrenmek zorunda kalıyordunuz ,tıpkı benim gibi.Sonra hayatınızın tümden yalan olduğunu ,sağ mı ölü mü olduğunu bile bilmediğiniz annenizden, bir mektup aracılığı ile öğrenmek ancak benim başıma gelebilirdi.Beni korumak isteyen annem ,beni o kadına emanet edip sırra kadem basmıştı,beni yaşatmak için,ama kader annemin beni korumak istediği her şeyi ,bir bir karşıma çıkarmıştı, dahası annemin kaçtığı o kuyuya ben öyle bir şekilde düşmüştüm ki, çıkış yolunu bırak ufukta bir ışık bile  görünmüyordu.Yalan hayatımı bir mektupla kaybettiğim gibi kalbime giren herkesi de yine bir mektupla kaybetmiştim,hayatım sahteydi,soy adım sahteydi,tanıdığım güvendiğim herkes sahteydi ,bu işte yalnızdım ,kimseye güvenemeyeceğimi acı bir şekilde öğrenmiştim ,ben ruhumda iyi olan her şeyi kaybetmiştim.İçimi kaplayan öfke sadece bedel alınca huzur bulacaktı ,beni aptal yerine koyan herkes ise bunun bedelini ödeyecekti.....

İkinci mektubu okumamın üzerinden yaklaşık iki ay geçmişti ben ise öğrendiğim gerçeklere rağmen sakinliğimi koruyordum,işe gidiyor,operasyonlara katılıyor,ekipteki kızlarla takılıyor en önemlisi  de Egemenle iyi bir dostluk kurmaya çalışıyordum.Çabalarımın sonucu olarak belgelerin şifre kombinasyonunu çözecek programın nasıl kullanıldığını ondan öğrenmiş, dahası bu sistemi kendim için kurmamda bana bire bir yardım etmiş ,malzeme sağlamıştı ,amacım dikkat çekmemekti,Karahan işimi zorlaştırsa da ondan kaçma çalışmalarım başarıya ulaşmış ,artık beni rahat bırakmıştı ,günlerce gece evime gelmişti ama güçlendirdiğim kapımdan kendi yöntemleriyle giremeyince, zili çalmış ,telefonla sürekli aramış ama bir şey elde edemeyince pes etmişti,operasyon merkezinde beni yalnız yakalayamadığı ve her yer dinlenip izlendiği için daha rahattım, zaten evime de son iki haftadır gelmiyordu onun aşkıda bu kadardı işte, o da herkes gibi sahteydi ,elimde sadece Esma ve Deniz kalmıştı onlardan da güvende olmaları için uzak durmalıydım arada telefonlaşıyor, dışarıda yemek yiyorduk,yapacaklarımdan sonra belki onları  da kaybedecektim ama olması gereken olmalıydı.Lanet belgelerin şifresini çözdüğüm an planımı devreye sokacaktım.Evde kurduğum bilgisayar sistemi kopyaladığım  tüm metinleri (ki bu milyarlarca olasılık ediyordu )sürekli tarıyordu olası güç kesintileri için yedek güç kaynagı bile almıştım ,bilgisayar kombinasyonu çözdüğü an ,cep telefonuma Egemenin  kurduğu  başka bir sistemle 'eşleşti'mesajı gelecekti Egemen benden şüphelenmiyordu bir şeyler öğretebileceği ve yıllardır onunla sıkılmadan zaman geçirecek birini bulduğuna seviniyordu bile ,Karahansa ne zaman beni onunla görse elaları kararıyor ,bakışları içimi soğutuyordu, onunla yüzleşmemi olabildiğine ertelemeliydim çünkü aklım inkar etse de, kalbimin bir parçası her zaman Karahan'ın olacaktı.

Herşey olağan şekilde ilerlerken ,Esmadan duyduğum evlilik haberi son günlerde aldığım tek olumlu haberdi neyse ki düğün gelinlik işleriyle o kadar meşguldu ki bana sarmıyordu.Ayrıntıları telefonda konuşuyorduk ,attığı fotoğraflar yüzünden telefonumun hafızası göçmek üzeriydi,her baktığı mekan,giydiği gelinlik,davetiye,nikah şekeri,kısaca her şeyi bana gönderiyordu resmen yanında olmadığım için beni cezalandırıyordu, en son yolladığı fotoğraflarda giymem gereken nedime elbisesi vardı ,gördüğüm an şok geçirmeme neden olmuştu, pudra pembe cici kız elbisesi ve çiçeklerden taç tam da benim ruh halimi yansıtıyordu(!)itiraz hakkım yoktu nasılsa ,olacaklardan sonra Esmada üzülecekti ,en azından onun için bunu yapabilirdim düğünü istediği gibi olacaktı.Nasılsa Poyrazla evlendikten sonra yurt dışına gideceklerdi bir veya iki sene ,bu da bana intikamım için yeterli zamanı veriyordu ama bu işin sonu Esmaya da uzanırsa yapabileceğim bir şey yoktu ben bir çok kişinin bedelini tek başıma ödemiştim ,şimdi bedel alma sırası bendeydi.

Karahan ise beni Gece'den uzaklaştırmak için elinden geleni yapıyordu tüm itirazlarıma rağmen katıldığım bir operasyonda kimliğimin deşifre olduğunu rapor ettiği için süresiz uzaklaştırma almıştım ki bu doğru değildi  tekrar haber gelene kadar pasif görevdeydim en azından bu uzaklaştırma şifreli kombinasyonu çözme ,Zafer Ateş hakkında bilmem gerekenleri araştırmam için bana bol zaman vermişti Karahan ile  iletişimimiz benim istediğim şekilde kopmuştu ,Karahan Payaslı bundan sonra benim için sadece ekip liderimdi, o kadar.İlk günlerde olan yakınlığımızın ardından ,aramızda esen soğuk rüzgarlara kimse anlam veremese de sorma veya sorgulama cesaretini de bulamıyordu. Evde koltuğun karşısındaki orta sehpaya kurulmuş bilgisayarımın başında delirmek üzereyken ki lanet olsun günlerdir bir gelişme yoktu,çalan telefonumun sesi üzerine ekranda beliren isim gülümsememe neden oldu ,biraz kafa dağıtmak bu olanlardan uzaklaşmak ve gerçekten mutlu olan birinin yanında zaman geçirmek bana iyi gelebilirdi.Yorgun ama samimi sesimle açtım telefonu,''Söyle drama kraliçesi yine ne oldu,''Kızgınca bıraktığı soluğu telefonda hışırtıya neden olmuştu,kızgın gelen sesiyle konuşmaya başladı,''Ha ha ha çok komiksin Nefes, sen var ya çok kötüsün ,hani bu gün gelecektin son gelinlik provam ve sen daha kendi elbiseni hiç denemedin bile,sen kötü bir arkadaşsın,ben evleniyorum, başımda bir sürü sorun ve sen beni yalnız bıraktın sen....''biraz daha konuşursa bu işin sonu göz yaşlarıyla bitecekti ,sevimli tutmaya çalıştığım sesimle,''nefes al Esma boğulacaksın vallahi pes ,sen dakikada kaç cümle kuruyorsun, bence saymalıyız.''''Ha ha ha bu gün espiri günün galiba, nefes almıyorum çünkü Nefes hanım ortalarda yok, evine gelemiyorum neden bilmem ,işine gelemiyorum nedeni belirsiz ,bize gel diyorum gelmiyorsun ,hep dışarıda buluşuyoruz ,herkes geldi büyükbabamlar Aslı'da yurt dışından döndü, seni soruyorlar ,cevap veremiyorum,sen sadece benim dostum değilsin Nefes ,sen benim ailemden birisin,''Ne cevap verecektim karşındaki en iyi arkadaşın olunca kandırmak zor oluyordu ,sesimden bile anlayabilirdi ,en iyisi haftalardır izlediğim yöntem olan konu değiştirmekti.''hiç değilmişsin gibi daha da mı duygusal oldun sen ,evlilik stresidir o ,git o nişanlına sar, Poyrazına kıyamıyorsun açıp açıp bana saldırıyorsun.'' ''Nefes bunaldığımı inkar etmiyorum zaten ,biz sade bir nikah istedik ama olay çığıından çıktı ,ailelerimiz resmen ulusal festival düzenliyor ,ben sadece Poyrazı istiyorum Nefes ,düğün kutlama  gösteriler benim için çok fazla ,gel lütfen sana ihtiyacım var.''Ve kazanamayacağım bir savaşa girmedim bile,''Adresi mesaj at bana moda evinde buluşalım sonra da sakin bir yere gider konuşuruz,''sevinçle ''Tamam atıyorum şimdi ,bak gelmezsen var ya çok kötü küsebilerim,'''' Görüşürüz drama kraliçesi,'' ''beni ekersen asıl o zaman görüşürüz Nefes.''

Esma on dakikadır içinde olduğu kabinden çıktığında benim bile gözlerim kocaman açıldı ,zaten güzel olan Esma bu giydiği romantik gelinlikle müthiş görünüyordu.''Nasıl ,bak doğruyu söyle olmuş mu üç gün kaldı  düğüne ya olmamışsa.''Oturduğum yerden kalkıp şu an aynada kendine beğenmeyen gözlerle bakan arkadaşıma yaklaştım,ellerini tuttum,tam gözlerinin içine bakarak konuşmaya başladım,''Çok çok güzelsin daha da güzel olabilirmişsin gibi,Poyraz çok şanslı bir adam ya da şanssız...''Kaşları çatıldı aşktan şapşallaşan Esma'nın,''niye şanssız ki..''Ellerini tuttuğum için yüzünü  tekrar aynaya çevirdim, ''bir kendine bak o kadar güzelsin ki , bütün gözler senin üzerinde olacak, tüm erkekler Poyrazın yerinde olmak isteyecek, bu durum yüksek kıskançlık içerir,uyarmadı deme.''Sıkıca sarıldı bana sarılırken söyledikleri için içimden sadece umarım diyebildim, ''Her şey güzel olsun Nefes,lütfen bir sorun çıkmasın,''.Sarılmamız telefonuma gelen mesaj sesiyle sona erdi.Esma görevli kız ile kabine gelinliğini çıkarmak için girdiğinde, ben de az önce oturduğum koltukta duran çantamda olan telefonuma bakmak  için o tarafa yöneldim.Ekranda gördüğüm mesaj sonun başlangıcıydı,benim için,Zafer Ateş için ,Gece için ve Payaslılar için.Mesajda yazan sadece ''match''(eşleşti)'idi.Gerçeklerin ortaya çıkma vakti nihayet gelmişti....................

TECELLİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin