Ik omhels mijn twee beste vriendinnen. "Juul!" gillen ze beide blij. Ik lach en knuffel hen terug. "Je bent zo bruin!" zucht Kendall verdrietig. "Ah, jij ook hoor!" zeg ik wijzend op haar bruine benen. "Jullie zijn allebei zo bruin!" moppert Kendall erachter aan. Ik kijk naar Noah die nog net iets bruiner is dan ik. Haar bruine haren golven over haar schouders. Ze draagt een wit zomerjurkje met een paar witte sandaaltjes. Noah is het meest meisjesachtig van ons drieën. Ze draagt in de zomer vaak rokjes en jurkjes wanneer Kendall en ik een spijkerbroek aan doen. Kendall draagt meestal simpele t-shirt met een paar sneakers, wat haar helaas echt goed staat. (In tegenstelling tot mij). Ze is captain van het voetbalteam en super sportief.
Noah daarentegen is juist heel creatief. Ze kan super goed tekenen en gitaar spelen.
En ik, ik ben eigenlijk in niks echt goed. Ik ben niet zo enorm creatief of sportief.
Maar ja ik ben, tja, ik.
*
Mijn eerste schooldag na de zomervakantie. Ik ga dood. Mijn moeder heeft me gedwongen om een jurkje aan te trekken. EEN JURK. Ik heb haar gesmeekt of ik alsjeblieft een broek aan mocht, maar tevergeefs.
Ik stap zuchtend uit bed en wrijf in mijn ogen. Ik rek me uit waarbij een paar botjes in mijn rug krakken. Ik ril bij het idee en open mijn gordijnen. Een zwak ochtendzonnetje stijgt op tussen de bomen. Ik loop de gang en glip snel de badkamer in.
Ik zet de douche aan en spring eronder. Nadat ik me gewassen heb, droog ik me af.
Ik trek het grijze t-shirt jurkje aan met erover heen een zwart leren jackje. Ik pak mijn zwarte lage All-Stars uit het hoekje van mijn kamer. Ik borstel mijn haren en föhn ze totdat ze bijna droog zijn. Ik doe een paar zilveren armbandjes om en hang mijn nieuwe zwarte shopper om me schouder.
Volgens mijn moeder was een rugzak niet 'netjes' genoeg. Hallo?! Ik ben een studente. Niet een of ander succesvol model!
Mijn moeder werkt in de mode-industrie en verwacht dat ik er altijd goed uitzie. Helaas voor haar doe ik dat niet.
Ik doe een beetje mascara op. Ik knipper een paar keer en knik goedkeurend.
Ik loop de trap af richting de keuken, mijn vader kijkt op van zijn krant en stikt half in zijn koffie. Nadat hij is uitgehoest kijkt hij me verbaast aan. "Jij een jurk?" lacht hij. "Ha-ha heel grappig." mompel ik sarcastisch. Ik pak een croissantje en doe er een plakje kaas op.
Nadat ik mijn eten en drinken op heb gaat de bel. Perfecte timing. Ik loop naar de deur. Kendall staat met een brede grijns op de drempel. Haar mond valt open als ze mijn jurk ziet. "Jij, een jurk?" roept ze uit. "Onorgineel." zucht ik. Ze giechelt. "Het staat je mooi haar schat." lacht ze.
Kendall heeft wel haar rijbewijs en een auto en dus brengt ze mij en Noah naar school. Ze parkeert haar auto op de parkeerplaats naast onze school. Ik open het portier en stap uit. Het is al flink warm ook al is het nog niet eens 8 uur. Ik strijk een blonde pluk uit mijn gezicht en sla de zware tas over mijn schouder. Geef mij maar gewoon een rugzak.
Ik loop samen met Kendall en Noah de school binnen. Noah rent gelijk naar haar vriendje Frederiq af. Frederiq is een hele lieve zorgzame jongen, ik ken hem al sinds de peuterspeelzaal. Hij is sindsdien zoveel veranderd. Hij is ook een stuk knapper geworden, met zijn blonde krullen. Hij heeft een hekel aan mijn broer. Vroeger waren ze beste vrienden, totdat mijn broer begon te veranderen. Hij werd een badboy.
Ik voel gelijk alle ogen op me gericht. Kendall loopt naar haar kluisje, ik sta er alleen voor.
Ik zucht, serieus?! Ik hoor verschillende meisjes fluisteren. Hallo?! Ik hoor je wel hoor. Als je fluistert, doe het dan goed. "Is dat haar?" "Ja! Ik wil ook wel zo'n lekkere broer!" "Ze lijkt zoo niet op haar broer." "Hij is veel knapper." "Echt wel." Ik zucht geïrriteerd en werp de meisjes een chagrijnige blik toe. De ene sluit abrupt haar mond en wordt rood.
Ik baan een weg door de menigte naar mijn kluisje. Ik stop kwaad een paar boeken erin en hang het leren jasje erin op. Met een magneetje hang ik mijn rooster op het deurtje. Kendall komt vanaf haar kluisje naar me toe gelopen. "Overleef je het een beetje?" vraagt ze bezorgd. "Ja, denk ik." zeg ik glimlachend.
Kendall is echt een schatje, ze ziet er stoer uit maar ze is altijd lief en zorgzaam. Ze helpt je altijd als je haar nodig hebt en je kan haar alles vertellen. Ik ken haar al mijn hele leven.
Mijn gedachte worden onderbroken door Kai, mijn grote crush sinds de peuterspeelzaal. Cliché, I know. Zijn blonde haren glanzen nog steeds zo mooi als voor de vakantie. Hij is iets bruiner dan hij al was en hij lijkt ook gespierder te zijn geworden.
Het enige probleem is dat ik echt diep in de friendzone zit. Diep. Hij is mijn beste vriend. Ja, zo cliché is het inderdaad. Ik heb het op zoveel manieren geprobeerd maar tevergeefs. Het ergste is dat hij altijd naar mij toe komt voor advies, meisjesadvies.
Net voor de zomervakantie vroeg hij advies over een meisje die hij leuk vond. Dat kwam hard aan, heel hard. Hij vertelde me hoe mooi, lief, knap en grappig ze was. Het was echt verschrikkelijk. Toen ik op vakantie was ontdekte ik dat ze een relatie hebben. Damn it.
Kai grijnst breed en komt naar me toegelopen. "Ik heb je gemist Juultje." zegt hij terwijl hij me knuffelt. Oja tuurlijk heb je me gemist. Sure you did. "Ik jou ook." antwoord ik. Het is waar, eerlijk gezegd. Ik heb zijn lieve lach gemist en zijn sarcastisch grapjes. Hij blijft altijd mijn beste vriend. "Je advies heeft gewerkt, ik heb een vriendin." zegt hij waarna hij me loslaat.
O gelukkig! Het werkte! Wat ben ik blij.
- Author's Note-
Ik weet het, het is heel cliché, maar ik beloof jullie dat het niet té cliché wordt! I PROMISE SWEETHEARTS
XO QueenBD
JE LEEST
The badboy's little sister
Teen FictionJulia, het zusje van dé badboy, Zach Martin. Samen met zijn beste vriend, Valentine, vormt hij het badboyduo van de school. Julia probeert zo ver mogelijk weg te blijven van de hele badboy situatie maar dat blijkt onmogelijk. Zo erg zijn badboys to...