Hoofdstuk 33

11.2K 473 222
                                    

Ik gaf de familieleden nog een laatste knuffel voordat ik weer in de taxi sprong. "Love ya!" gil ik nog door het openstaande raampje voordat de taxi het erf afrijd. Op naar huis.

*

Ik gooi de tas over mijn schouder, die ieder jaar in de kerstvakantie, tussen de kerstspullen weer opduikt. Mijn schaatsen.

Met tegenzin sloft Zach achter me aan. Mijn moeder loopt net zo vrolijk als ik naast me. Ik ben dol op schaatsen. In het midden van ons dorp ligt een meer. In de winter bevriest het meer en wordt het schoongemaakt zodat het sneeuwvrij is. Ieder jaar gaan we met het gezin schaatsen, tot papa's en Zach's ergernis.

Dit jaar zijn het helaas niet alleen de Martin's.

Hello Vallie.

"Delilah!" gilt mijn moeder blij. Ze rent op haar vriendin af en geeft haar een dikke knuffel. Het broertje van Valentine heeft zich weer verdiept in zijn telefoon. Michael.

Valentine en zijn vader hebben een bankje opgezocht en zijn erop gaan zitten. Mijn vader en broer gaan ernaast zitten.

"Ja ik heb er zin in!" gilt mijn moeder.

Na wat drama en gemopper heeft iedereen zijn schaatsen aan. Mijn moeder heeft hele mooie witte kunstschaatsen. Ik daarentegen heb zulke simpele verstelbare schaatsen.

Ik stap als eerste van de groep op het ijs en val al bijna gelijk op de grond. Ik kan me nog net vastgrijpen aan het hekje langs de rand van het meertje. Iedereen lacht zachtjes waarna ik ze een dodelijke blik toewerp.

Mijn moeder is de volgende. Ze maakt nog net geen pirouette. Uitslover. Mijn broer en vader schaatsen voorzichtig het ijs op.

Dat ik schaatsen leuk vind betekent niet dat ik het ook echt kan. Ik ben verschrikkelijk. Ik kan na een uurtje oefenen misschien een rondje schaatsen zonder te vallen. Yeej me.

Michael is de eerste die op het ijs staat, hij schaatst gemakkelijk, mét zijn telefoon in zijn hand, 10 meter verder. Valentine is de volgende en schaatst ook gemakkelijk weg. Natuurtalent huh?

Delilah daarentegen was nog slechter dan ik. Na de eerst stap viel ze.

Roger haar man, stapt op het ijs en helpt haar overeind. "Het is glad." mompelt Delilah in niemand in het bijzonder. Snuggere opmerking Delilah.

Ik tuur over de ijsbaan, op een paar kinderen na is de ijsbaan leeg. Dan kan ik in ieder geval niemand onderuit schaatsen.

Wankelend probeer ik naar mijn ouders toe te schaatsen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Wankelend probeer ik naar mijn ouders toe te schaatsen. Halverwege gaat het mis en vliegen mijn benen in een andere richting dan zou moeten en beland ik met een harde klap op het koude ijs. "Auw." mompel ik. Mijn moeder komt op me afgeschaatst en helpt me overeind. "Ik ben er nu al weer klaar mee." zucht ik terwijl ik over mijn pijnlijke kont wrijf.

"Als jullie kids gezellig samen gaan schaatsen dan gaan de oudjes ook samen schaatsen." stelt Delilah voor nadat ze voor de derde keer is gevallen. We knikken allemaal instemmend. Ik volg de drie jongens maar ik kan ze niet bijhouden. Michael heeft de overkant al bereikt terwijl ik halverwege nog sta.

"Julia schiet op!" gilt mijn broer. "Hallo?! Dat gaat een beetje moeilijk denk je niet." roep ik geïrriteerd terug. Vanuit de verte zie ik dat ze steen papier schaar doen en Valentine verliest. Hij kijkt mijn broer boos aan en komt naar me toe schaatsen.

Koppig schaats ik richting Michael en Zach. "Moet ik je nog helpen?" vraagt Valentine terwijl hij zijn handen in zijn zij zet. Hij staat recht in mijn pad waardoor ik hem moet ontwijken. Shit.

"Nee bedankt!" antwoord ik koppig. Terwijl ik hem wel ontwijken verlies ik mijn evenwicht en val ik voorover. Bijna raak ik de grond. "Je hoeft niet alweer voor me te vallen hoor Julia." grinnikt hij. "Houd je mond en help me." zucht ik. Ik hang halverwege in de lucht met een hand op het ijs terwijl hij mijn andere arm vast heeft. "Neh, dat hoefde niet volgens jou" zegt hij uitdagend. "Kan je alsjeblieft helpen Valentine?" zucht ik geïrriteerd. "Bijna.." zegt hij grijnzend. Ik rol met mijn ogen. "Lieve Valentine, zou je me alsjeblieft willen helpen?" zucht ik. "Bijna.." "VALENTINE!"

Hij lacht en trekt me overeind. "Houd me maar te vriend prinsesje, je hebt me nodig." fluistert hij in mijn oor. "Ah pu-lease zeg! Ik heb jou helemaal niet..." voordat ik et weet lig ik weer op de grond. "Ik háát schaatsen." mompel ik geïrriteerd. Valentine helpt me overeind. Ik klamp me vast aan zijn arm. "Hey Valentine! Weet je nog toen je om hulp vroeg bij biologie?" vraag ik schaapachtig. "Als de dag van gisteren." zegt hij grijnzend. "Ik zou je dolgraag willen helpen!" zeg ik met een zoet stemmetje. "Dat dacht ik al prinses."

"Stop met je prinses." "Ik vind het een leuke naam." "Ik niet." "Vallie shut up." "Nee prinses." "Vallie." "Prinses." "Vallie." "Prinses." "Vallietje." "Prinsesje."

"Kunnen jullie alsjeblieft ophouden met dat kleffe gedoe?" zucht het broertje van Valentine met een vies gezicht. Ik neem niet eens de moeite om te protesteren. Valentine daarentegen duwt zijn kleine broertje in de hoge sneeuwhoop achter hem. "Karma." zegt Valentine simpeltjes.

Zach kijkt ons grijnzend aan. "JULLIE ZIJN VERLIE-HIEFD!" gilt hij vrolijk. Ik geef hem een stomp waarna Valentine hem naast Michael in de sneeuwhoop duwt. Ik geef Valentine een high-five. "We did-" Voordat ik het weet verlies ik mijn evenwichtig en val ik voor de 14de keer op de grond. "Rot ijs."

Met een warme chocomelk en een heerlijke enorme muffin (met bosbessen) zitten we in een cafétje tegenover de ingang van de ijsbaan. Ik neem een slokje van mijn warme choco. Ik lach terwijl ik een toef slagroom van Zach's neus afveeg. "Iew Julia! Je lijkt mam wel." zegt hij terwijl hij mijn handen wegduwt. "Dan niet hè." zeg ik waarna ik een grote hap van mijn bosbessen muffin neem.

Life is so good

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Life is so good.

Helaas begint over precies één week school weer. Ik zal mijn bestie Dante weer zien. De afgelopen week heb ik maar een paar keer aan hem gedacht. Meestal als ik aan school dacht kwam hij ook in mijn gedachte naar boven. Het idee dat ik hem moet zien.

Ik word uit mijn gedachte gehaald door Zach die een dot slagroom op mijn neus duwt.

Wow thanks,
Extra slagroom!!

-Author's note-

Dus Vallie is back in the picture! Wie is team Valia?

Willen jullie een keer een andere POV, zoja van wie?

XO QueenBD

The badboy's little sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu