Hoofdstuk 31

10.6K 482 230
                                    

Ik liep inmiddels al een uur doelloos rond in het winkelcentrum. Mijn voeten doen zeer en winkeliers keken me raar aan, als ik voor de vijfde keer langs hun winkel liep.

Ik kijk rond over het grote pleintje met verschillende eettentjes. Vanuit het hoekje zie ik twee bekende gezichten het pleintje op wandelen. Shit.

Ik kijk wild om me heen en duik achter een grote plantenbak met een struik erin. Ze hebben me niet gezien. Ze hebben me niet gezien. Ze hebben me niet..

"Julia, wat doe je?" vraagt mijn broer lachend. Ik steek mijn hoofd langs de struik en bekijk de twee jongens die voor de struik staan. "Verstoppertje, met mijn vrienden." lieg ik. Waarom kan ik zo slecht liegen?

"Oh en waar zijn die vrienden van je dan wel niet?" vraagt Valentine, die naast mij broer staat, lachend. "Dat is het doel van het spel suffie. Verstoppertje." lach ik zenuwachtig.

"Zou jij niet met Dante afspreken?" vraagt Zach opeens. Ja ja ja ja ja ja. "Nee." antwoord ik simpel terwijl ik mijn wangen knalrood voel kleuren. "Jawel, Julia je kan niet liegen." zucht hij. "Ik lieg niet!" zeg ik waarna ik mijn wangen nog warmer voel worden. "Je bent net Pinokkio met rode wangen." lacht Valentine.

"Oké best ja we zouden afgesproken hebben." Als zijn vriendin niet was komen opdagen. Dat laat ik nu maar even buiten wegen. "En waarom loop je dan hier in het winkelcentrum?" vraagt Zach met opgetrokken wenkbrauwen. Hij heeft je doohoor!

Ik sta letterlijk op het punt om in tranen uit te barsten. Ik slik de brok in mij keel weg. "Hij voelde zich niet lekker." lieg ik. "Oh echt waar? Vanmiddag voelde hij zich anders nog prima." zegt Zach bedenkelijk. "Julia, wat is er gebeurd?" zegt hij dreigend. Waarom zijn oudere broers altijd zo beschermend? Hij mag best een beetje dimmen.

Ik ben heel erg gekwetst en verdrietig maar vooral heel erg boos. Hij had me lang geleden moeten vertellen dat hij een vriendin had maar dat deed hij niet. Ik had gevoelens voor hem.

Geen idee hoeveel gevoelens. Ik vond hem absoluut zo schattig, knap en grappig maar ik was niet stapelverliefd op hem.

Eerlijk gezegd ben ik nog nooit echt verliefd geweest. Het klinkt heel stom maar als je iemand leuk vind, dan voel je dat, en ik voelde iets bij Dante maar gewoon net iets te weinig.

En nu? Helemaal niks meer. Nee, dat lieg ik. Mijn hart is toch wel een klein beetje gescheurd en aangetast. Ik zal zeker iets voor hem blijven voelen.

Ik word uit mijn gedachte gehaald door Zach's knippende vingers voor mijn gezicht. "Je was echt heel diep in gedachte verzonken." zegt Zach zuchtend.

"Hij heeft een vriendin." zucht ik verslagen. "Huh, wacht, wie?" vraagt Zach verward door mijn plotselinge toegave. "Dante. Heeft. Een. Vriendin." zeg ik langzaam. Valentine en Zach's monden vallen open.

"Wat een klootzak!" "Ik pak hem na de vakantie." "Waar woont hij?" "Wat erg Julia!" ratelen ze door elkaar heen. "Jongens shut up." zucht ik. "Ik ben oké."

*

De jongens slepen me een pizzabar binnen. Ik bestel een pizza hawaii, met extra kaas. Na een kwartier worden de drie pizza's geserveerd op enorme borden. Ik klap vrolijk in mijn handen. "PIZZA!" roep ik blij. Een paar mensen in het restaurant kijken me geïrriteerd aan. Een paar anderen lachen en houden een punt pizza in de lucht om ermee te lucht proosten. Ik lach en neem mijn eerste hapje van de overheerlijke pizza.

♪ Pizza is bae. Ik hou van jou. Ik eet je heel de dag. Ik krijg geen genoeg van je! Oh oh, pizza jij bent bae. ♪

Zing ik vrolijk. Pizza is de beste liefdesdokter. Dokter Margarita .

Mijn hersenen zijn echt in de war door vandaag. Vandaar dat ik net een zelfverzonnen liedje zong, en een dokter naar een pizza vernoemde.

Zach zingt me na terwijl Valentine ons raar aankijkt.

Eigenlijk heb ik het liedje niet helemaal zelf bedacht. Samen met Zach, toen we 6 en 8 waren, gingen we in een pizzarestaurant eten. Het duurde heel lang voordat we onze pizza kregen. In die tijd hebben Zach en ik het pizzalied bedacht. Toen de pizza's aankwamen begonnen we vrolijk het lied te zingen en klapte het hele restaurant mee. Childhood memories.
 
Nadat alle drie de pizza's op zijn vertrekken we weer naar huis. Als eerste dumpen we Valentine thuis af. "Doei doei Vallie fijne vakantie!" gil ik door het naar beneden gerolde raampje. "Jij ook, prinses." zegt hij knipogend. "Valentine oprotten en stop met flirten met mijn kleine zusje." gilt Zach. "Je kent me gast!" lacht Valentine. "Ik zie je van de week nog wel." lacht Zach terug. "Yo!"

Ik loop het huis binnen en pak voor het eerst in de afgelopen uren mijn telefoon uit mijn tas.

12 gemiste oproepen.
15 berichten van Dante

Dante: Julia alsjeblieft
Dante: ik heb het met haar uitgemaakt
Dante: jij bent het enige lichtpuntje in mijn leven.

Ik zucht en blokeer een verwijder hem uit mijn telefoon. Fuckboys zijn niet welkom in mijn telefoon.

Ik ga op de bank zitten naast de kerstboom. Dit word een lange vakantie, een hele lange vakantie. Ik verveel me nu al.

Ik heb afleiding nodig om te voorkomen dat ik spijt krijg. Spijt dat ik hem geen tweede kans heb gegeven. Ik wil geen spijt krijgen. Dat sta ik niet toe. Hij zat fout, niet ik. Hij moet boeten voor zijn fouten. Al heb ik ook al stevig moeten boeten voor zijn daden.

Ik stuur mijn beste vriendinnen een berichtje over de gebeurtenissen van vandaag. Ik heb hun hulp nodig. Ook al zitten ze beide in het vliegtuig naar een andere staat om hun familie voor kerst te bezoeken.

Ze kunnen me toch altijd steunen via de telefoon. Ik heb ze nodig.

Bedankt voor de super lieve leuke grappige reacties allemaal!

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Bedankt voor de super lieve leuke grappige reacties allemaal!

Mijn excuses voor dit stomme hoofdstuk, hij is best wel mislukt... Ik heb het nog een beetje proberen te verbeteren maar tja, het is zoals het is!

Lots of Love QueenBD❤️

The badboy's little sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu