Ik zit achterstevoren in mijn stoel te kletsen met Kendall en Noah. De deur wordt met een knal opengegooid. Kendall en Noah kijken met open mond naar degene achter me. Ik draai me om.
Hij kijkt verveelt de klas in. Ik zet mijn tas op de stoel naast me om te laten zien dat hij 'bezet' is. De actie werkt averechts door mijn onhandigheid.Een van de handvaten van de tas blijft achter de stoel haken waardoor ik mijn eigenstoel meetrek. Met veel kabaal weet ik de stoel te overmeesteren en te blijven zitten.
Maar zoals ik al zei, de actie werkte averecht. Waarschijnlijk heeft hij het enorme kabaal opgemerkt, net als de rest van de klas. Hij grijnst naar me en komt recht op me afgelopen. Ik vermoord Zach. Dit heeft hij me nooit verteld,
Valentine. Is. Blijven. Zitten. En. In. Mijn. Klas. Terecht. Gekomen.
Natuurlijk moet hij uitgerekend in mijn klas zitten. Er zijn niet 10 andere klassen of zo. Nee hoor, precies in MIJN klas.
Natuurlijk ziet hij er weer geweldig uit. Met zijn perfecte donkerblonde haren, scherpe kaaklijn, blauwe ogen en spierwitte tanden.
Hij zakt neer op de stoel waardoor hij een heerlijke aftershave lucht naar me toe blaast. Calvin Klein. Mijn favoriet.
Ik pak mijn telefoon uit mijn tas en stuur Zach een kort maar krachtig berichtje,
Ik vermoord je -J
Meneer Evans schraapt zijn keel en wijst met een priemende vinger naar niemand minder dan mij. Laat hem alsjeblieft een goede dag hebben. "Inleveren!" Crap.
"Wat?" vraag ik nietsvermoedend terwijl ik de telefoon onder mijn been schuif. "Ik zag die mobiele telefoon wel!" sist hij. "Welke?" vraag ik schaapachtig. Ik weet het, gewaagd op de eerste schooldag, ik sta alleen niet graag mijn telefoon af.
Hij komt boos op me afgestampt. "Opstaan!" roept hij. Ik sta zuchtend op. "Haal je zakken leeg!" commandeert hij. "Maar meneer er zit niks in mijn zakken." zeg ik schouderophalend. Ik zie hem zijn kaken op elkaar klemmen. Hij duwt me opzij en kijkt naar mijn tafel en stoel.
Ho wacht, waar de hell is mijn telefoon gebleven? Ik kijk zoekend om me heen. Ik kijk Kendall vragend aan. Ze knikt met haar hoofd naar Valentine. O tuurlijk, the devil himself. Ik kijk hem strak aan. Hij grijnst.
"De volgende keer pak ik jou wel." bromt meneer Evans boos terwijl hij weer naar de voorkant van de klas loopt. Ik schuif me snel op mijn stoel.
"Geef hier." zeg ik. "Wat?" vraagt Valentine onschuldig. "Mijn telefoon." zucht ik kalm. "Welke telefoon?" vraagt hij nonchalant. "Geef op." sis ik. "Ik wil eerst een dankje." zegt hij terwijl hij me doordringend aankijkt. "Heel erg bedankt, mag ik nu mijn telefoon?" vraag ik geïrriteerd. "Deze?" vraagt hij terwijl hij hem hoog in de lucht houd. Ik werp een snelle blik op Evans die iets op het bord aan het schrijven is. Ik trek snel zijn arm naar beneden. "Ben jij gestoord?! Hij vermoord me als hij mijn telefoon ziet." sis ik zachtjes. "Sorry beauty. Maar ik houd hem nog eventjes." zegt hij terwijl hij de telefoon in zijn broekzak schuift. "Wat?!" piep ik verontwaardigd. Hij grijnst als antwoord en vestigt zijn aandacht op meneer Evans. "Hallo dude!? Je kan niet zomaar mijn telefoon pikken?! Ik kan mijn broer zo bellen en die slaat je in elkaar." zeg ik boos. "Je broertje bellen? Succes." zegt hij met een knipoog. "O ja, crap." zucht ik. Hij lacht zachtjes en focust zich weer op Evans.
Verslagen ga ik recht zitten en pak ik mijn boeken op tafel. Ik vermoord ze alle twee.
*
Na de les gaf die eikel mijn telefoon gewoon NIET terug. HIJ NAM HEM GEWOON MEE. Mijn lieve telefoon. Mijn baby.
"Hoe ga je hem terug halen?" vraagt Kendall bezorgd. "Ik krijg die eikel wel." grom ik boos. "Chill Juul, vermoord hem niet." zucht Noah. "Dat was eigenlijk net mijn plan." zeg ik verontwaardigd. "Maar heb je hem bij je thuis nog nooit gezien?" vraagt Kendall ongeloofwaardig. "Nope." zeg ik hoofdschuddend.
Ik open mijn kluisje en stop er een paar boeken in. Ik haal mijn gymkleren uit mijn kluisje en stop ze in mijn tas. Samen met Kendall en Noah loop ik naar de kleedkamer.
Na het omkleden lopen Kendall, Noah en ik richting het veld. Het is bloedheet. Ik uitgeput neer in het gras naast de groep wachtende kinderen. "Yeez mijn conditie is echt verschrikkelijk." zucht ik. "Stel je niet aan!" zegt Kendall terwijl ze me omhoog trekt. Ik kijk boos naar haar achterhoofd terwijl ik mijn armen over elkaar sla.
"Goed leerlingen! Hallo allemaal!" roept meneer Dallas, onze L.O. Docent. "Welkom in een nieuw sportief leerjaar!" roept hij enthousiast. De meeste leerlingen zuchten als antwoord. "De eerste periode gaan we ons focussen op voetbal, rugby en rennen. In de tweede periode zal het te koud zijn om buiten te gymen. Dit jaar mogen jullie tussen vier sporten kiezen: waterpolo, basketbal, dansen of kickboksen. Aan het eind van de les deel ik een formulier uit waarop jullie je keus moeten invullen. Ik wil het formulier graag de volgende les terug krijgen. Denk goed na over welke sport je kiest. Kies iets dat je minstens twee maanden volhoud." legt de docent uit. Er klinkt enthousiast geroezemoes door de groep. "In de derde periode focussen we ons op honkbal, atletiek en lacrosse." eindigt meneer Dallas zijn verhaal.
"Welke kiezen jullie?" vraagt Noah enthousiast. Ik haal mijn schouders op. "Ik kies denk ik waterpolo." zegt Kendall bedenkelijk. "Ik dansen!" zegt Noah enthousiast. "Ik weet het nog niet." zucht ik.
"Oké! Genoeg gekletst, 3 rondjes warmlopen!" roept meneer Dallas boven het geklets uit. De groep komt langzaam in beweging. Kendall rent binnen no-time voorop terwijl Noah er vrolijk achter aan rent. Ik daarentegen slof achter de groep aan. "Het geldt ook voor jou Julia! Rennen!" commandeert meneer Dallas. "Maar ik ben moe." zucht ik. Hij kijkt me geïrriteerd aan. "Dat boeit me niet! Rennen!" blaft hij. "Oké oké!" roep ik terwijl ik langzaam begin te joggen. "Als ik dood neer val is het jouw schuld!" roep ik meneer Dallas nog na. "Natuurlijk Julia!" zucht hij.
-Author's note-
Valentine weet dus nog niet dat Julia het zusje van Zach is! (Voor degene die dat onduidelijk vinden.)
XO QueenBD
JE LEEST
The badboy's little sister
JugendliteraturJulia, het zusje van dé badboy, Zach Martin. Samen met zijn beste vriend, Valentine, vormt hij het badboyduo van de school. Julia probeert zo ver mogelijk weg te blijven van de hele badboy situatie maar dat blijkt onmogelijk. Zo erg zijn badboys to...