Hoofdstuk 10

12.2K 541 58
                                    

Ik slof door de gangen van de school richting mijn kluisje. "Ho iemand heeft goed geslapen." grinnikt Kai, mijn beste vriend& crush. "Is het zo erg?" zucht ik. Hij knikt met een spijtige blik. "Ik voel me echt belabberd, ik heb knallende koppijn. Ik ben tijdens wiskunde al in slaap gevallen." zucht ik. "En ik moet nog twee uur." "Julia, ga naar huis. Kruip in bed. Ik breng je wel thuis, ik ben toch uit." bied hij aan. "Oké dan."

Hij rijdt mijn oprit op. Ik geef hem een knuffel. "Thanks Kai!" zeg ik met een flauw glimlachje. Hij lacht zijn prachtige witte tanden bloot. "Graag gedaan." Ik klim uit zijn Land Rover SUV. "Beterschap Juul." roept hij nog. "Thanks."

Ik kruip onder een kleedje op de bank. Al snel val ik in slaap.

Ik word wakker door de huiskamer deur die openvliegt. Een lachende Zach en Valentine komen de huiskamer binnen. "Ugh." Ze kijken me allebei aan. "Wat is er met jou gebeurd?" vraagt Zach. "Je lijkt net op een aangereden wasbeer." voegt hij eraan toe. Ik werp hem een dodelijke blik toe. "Just sayin' " zegt hij terwijl hij zijn armen in de lucht gooit. Ik trek het dekentje hoger op. Zach loopt naar de keuken. Valentine blijft nog even staan. "Wil je wat drinken?" vraagt hij, twijfelend of hij het wel of niet moest vragen. "Graag, een glas water alsjeblieft." zeg ik dankbaar. Ook Valentine verdwijnt de keuken in. Een minuut later komt hij de huiskamer weer binnen met een glas water. Hij zet hem op de salontafel. "Heeft de prinses nog iets nodig?" vraagt hij grijnzend. "Nee bedankt." grinnik ik. Hij knikt en verdwijnt weer terug de keuken in.

*

"Je bent beter!" roept Noah enthousiast ik knik en lach. "Woehoe!" roept Kendall blij waarna ze me ook omhelst. Het is inmiddels donderdag. Ik heb twee dagen lang in mijn bed liggen slapen. "Gelukkig wel, ik verveelde me kapot." zucht ik. "In ieder geval, ik heb voor morgenavond een logeerpartijtje op de planning staan, doen jullie mee?" vraagt Noah blij.

"Sla je boek open op pagina 17, we gaan verder met de functiewaardes." roept de leraar boven het geklets van de leerlingen uit. Er klinkt wat chagrijnig gemompel en het gerommel van tassen. "Psst, ben je weer beter?"fluistert Kai. "Ja Kai." antwoord ik luid. "Mooi." zegt hij tevreden. "Ik hoorde van een zekere bron dat je oma volgende week weer langs komt, mag ik even langskomen?" vraagt hij. "Die zekere bron heet waarschijnlijk Noah maar natuurlijk mag je langskomen , dat zal ze gezellig vinden."zeg ik terwijl ik naar hem glimlach.

*

Omdat het weer donderdag is, zit ik weer heerlijk in de zon op de tribunes. Kijkend naar sportende mensen terwijl ik lekker aan het luieren ben. Ha-ha leuk.

Ik sla mijn scheikunde boek open en pak een pen uit mijn etui. "Opdracht 14.." mompel ik tegen mezelf.

"WHAT?" Ik schrik op van mijn boek. Noah kijkt angstig om zich heen terwijl een van de meisjes iets tegen haar zegt. O god dit kan niet goed zijn. Haar blik valt op mij. "Julia!" roept ze opgelucht. Ik kijk verward om me heen. "Ik?" roep ik verbaasd. "Wie anders sukkel?" zucht ze. Ik grijns schaapachtig en dribbel van het trapje af. Ik struikel bijna over mijn eigen voeten maar weet mezelf staande te houden.

"Wacht, wat?" vraag ik verward. "Jij, bent vanaf nu lid van het cheerleadteam." zegt Noah triomfantelijk. "Nee, wacht, wat waarom?" vraag ik nog steeds verward. "Stephanie heeft haar been gebroken, jij valt in!" legt ze uit. "Zij gaat dus echt niet invallen!" roept Jenny, een ongelooflijke gemene bitch geïrriteerd. "Geloof het of niet, ik ben het met haar eens." zeg ik snel. "Kom op Juul, jij bent de enige die de choreografie kent! We hebben je zaterdag nodig!" smeekt Noah. Waarom is Noah zo overtuigend? "Best." zucht ik. "Wat?! Nee!" gilt Jenny boos. "Ik ben je nieuwe teamgenoot, deal with it!" zeg ik grijnzend in haar gezicht. Ze hapt geschrokken naar adem en loopt weg van me.

"Meiden ik heb geen sportkleren bij?" zeg ik. "Leen mijn extra setje maar!" zegt een meisje genaamd Kenzie terwijl ze een tas in mijn hand duwt. Ik knik dankbaar en loop naar de kleedkamers.

Dit is zo awkward. Ik staar naar het strakke grijze broekje en de zwarte sport beha. Al deze meiden zijn lang, maatje 32. Ik ben geen maatje 32. Al hoeft dat wat mij betreft niet, ik ben heel tevreden met mijn maatje 36. Ik vind mezelf soms al dun. Moet je nagaan met maatje 32.

De sportbeha is eigenlijk net iets te klein en knelt aan alle kanten. Het broekje zit opzich prima. Ik trek mijn zwarte All Starts aan. Ik bind mijn lange donkerblonde haren in een hoge paardenstaart en jog het veld op. Ik voel de ogen van de footballers in mijn zij prikken.

aaaaawwkwwaard.

Ik voeg me toe bij de cheerleadsquad terwijl ze aan het rekken zijn. Ik volg hun bewegingen en merk dat ik aan mijn lenigheid moet gaan werken. Ik ben zó niet flexibel. Na de warming- up beginnen we met de choreografie. Al snel ken ik de pasjes en kunnen we met de kunstjes beginnen.

"Ja dahag!" roep ik verontwaardigd. "Julia kom op!" zucht Noah. "Ik ga niet bovenop!" roep ik uit. "Je moet!" "Dadelijk val ik!" "Kom op!" "Als ik mijn been breek ben jij mijn privéchauffeur." "Best." Ik loop naar de vier meisjes toe. Ik ga in het midden van het kringetje staan. Ze pakken mijn enkels stevig beet en tillen me omhoog. Ik slaak een klein gilletje terwijl ze me in de lucht houden. "Ja!! Zie je wel je kan het!" roept Noah blij terwijl ze in haar handen klapt. "Wat nu?" vraag ik voorzichtig. "Nu wordt je een klein stukje in de lucht gegooid en weer opgevangen." zegt ze. "Wat?!" roep ik geschrokken. Voordat ik het weet vlieg ik in de lucht en val ik weer naar beneden. De meisjes vangen me met gemak weer op en voor dat ik het weet sta ik weer op de grond.

-Author's note-

Elloo, vanaf nu zal ik misschien minder vaak posten, mijn voorraadje hoofdstukken is namelijk op... ;( maaar ik zal proberen zo vaak mogelijk te updaten. Hopelijk heb ik weer lekker veel tijd in de vakantiee!!

Wie is er al in de kerstmood?

I AM!

XO QueenBD

The badboy's little sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu