Luhan merenungku.
"Lis makan.."Kata Luhan sudah masuk hari ke-3 Lisa tidak makan..
"Luhan saya tak nak makan..saya nak Tae o.. "Aku memandang Luhan air mataku mengalir. Luhan menarik nafas.
"Lis..Tuhan lebih sayangkan dia.."Luhan cuba memujukku. Aku diam.
"Lis makan.."Kata Luhan lagi. Lisa merenung Luhan.
"Ok.."aku diam. Aku dan Luhan turun lalu menuju ke Kafe Hospital..
DI CAFE..
"Luhan.." PanggilKu. Luhan berhenti berjalan.
"Apa? "Soal Luhan. Luhan merenung ke arah pandanganku.
Min ho?! .
"Kejap Lis nak peri tegur dia.."Aku meninggalkan Luhan.
"Min ho Oppa!! " Jeritku. Min Ho merenungku.
"Eh.. Hara "Min ho tersenyum. Senyuman dia mati selepas melihat Luhan berada di belakang Lisa
"Lisa buat apa dekat sini? "Soal Min ho. Wajah ceria Lisa tiba² hilang..
"Lisa keguguran... Lis dengan Luhan terlibat dalam kemalangan."Aku berbicara dengan nada yang sayu.
Min ho diam Luhan masih merenungnya. Min ho menepuk bahu Lisa
"Bersabar ...."Akhirnya Min ho memandang Luhan dengan senyuman.
"Naik mnyampah aku.."Luhan memandang Min ho yang sedang bermadu kasih dengan bini orang.
"Lis..Han lapar la.."Luhan menarik tanganku. Sekelip mata Aku telah meninggalkan Min ho seorang diri.
"Tak guna Luhan.."Min ho memandang Luhan yang semakin menjauh..
"Kau dah hilang baby kau.. next kau akan Hilang Lisa.."Min ho terus beredar dari situ.
DI CAFE..
"Ya Lis.. awak muda dari saya.. awak tahu tu kan? "Soal Luhan. Aku merenung Luhan.
"Apa? "Soalku.
"Jangan cuba curang.."Luhan merenungku sekali lagi. Senyuman manis ku hadiahkan kepada Luhan.
"Oppa kenapa cakap macam tu Lis tak suka la..Lis ni tak akan curang dengan Oppa tau.." Luhan ketawa kecil.
"Saya tak akan ada dekat sini untuk 4hari..awak jaga diri tau" Luhan tersenyum lagi.
"Ok.."Aku membalas.
Beberapa Hari selepas itu..
DI RUMAH LUHAN..Ting tong..
Aku terus berlari ke pintu. Tidak.sabar rasanya untuk bertemu dengan suami tercinta..
Pintu kayu itu terbuka luas..
"Op.."Kata² ku mati selepas melihat kelibat seorang lelaki tinggi memakai topeng muka di hadapanku. Aku cuba menutup pintu tapi tidak berjaya.. aku jatuh ke atas lantai.
"Hai.."Seorang lagi Lelaki masuk. Aku memandang tangan mereka satu pemukul kayu..satu pisau.
"Si..si..siapa awak? "Aku memandang mereka. Dan tiba² kayu pemukul terus naik dan memukul kepalaku.
Aku rebah jatuh ke lantai untuk sekali lagi. Aku menyentuh kepalaku. Darah?! .
"Lis..?!" Luhan yang muncul bersama pengawal pribadi terus memandang dua orang lelaki yang sedang berdiri di sisi isterinya.
"Luhan." Akhirnya aku pengsan..
"Ya korang siapa!! Pukul mereka" Luhan terus memberi arahan kepada Pengawal2nya.
Luhan berlari mendapatkan Lisa. Ada cecair pekat berwarna merah mengalir. "Lisa! Lisa! "Luhan menjerit.
Luhan memandang Lelaki yang sedang berlawan dengan pengawalnyan. Dengan marah Luhan terus berlari dan menendang perut lelaki itu. Lelaki itu terbang tinggi dan terjatuh ke atas meja kaca.. habis pecah meja kaca itu.
"Tak guna!! "Luhan menjerit. Koler baju lelaki itu di capainya terus dia merenung anak mata lelaki itu. "Aku akan buat kau mati!! "jerit Luhan.
Semua pengawal pribadi Luhan muncul sambil membawa pistol. "Bawa Lisa ke Hospital sekarang.."Luhan memberi arahan. Tiga orang lelaki membawa lisa jauh dari ruang tamu.
Luhan mencapai Pistol dari pengawalnya. "Cik maaf...saya tak sengaja.."Kata2 lelaki itu lansung tidak di terima Luhan.
"Kau tahu tak...aku dah hilang anak..kalau aku hilang isteri macam. mana!?"Luhan menjerit.
"Min ho..min ho yang upah kami..dia juga yang upah kami untuk langgar kereta cik..kami hanya ikut je.."Luhan merenung sahabat lelaki itu. Sudah lemah.di belasah oleh pengawal²nya.
"Min ho? mamat ni memang nak kena betul dengan aku."Luhan memandang lelaki itu. "Ish..apa la yang dia tak suka tentang aku ni.."Luhan duduk
DALAM PERJALANAN..
"Sakit.."Kata²ku membuatkan mereka merenungku. "Cik..bersaaar dan tolong bertahan.."Kata En.Kim. aku tersenyum.
Tiba² tanpa di sedari sebuah kereta hitam melanggar kereta yang dinaiki olehKu. Keretaku akhirnya terus melanggar pokok.
"Arghhh!! " Aku menjerit sebelum pengsan.
XX POV.
"mujur la tak ada kereta.." aku tersenyum. Pintu kereta dibuka. Seorang gadis jatuh ke atas badanku. Aku membawa gadis itu ke kereta.
"Kereta mahal mana boleh tercalar..."aku memuji diri sendiri. Sekali lagi aku memandang kawasan itu. Akhirnya aku masuk ke dalam perut kereta.
"Lisa..awak akan bersama saya selamanya.."Aku tersenyum.
My Boy Siapa XX ni.. mnyusahkan betul...okey maaf.la Fr sebenarnya buzy untuk 2hari lagi..Soo teruskan membaca...dan kalau betul tekaan Fr .. cerita ni tinggal last Part je..huhuhux Fr tak sabar nak habiskan cerita ni..hehehex ok bye~~
YOU ARE READING
BYUNTAE LOVE 2
RandomHai..sekali lagi saya perkenalkan diri sebagai FR..huhuhuhux Watak yang dah lama saya teringat buat LUHAN..and Wanita itu ialah PARK Li Sa huhuhux....tak sedap nama dia.. BTW.. Harap korang Baca Sinopsis dekat dalam cerita.. BYE- FR