BÀB 16

4.7K 271 24
                                    


Aku membetulkan Dress yang akan dipakaikan pada hari perkahwinan aku.

"Luhan? "Soalku. Luhan memandangku. Senyuman paling manis dan menawan ditayangkan.

"Cantik.."kata Luhan. Aku tersenyum malu. Rambut yang di ikat dengan kemas itu..terus di lepaskan.

"Kalau lepas rambut lagi cantik.."Kata Luhan. Muka ku sudah merah. Malu.

"Jgan la Malu.."Kataku. Luhan mencium dahiku.

"Ya!! "Marahku. Luhan ketawa. Omma dan Chara juga begitu.

"Ala,kris nak macam tu juga. " kata Kris. Chara merenung Kris.

"Hehehex tak nak tak nak " balas Kris. Chara tersenyun manis. Tahu takut.

Aku memandang pasangan yang baru bercinta itu.

SKIPPP~

"Kita tunggu saper ni? "Soal Luhan. Sudah 48minit mereka di situ.

"Tunggu Oppa Lisa la.."Kataku. Luhan merenungku.

"Oppa? Siapa boyfriend? dekat Mana dia sekarang.? "Soal Luhan.

Aku tersenyum. Aku masih mencari orang itu di Tempat parking.. malas nak masuk.

Aku memandang seorang lelaki yang berbaju biru,berseluar panjang serta bertopi tak lupa juga cermin mata hitamnya.

Aku tersenyum.

"Oppa!! "JeritKu. Gembira.

Luhan memandang lelaki itu. Dia hanya menanti lelaki itu.

"Hey~" Kata lelaki itu. Aku tersenyum. Lelaki itu terus memelukku membuatkan Luhan terkejut.

"Ya!! "Jerit Luhan. Geram. Bakal isterinya dipeluk oleh lelaki yang dia lansung tak kenal.

"Relax..la Luhan.."Kata Lelaki itu. Luhan naik angin.

"Relax..dia ni bakal isteri aku..kau suruh aku relax? Kau siapa? " soal Luhan.

Luhan memandang lelaki itu sebaris senyuman terukir. Lelaki itu membuka cermin mata hitamnya.

"Hai Lulu.."Kata lelaki itu. Luhan memandang lelaki itu dan cuba mengenalpasti.

"Emm..Sehun?! "Soal Luhan terkejut. Sehun hanya tersenyum.

Tanganku terus di tarik Luhan. Sehun tergelak kecil.

"Apa hubungan kau dengan Lisa? "Soal Luhan. Sehun merenung Luhan.

"Aku abang dia la.."Kata Sehun. Luhan memandang aku. Aku hanya tersenyum manis.

"Abang? Tipu dia mana ada abang...nak2 Playboy macam kau" luhan merenung Sehun.

"Abang angkat je. Aku akan bawa dia pergi ke kau masa perkahwinan..sebab suho tak nak datang..ada hal dia kata.."Panjang Sehun memberi ucapan.

"Suho? "Soal Luhan. Sehun memandang Luhan.

"Hmm Suho."kata Sehun. Luhan memandangku pula.

Mati aku..

Aku hanya tersenyum.

PADA HARI PERKAHWINAN..

Aku menghubungi seseorang.

-Hello.-

"Suho.."

-Lis ke tu? -

"Ye.. Awak buat apa? "

-Ada masalah sikit ni..-

"Maksudnya awak tengh sibuk ke? "

-Ye la..apa hal kau bodoh sngat ha?! -

BYUNTAE LOVE 2Where stories live. Discover now