Hoofdstuk 7

13.1K 535 80
                                    

Ik loop de school uit naar het voetbalveld. Ik klim op de tribune en gooi mijn tas naast me neer. Ik strek mijn benen en zet mijn handen naast me op het bankje. De zon brand op mijn blote armen. Ik schuif mijn zonnebril op mijn neus en tuur over het veld.

Het is donderdagmiddag. Noah heeft cheerlead repetitie's en Kendall heeft voetbaltraining. Ik rijd met hen mee dus wacht ik iedere donderdag totdat zij klaar zijn met trainen, ondertussen doe ik mijn huiswerk.

Het is heerlijk weer de zon straalt door een paar dunne wolkjes heen over het groene zomergras.

Het voetbalteam, met Kendall aan de leiding, rent vanuit de kleedkamer het veld op. Ze beginnen met de warming-up.

Niet veel later komt ook de cheerleadsquad het veld op gelopen. Alle meisjes zijn dun en dragen korte broekjes en topjes. Ze gooien hun pom pom's tegen de tribune aan en alle meisjes nemen plaats op de eerste rij van de tribune. Het is de eerste repetitie van het schooljaar en dat betekent dat Noah, als hoofdcheerleader de leiding neemt.

Ik open mijn scheikunde boek en een schrift. Inmiddels begint het voetbalteam met passingsoefeningen en loopt het jongens footballteam vanuit de kleedkamers het veld op met onder andere Zach, Valentine en Kai.

Football is iets anders dan voetbal. American Football lijkt meer op rugby dan op voetbal. De jongens dragen speciale bescherming. Het is de bedoeling de bal over de lijn heen op de grond duwt of door de doelpalen heen te trappen. Verder heb ik er vrij weinig verstand van.

Ik kijk toe hoe mijn broer Valentine omver duwt die vol met zijn gezicht in valt. Ik lach en laat mijn blik over de groep glijden. Kai loopt wat te praten met een jongen die volgens mij Peter heet.

Inmiddels heeft Noah haar peptalk beëindigd en begin de meisjes met rekken.

Mijn buik rommelt. In de haast was ik mijn lunch vergeten. Ik klim van mijn bankje en sla mijn tas om mijn schouder. Ik pak mijn boek op en trippel het trapje van de tribune af.

Aan de overkant van de school is een klein supermarktje waar voornamelijk scholieren komen tussen de lessen door of in de pauzes. Ik loop het winkeltje binnen en groet de dame achter de kassa.

Ik speur het schap af, mijn oog valt op een rol Oreo koekjes. Ik pluk de rol uit het schap en loop langs de drankjes voor een flesje water. Ik reken het af bij de oude dame en loop weer terug naar de sportvelden achter de school. Ik maak de rol open en neem een hapje van een koekje.

Ik loop tussen de tribunes door terug het veld op. Inmiddels zijn alle drie de teams al hard aan het trainen. Opeens vliegt een bal op me af die mijn koekjes uit mijn hand stoot en vol tegen mijn buik aan komt. "Kak." zucht ik.

"Whoops." roept een bekende stem. Ik kijk op, ik herken de grijns van Valentine. Hij komt op me afgelopen. Ik grom boos en probeer de bal zo hard mogelijk tegen hem aan te gooien. Kansloos. Hij vangt de bal behendig op en lacht. "Bijna."

Nu pas valt mijn oog op mijn Oreo koekjes die verspreid over het gras liggen. "NEE." gil ik. "Je hebt mijn koekjes gemold!" roep ik boos. "Agh arm kind!" kaatst hij sarcastisch. "Dat was mijn lunch!" roep ik verontwaardigd. Hij zucht "Doe niet zo dramatisch, na de training trakteer ik je op een lunch." bied hij aan. "Eh nee bedankt, zo wanhopig ben ik niet. Sorry." zeg ik nors terwijl ik mijn armen over elkaar sla.

"Graag of niet. Dan ga ik wel met Zach langs de Mac ." zegt hij grijnzend. Shit, hij kent mijn zwakke plek. "Best." zeg ik. "Goed." "Best." "Nou doei Julia, eet smakelijk." zegt hij wijzend op de koekjes op de vloer. "Oké wacht." zucht ik verslagen. Hij draait zich om met een grote grijns op zijn gezicht. "Zie je zo, Julia." zegt hij met een knipoog. Ik zucht en geef mezelf een face-palm.

*

Nadat ik de cheerleaders nog met een paar pasjes heb geholpen ben ik naar de parkeerplaats gelopen om op Valentine te wachten. Ik ga op het stoeprandje voor de school zitten. Een paar minuten later lopen de jongens van het Footballteam de parkeerplaats op. Hun net gewassen haren zijn nat en ze dragen bijna allemaal een joggingpak, inclusief Valentine. Ik moet zeggen die grijze joggingbroek staat hem best goed. Ho, wat dacht ik nu net?

"Geniet je van het uitzicht?" zegt hij grijnzend. Ik besluit zijn opmerking te negeren. "Schiet op ik heb honger." zeg ik terwijl ik naar de bijrijderskant van de auto loop. "Tuurlijk Madame." zegt hij terwijl hij zijn sporttas in de kofferbak van de sportwagen gooit. Ik schuif op de stoel met mijn tas op schoot. Ik kijk bewonderend naar het glanzende dashboard van de sportwagen.

Ook al heeft Zach ook zo'n auto, het blijft bijzonder. Ik raak alle knopjes aan terwijl Valentine me raar aankijkt. Opeens springt de radio aan en keiharde muziek blèrt door de speakers. Ik slaak een gilletje en duw mijn handen tegen mijn oren. Ik door dat de muziek word uitgezet. "Raak alsjeblieft niks aan." zucht hij. Ik grijns schaapachtig terwijl ik mij armen over elkaar heen sla. Ik kijk uit het raam terwijl we de parkeerplaats af rijden.

Ik bestel een grote friet met een hamburger. Nadat Valentine betaalt heeft pakt hij het dienblad van de toonbank en lopen we naar een tafel in de hoek van de Mac. Het kijkt uit over een verlaten straatje. Ik stop een frietje in mijn mond.

-----

Dit hoofdstuk beschrijft echt mijn lievelingseten. Oreo's en McDonalds+nog een paar heerlijke dingen.

Wat is jullie lievelingseten?

XO QueenBD

The badboy's little sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu