Hoofdstuk 18

11.7K 524 183
                                    

"Got me lifted drifted higher than the ceiling
And ooh baby it's the ultimate feeling
You've got me lifted feeling so gifted, sugar how you get soo flyyyyy..." zing ik luid terwijl ik mijn shampoo fles bij mijn mond houd.

"Babe je zingt fantastisch." hoor ik Valentine lachen vanaf buiten. Shitsels hij heeft heel mijn solo gehoord. Ha fantastisch.

De douches bestaan uit drie cabines, met deurtjes die aan de onder en boven kant open zijn. Tegenover de douches heb je zo'n baby verschoon ding en wasbakken. De deur naar buiten staat meestal open. En laat toevallig de jongens langslopen als ze naar de mannendouches of wc moeten.

"Thanks Vallie." gil ik terug om het iets minder schaamtelijk te maken. "Bitch." gilt hij terug. "Luf."

Ik droog me af en trek mijn joggingpak aan. Ik loop het douchehokje uit en maak de spiegel droog met mijn handdoek. Ik borstel mijn haar en maak twee ingevlochten vlechten. Na een kwartiertje ben ik klaar en loop ik terug naar onze tentjes.

*

Ik nestel mezelf in het dekentje en houd ondertussen de marshmallow in het vuur. Papa en Roger, Valentine's vader, hebben een kampvuur gemaakt. "Een kampvuur is pas echt een kampvuur als we gaan zingen." zegt Delilah blij. Valentine kijkt me aan en beweegt zijn wenkbrauwen op en neer. Ik lach en schud mijn hoofd. "Julia begint!" roept Valentine.

"Nee!" roep ik verontwaardigd. "Ja Julia kan echt prachtig zingen als ze haar best doet!" roept mama er achter aan. "Thanks mam." zeg ik sarcastisch. "Oeps sorry mop." giechelt ze. "Valentine pak je gitaar!" roept Delilah. "Heb je dat ding meegenomen?" vraagt Zach verbaast. Hij haalt zijn schouders op. "Moest van mam."

"Welk liedje wil je spelen?" vraag ik aan Valentine als hij met gitaar en al weer op het picknick kleed zit. "Julia ga ernaast zitten!" moedigd mama me aan. Ik zucht en duw het dekentje van me af en schuifel naar het picknick kleedje toe.

Ik vouw de mauwen van mijn trui om mijn handen heen. "Ik vind Stitches van Shawn Mendes wel iets voor jou." zegt hij. "Prima." zeg ik met opeengeklemde tanden. "Maar ik ken de tekst niet uit mijn hoofd." zeg ik. "Zoek het op je tele..." "Ik heb het al!" roept Zach terwijl hij zijn iPhone in mijn hand duwt.

Ik zucht. "Oké dan."

Valentine speelt de eerste noten en ik ben eigenlijk best wel verbaasd over zijn gitaarskills, ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat hij zo goed zou kunnen spelen.
Na de juiste noot val ik in met de tekst geschreven door Shawn Mendes.

I thought that I'd been hurt before
But no one's ever left me quite this sore
Your words cut deeper than a knife
Now I need someone to breathe me back to life

Ik kijk naar iedereen die ons gespannen aankijkt en ga weer verder met het volgende stuk.

Got a feeling that I'm going under
But I know that I'll make it out alive
If I quit calling you my lover
Move on

Iedereen wacht gespannen op het refrein.

You watch me bleed until I can't breathe
Shaking, falling onto my knees
And now that I'm without your kisses
I'll be needing stitches

Ik merk dat ik tijdens het zingen een beetje met mijn handen meebeweeg.

Tripping over myself
Aching, begging you to come help
And now that I'm without your kisses
I'll be needing stitches

Valentine speelt de laatste akkoorden aan voordat het helemaal stil is. Opeens begint iedereen bewonderd te klappen. Ik voel me zo ongemakkelijk. Ik maak een mislukt buiginkje. "Jeetje, wat prachtig!" roept Delilah blij.

Opeens hoor we een gil vanaf de andere kant van het veldje. "Shut up hier proberen mensen te slapen!" hoor ik een mannenstem roepen. Iedereen grinnikt zachtjes en mijn moeder klapt haar handen samen. "Laten we maar gaan slapen.

Ik kruip het tentje in en snel in mijn slaapzak. Ik pak mijn telefoon uit mijn koffer en check de laatste berichtjes van Noah en Kendall.

*

"We gaan surveivellen en die berg beklimmen!" zegt mama blij wijzend op de grote berg in de verte. Alle kinderen zuchten luid.

Ik houd de groep moeilijk bij en duik weg bij iedere spin of ander vies insect dat uit de bomen komt vallen. De hoge bomen blokkeren het meeste zonlicht waardoor het koud is. Ik rits mijn donkerblauwe vest dicht en ontwijk een bramen struik.

"Schiet eens op!" zucht Michael, het kleine rotjochie geïrriteerd naar mij. Ik loop inmiddels meer dan tien meter achter de groep. "Sorry hoor." mompel ik terwijl ik sneller probeer te lopen, wat al snel mislukt als ik in een kuil stap en mijn enkel verzwik. Ik beland half in de bosjes en half in de donkere aarde. Doei lievelings spijkerbroek.

Ik probeer overeind te komen en probeer voorzichtig op mijn been te staan, het gaat wel, maar het doet wel heel veel zeer. Ik kijk pijnlijk wanneer ik een stap vooruit zet. "Gaan jullie maar! Ik zie jullie straks." zeg ik zuchtend. "Denk ik." fluister ik er achter aan. "Lieverd zo ga je echt niet een berg beklimmen! We gaan terug naar de camping!" zegt mijn moeder vastbesloten. "Nee nee! Gaan jullie maar ik vind mijn weg wel terug." zeg ik. "Je kan amper op je voet staan!" roept mama bezorgd.

"Ik ga wel mee terug." bied Valentine aan. "Ik ook." stemt Zach mee in. "Weten jullie het zeker?" vraagt Delilah. Ze knikken beide. "Oké dan, dan zien we jullie vanavond. Zorg ervoor dat je het goed koelt Juul!" zegt mama. Ik knik en draai me om.

Na 5 minuten hinken ben ik al dood op. "Spring op mijn rug!" zegt Zach. "Weet je het zeker? Vorige week vond je me nog dik!" zeg ik. "Heel zeker."

Ik haal mijn schouders op en spring op mijn broers rug.

Na een kwartier lopen hebben we nog steeds de kampeerplaats niet bereikt terwijl we er op de heenweg 10 minuten over deden. "Poe nu wordt je wel zwaar." zucht Zach terwijl hij me voorzichtig op de grond zetten. "Zouden we er niet allang moeten zijn?" zucht Valentine terwijl hij zijn rugzak en die van Zach op de grond zet. Ik kijk ze beide angstig aan.

"Zijn we verdwaald?"

-Author's note-

Ellooo babes, ik zal de komende tijd niet veel posten want ik heb het heel druk met proefwerken en so's. Sorryy, ik hoop dat jullie een beetje begrip hebben en verwacht niet dat ik over drie dagen weer post! Sorry lieverds maar helaas gaat school voor. Ik wil graag over naar 5vwo ;)

Mensen EINDELIJK werkt ook mijn schuin gedrukte tekst. Weeeeeehooooo

Allemaal heeeel erg bedankt voor alweer de leuke reactie ❤️❤️

En veel plezier met alle lekkere sneeuw en ijs, noordelijke nederlanders :'(

Ik moet lekker naar school hiero in het zuiden.

XO QueenBD

The badboy's little sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu