BAB 15

4.7K 268 11
                                    


Aku memandang sebuah rumah banglo2 tingkat.

"Jom.."Kata Luhan. Tanganku di tariknya.

Kami melangkah masuk. Jantung aku berdebar entah kenapa..Aku pandang Wajah Luhan.. relax je..

Pintu Kayu itu di buka dari Luar oleh Luhan. Aku dan Luhan masuk.

"Luhan~~" Panggil Puan Park.

Luhan tersenyum manis. Puan Park melihat aku. Aku juga begitu.

"Makcik..Ni Girlfriend saya..nama dia Lisa..anak Bongsu makcik.."Kata Luhan. Aku memandang Luhan.

"Luhan? Jangan nak.bergurau boleh tak..."Kata Puan Park. Bukan dia tak percaya.

"Luhan? "Soalku. Pelik.

Chara turun lengkap berbaju Sukan. Dia bercadang untuk bermain bola dengan Kris di taman. Langkahnya terhenti apabila melihat Gadis yang dicarinya selama ini.

"Lisa!! "Jerit Chara. Aku memandang ke arah suara itu.

Chara memeluk aku. Aku hanya diam.

"Kakak minta maaf.."Kata Chara. Ayat itu membuatkan aku terkejut.

Aku menolak Chara.

"What? Kakak..? Saya tak faham Luhan? Chara? Makcik ni? "Soalku. Aku tak pernah alami kemalangan tapi aku tak percaya

"Lis..dengar. diaorang ni keluarga Kandung awak.. darah awak.. sepadan dengan mereka tak percaya saya dah buat ujian DNA guna darah awak dulu.. awak tak ingat? "Soal Luhan.

Puan Park memandangku sebaris senyuman. Luhan menghulurkan sampul surat sebesar kertas A4 kepadaku.

Aku membuka dan memandang isi kandungannya.

"99.9% " kataKu. Aku memandang wanita di hadapan aku.

"Omma? "Soalku. Wanita itu tersenyum.

"Nae!!"jerit Puan Park lalu memelukku. Chara hanya tersenyum memandang mereka berdua.

SKIP~

Puan Park mula bercerita dari A~Z. Sungguh dia tak sangka hal ini.

"Stop..maksud Omma yang Puan Shin.. dah penjarakan Ayah atas sebab yang tak pernah ayah lakukan? Macam tu Omma? "SoalKu.

Aku terkejut sedikit. Mataku merenung Luhan.

"Luhan? "Soalku. Geram yang teramat muncul.

Bukan setakat penjarakan Ayahnya tapi Puan Shin siap memburukkan nama Keluarganya tambah lagi..dia juga dah rampas syarikat PAF..

"Saya tak boleh biarkan.."kataKu. Aku bangun.. aku ingin berjumpa perempuan itu.

Tiba² Lenganku di tarik kasar. Luhan?! .

"Ya lepas la!! "Jeritku. Luhan hanya merenungku.

"Awak tak mampu untuk menentang Puan Shin.." Kata Luhan.

"Apa?! "Soalku. Chara dan Puan Park hanya memandang anaknya serta teman lelakinya itu.

"Awak.. Puan Shin orang yang ke-2 berkuasa di korea..awak tak mampu..kalahkan dia..kemungkinan awak akan di masukkan ke penjara.."Kata Luhan dia berniat untuk memujuk gadis itu.

"Jadi awak nak kata...tak ada sesiapa yang mampu tewaskam dia? Macam tu..?! Dia musnahkan keluarga saya..dia masukkan ayah saya ke penjara....Dia rampas syarikat ayah saya.....dia juga hina keluarga saya.." aku rebah ke atas Lantai itu.

Air mata aku mengalir. Luhan hanya memandangku. Luhan mengeluh.

"Tak. Ada seorang yang mampu tewaskan dia.."Kata Luhan. Aku memandang wajah Luhan yang Nampak MANLY.

BYUNTAE LOVE 2Where stories live. Discover now