BAB 5

6.6K 400 34
                                    


Aku bangun lalu memandang Jam. 05:00 .

Aku bergerak ke Cermin. Aku memandang leherku. Merah.

"Seja..."Belum sempat ayatku habis. Kejadian semalam di bilik Luhan kembali bermain di Kepalaku.

"Arghhhhh Luhan!! "Jeritku lalu keluar dari bilik.

Aku terus masuk ke bilik Luhan. Luhan yang tertidur itu ku ketuk di kepalanya.

"Wei!!" Marahku.

Luhan membuka mata.

"Apa? Yang kau buat dlam bilik aku..?" Soal Luhan.

"Kau tngok leher aku..Merah.."Marahku.

"So~?" Soal Luhan.

"So? Hey, kau tahu tak Krim tu dh habis ...dah aku nak letak apa..dh la hari ni sekolah.."KataKu lalu memeluk tubuh.

"Ye la..kejap.."Kata Luhan lalu turun dari katil. Dia menghampiriku.

"Ya!! Apa kau buat..kau nak tmbah wrna merah lagi?! "Soalku.

"Boleh juga.." kata Luhan lalu merapatkan bibirnya ke Leherku.

"Ya!! "Aku memejam mata. Aku cuba berfikir sesuatu. Aku dapat idea..aku membuka mata.. mulut ku yang kecil itu ku buka dan ku terus mengigit Leher Luhan.

"Aduh!! "Jerit Luhan.

"Wei. Anjing sakit..!!"Kata Luhan lalu mnyentuh lehernya.

Aku mengambil peluang untuk lari ke bilik.

"Aduh..minah ni pun..!!nak gigit slow2 la ni tak..sakitnya.."Kata Luhan lalu berbaring untuk tidur semula.

*********

DI SEKOLAH.

Ramai pelajar memandangku entah kenapa mereka pandang aku teringat kesan merah di leher.

"Luhan pun ada.."
"Mereka brdua..tak kn la.."
"Perempuan murah.."

Aku hanya terus brjalan menuju ke Kelasku.

Sunny ku pandang. Sunny juga mungkin dah tahu.

"Luhan buat apa sampai merah leher kau..." soal Sunny. Dia dah tahu Luhan tu lelaki jenis apa. Tapi tak.akan la Junior dia pun dia nak buat.. hilang akal ke apa Luhan..

"Sebab hal rumah kau..."Kata Aku lalu memandang tingkap.

"Lepas tu kau gigit dia? "Soalnya. Semasa luhan datang ke sekolah tadi. Dia ada perasan kesan gigitan di leher Luhan tapi Luhan macam Cool je..soo Sunny hanya diam.

"Tak la.. pagi tadi pukul 5 aku masuk bilik dia..aku cerita² last kali dia nk kiss lagi dkat leher. aku jadi geram la..terus aku gigit dia.." ceritaku.

"Mati kau..sebb semua ingt kau dan luhan buat bnda tu.. Now apa kau nak buat? " Soal Sunny.

"Buat apa? Tah la..ddk relax la..tak pyah risai hal2 tu nnti hilang juga cerita ni..ala aku kata la..yang aku kena gigit nyamuk or apa2 yang betul.." KataKu lau trsenyum

Sunny hanya tersenyum manis.

********

WAKTU REHAT

aku dan Sunny brjalan ke Taman. Aku memandang sekumpulan pelajar perempuan yang menghampiriku.

"Wei..!!"Jerit Seorang gadis. Aku kenal.

"Korang nak apa dari kita orang." Soal Sunny.

"Aku tak nk ckap dgan kau Sunny..aku nak ckap dngan minah tu.."Kata Chara lalu menjelingku yang sedang duduk di bangku.

BYUNTAE LOVE 2Where stories live. Discover now