Luhan memandangku. Aku diam."Tolong duduk dengan aku...semula" Kata Luhan. Aku yang sedang minum air hanya menanti apa yang akan dikatakan oleh Luhan.
"Tolong la.."kata Luhan.
"Macam ni..kau boleh tinggal dekat sekolah tu..tapi kau kena tinggal.dengan aku..plezz baby" Kata Luhan.
Aku diam. Hmm..
"Okey...but aku nak kau layan aku baik2 ..boleh" KataKu. Luhan tersenyum.
"Thanks baby.." kata Luhan. Luhan mencapai tanganku.
"Tapi kenapa kau suruh aku balik hari tu bukan main marah lagi.."kataKu.
"Shhh~~" kata Luhan.
******
KEESOKAN HARINYA.
Aku membawa beg masuk.
"Cik!! "Jerit Mak cik. Aku tersenyum manis,wanita yang paling dia rindu.
"Hehehex..Luhan yang suruh saya balik ke rumah ni."kataKu. Sebaris senyuman kuhadiahkan kepada wanita itu.
"Bagus...mak cik lama nak tengok muka kamu.."kata Mak cik.
"Tapi..kenapa dia suruh saya balik? Mak cik tahu tak? "Soalku.
"Entah.."katanya.
"Mereka tak balik lagi ke? "Soalku.
"Chanyeol dengan Luhan masih dekat sekolah lagi.."Katanya.
"Oo.."kataKu. Mak cik itu masih tersenyum.
"Mak cik..kenapa senyum2 ni.."kataKu.
"Emm...nanti la.."katanya.. Dia mencapai tanganku dan membawaku ke bilik lamaku. Di tingkat atas.
*******
DI SEKOLAH RICH HIGHT SCHOOL
"Chanyeol.."panggil Luhan. Chanyeol memandang Luhan. Senyuman manis dari Chanyeol.
"Kau ni aku nak buat date dengan awek aku pun tak boleh..."kata Chanyeol.
Yuri memandang Chanyeol.
"Awak sembang la dulu."kata yuri.
"Ala..kau ni Luhan.."marah Chanyeol.
"Wei..dengar sini..aku dah suruh lis balik rumah aku..."kata Luhan. wajah Chanyeol berubah.
"wei..aku dah tak suka Lisa .. aku dah ada Yuri... terina kasih la..tapi aku dah tak suka Lisa.."Kata Chanyeol.
"Wei..apa punya anak pengetua la..Aku suruh dia balik rumah aku semula..bukan nak suruh kau rapat dengan dia.."kata Luhan.
Wajah Pabo di berikan kepada Luhan.
"Maksud kau apa? "Soal Chanyeol.
"Sorry. Sebenarnya aku dah suka lisa sejak bulan lepas..aku nakk cuba pikat dia...sebab tu aku suruh dia tinggal dengan kita semula.."kata Luhan.
"Wow..hebat.."kata Chanyeol.
"Siapa yang dah tahu tentang ni..."kata Chanyeol.
"Mak cik Kim..ala yang rapat dengan Lisa.."kata Luhan. Chanyeol tersenyum.
Betul cakap Chen. Luhan akan suka Lisa..and sekarang apa yang Chen cakap dah jadi kenyataan.
Chanyeol memandang Luhan.
Terkejut Chanyeol dek memandang Senyuman Luhan. Senyuman yang lansung tidak pernah Chanyeol nampak.
"Aku suka Lisa.."Itu Kata Luhan sebaris Senyuman yang mampu membuatkan semua girl Jatuh hati padanya..
YOU ARE READING
BYUNTAE LOVE 2
RandomHai..sekali lagi saya perkenalkan diri sebagai FR..huhuhuhux Watak yang dah lama saya teringat buat LUHAN..and Wanita itu ialah PARK Li Sa huhuhux....tak sedap nama dia.. BTW.. Harap korang Baca Sinopsis dekat dalam cerita.. BYE- FR