Hoofdstuk 16

11.6K 554 151
                                    

"DOEI OMA EN OPA!" gil ik over het vliegveld. Oma zwaait nog voor de laatste keer wild met haar armen. Opa steekt zijn wandelstok in de lucht. Ze verdwijnen om de hoek. Ik veeg een traantje weg en loop achter papa, mama en Zach aan naar de uitgang van het vliegveld.

Morgen middag vertrekken we voor het kampeertochtje en ik heb er echt zo geen zin in. Ik reis mijn eigen dood tegemoet.

*

"Zach houd je stink voeten bij!" roep ik tegen mijn broer terwijl ik zijn voeten van mijn schoot af duw. "Zo erg stinken ze toch niet?" vraagt hij terwijl hij zijn voet naar zijn neus probeert te tillen. "Oh hell yeah, jullie ruiken verschrikkelijk." zegt hij terwijl hij zijn neus ophaalt. "Zach gadver, dat is zo vies." zucht ik hoofdschuddend. Hij grijnst schaapachtig en haalt zijn telefoon uit zijn zak. Hij richt hem op mij. "Stop." "Nee." "Je filmt hè?" "Misschien." "Zach!" Ik stort me op hem af en gris zijn telefoon uit zijn hand "Ha!" Ik klik tevreden op het kruisje.

We zitten in de auto onderweg naar onze kampeerbestemming, we moeten nog 11 uur en ik ben er nu al klaar mee. Zach is echt heel irritant. Hij heeft vier energydrink blikjes naar binnen gewerkt net voordat we vertrokken.

Opeens begint hij keihard mee te zingen met een liedje op de radio. Ik bedek mijn oren. "Mam zeg dat hij moet ophouden." zucht ik. "Zach houd je mond." zucht mijn moeder terwijl ze haar zonnebril op haar neus schuift. "Mam de zon schijnt niet eens." zeg ik lachend. "Nou en, dat heet mode Julia." zegt ze vastbesloten. "Oké mam." lach ik.

Ik probeer een comfortabele houding aan te nemen. Dit blijkt onmogelijk in de beperkte ruimte in onze auto. Chagrijnig sla ik mijn armen over elkaar en tuur ik naar buiten.

Ik schrik wakker. Zach staart me aan. "We gaan ontbijten." zegt hij wijzend op een wegrestaurant. Ik knik en klim uit de auto half struikelend over mijn eigen voeten beland ik in een plas.

Waar zijn mijn schoenen?

Ik kijk naar de auto en tref mijn Uggs aan op de vloer. Oja die had ik uit gedaan. Fijn dat ik dat me nu pas herinner. Echt wauw, mijn dag kan niet beter.

Ik hoor mijn vader keihard lachen. Ik trek mijn roze, doorweekte sokken uit en trek mijn Uggs aan. Ik gooi de sokken in de dichtstbijzijnde prullenbak en volg mijn ouders het restaurant in.

Binnen tref ik een lachende familie aan. De Reynolds' Ik trek een chagrijnige blik terwijl ik naast Valentine neerplof op een stoel. "Shut up." sis ik. "Woha, iemand is pissig." lacht hij. "'No shit sherlock." kaats ik. "Ik houd mijn mond alweer chagrijn." zucht hij. "Mooi."

De serveerster schuift het broodje met kaas voor mijn neus. Na het halve broodje zit ik vol en schuif ik hem voor me uit. Michael, Valentine's kleine broertje grist het broodje van mijn bord. "Natuurlijk pak maar. Hij is voor jou." mompel ik sarcastisch. "Je at hem toch niet op." kaatst hij chagrijnig. "Dus? Beetje beleefd zijn kan geen kwaad hoor." antwoord ik net zo chagrijnig. "Ladies houd je mond." zucht Valentine. Ik kijk hem boos aan. "Haat. Mijn. Leven."

*

"We zijn er!" roept mama enthousiast. "Wat 'n enthousiasme." zucht ik. "Jeetje Julia! Wat ben jij chagrijnig vandaag, ben je ongesteld ofzo?" gilt mijn moeder zo hard dat het hele terrein het kan horen. Zo ook de familie Reynolds. Ik kijk haar met open mond aan. "Zei ze dat nou echt?" fluister ik naar Zach. "Jep."

Ik kijk haar boos aan en begin met papa de spullen uit te laden.

Het is een klein veldje met links een camper en twee tentjes. Verder is de hele 'camping' leeg. Het veldje is omringd door hoge bomen. Achter de camper steekt een berg boven de bomen uit. Rechts is een klein badgebouw met wc's, douches en wasbakken om af te wassen. Samen met papa sjouw ik wat zakken met tentstokken en haringen naar onze parkeerplek.

"Oké, wie wil er in welke tent?" vraagt mijn moeder. "Ik neem de eenpersoonstent." roept Michael gelijk. "Die wilde ik!" roep ik verontwaardigd. "Sorry Julia, Michael was eerst." zucht mijn moeder spijtig. Ik kijk haar alweer met open mond aan. Ze wilt mij echt boos krijgen?

"Wij nemen wel de twee persoonstent." zegt Delilah. "Dan nemen wij de andere tweepersoonstent, en kunnen de kids in de driepersoonstent." zegt mijn vader. "NEE!" gil ik boos. "Mag ik nog iets zeggen? Ik ga zo niet met die twee malloten in een tent!" roep ik boos. "Julia! Je woorden!" roept mijn moeder.

Ik ben heeeeel pissig. Ik schud mijn hoofd en tel tot 10 in mijn hoofd. Nope, dat werkt niet. Ik loop boos weg een pad op dat volgens het bordje naar het meer leid. Ik zie een groot meer omringd door bos. Een klein steigertje loopt vanuit het zand het meer in. Ik loop de steiger op en plof neer bij het uiteinde. Ik gooi mijn benen over de rand.

Mijn tenen raken het water net niet. Ik staar naar het spiegelbeeld van mijn donkerbruine Uggs in het donkerblauwe water. Ik gooi er een steentje in waardoor het spiegelbeeld vervaagd. Ik hoor voetstappen achter me maar ben te moe om me om te draaien. "Gaat het?" vraagt Zach. Hij gaat naast me zitten.

"Ik denk het wel." zeg ik schouderophalend. "Ik weet dat je er echt geen zin in had." zegt mijn oudere broer begrijpend. "Maar probeer het toch, mama zorgt er voor dat je hier blijft dus probeer er maar het beste van te maken." legt hij uit. Ik knik begrijpend en gooi nog een steentje in het water.

"Vandaag was gewoon geen prettige dag. Opa en oma weg. Kamperen. De plas. Dat irritante kind genaamd Michael. Mam met haar stomme opmerking en dan dat tentgedoe. Ik was er eventjes klaar mee." zucht ik. "Ik begrijp het, kom, dan gaan we eten." zegt hij terwijl hij opstaat en me overeind trekt. We lopen samen over de steiger terug naar het veldje.

- Author's note-

Ik wil jullie bedanken voor die super leuke en lieve reactie's! Ik reageer misschien niet op iedere reactie maar ik lees ze wel allemaal!! Vooral het vorige hoofdstuk kreeg ik hele leuke reactie's en niet zonder resultaat.

Nummer 5 in tienerfictieeeeeeee whaaaaaa ik ben heeeel blij. Al die boeken in de top 10 hebben allemaal 200.000 reads enzo en de mijne niet en ik ben er heeel trots op.

Nogmaals dank jullie wel babes!

XO QueenBD

The badboy's little sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu