20:PANGGILAN MISTERI

4.2K 226 16
                                    


Aku terjaga dari tidur. Aku memandang Doktor dan seorang Jururawat.

"Awak dah sedar,Puan Lisa? " Soal Seorang Doktor lelaki.

"Dekat mana ni? "Soalku. Doktor itu tersenyum.

"Kami keluar dulu..selamat berehat..."Kata Doktor itu.

Aku mencari telefonku. Hilang.. tiba2 Pintu dibuka Luhan masuk aku memandang tangannya.

"Awak buat apa dengan telefon saya? " Luhan merenungku.

"Kenapa awak tak bagitau yang awak mngandung.."Luhan memegang erat tanganku Kerusi ditarik lalu duduk.

"Saya memang nak bagitau tapi.." kenangan Semalam di Hotel King kembali semula.

"Siapa perempuan tu? "Soalku. Luhan melepaskan pegangannya

"Lis dengar.. Lulu tu adik saya..Dia bukan orang lain..dia adik angkat keluarga saya.. Lis fahamkan.."Kata Luhan.

"Ya!! Awak tak payah nak tipu.."KataKu. Luhan menarik nafas.

"Dia cuma adik angkat. Adik angkat saya...awak salah faham..."Kata Luhan. Aku menjelingnya.

"Adik angkat?! Pakai baju macam tu dengan awak satu bilik.. adik angkat luhan tak payah nak reka cerita la.."KataKu.

"Dengar la..Betul ni.."Kata Luhan. Aku menutup telinga.

"Suka hati awak la.. ni dah 32 kali mamat tu call awak..awak call la dia balik." Kata Luhan. Aku memandang telefon bimbit yang berada ti atas meja.

"Okey.."itu saja kata2ku.

"Sekarang saya nak pergi kerja..jaga diri awak.."Kata Luhan lalu keluar.

Aku memandang Iphon6.

Aku memandang. Betul. 32 panggilan tidak di jawab.

Tapi siapa?!

Tiba2 pemanggil itu menelefon(?) sekali lagi.

"Hello.."

-Lisa.. sayang -

" siapa ni? "

- Tak ingat saya ke? -

"Siapa ni?"

-ala..tak apa la..kalau awak kenal awak call saya balik ye..-

Lelaki itu terus mematikan talian.

Aku memandang no.tel itu. Tiada nama yang tetera.

"Siapa? "Soalku. Aku merenung telefon itu. Tiba² Pintu bilik wad itu terbuka.

"Cik Song.."KataKu. Wanita itu tersenyum. Dia hanya tersenyum.

"Cik.. dah okey ke? "Soal Cik Song. Aku tersenyum dan mengangguk.

Aku memandang ke tingkap. Rasa kecewa pada Luhan... betul ke itu adik angkat Luhan. Atau Luhan saja mereka cerita.

Aku berbaring. Cik Song yang sedang duduk ku pandang. Aku bangun kembali.

"Cik Song.."Panggilku.

"Ye..Puan " Wanita itu sedia menerima arahanku. Dia berdiri sekelip mata.

"Saya nak.awak cari Maklumat tentang XI LULU.."KataKu. Cik Song terfikir sekejap.

" Adik Tuan Luhan ke? "Soalnyam. Aku diam.

"Awak cari.." KataKu. Aku berbaring lalu menutup mata.

Tu adik Luhan..kenapa dia suruh aku cari..tak akan dia tak tahu Luhan ada adik angkat?

Cik Song terus menghubungi seseorang di luar bilikku.

BYUNTAE LOVE 2Where stories live. Discover now