SELEPAS TAMAT Mesyuarat..
Aku turun. Jam tangan jenama KING aku pandang pukul 2300.
Aku berjalan. Tiba² namaku di panggil oleh seseorang. Luhan? .
"Kenapa? "Soalku rambut yang kini sudah pnjang aku tolak ke belakang.
"Kau nak pergi mana? "Soalnya. Aku memeluk tubuh.
"Nak balik la.."kataku.
"Jalan kaki..?"soalnya.
"Dah tu..Naik dengan kau? " balasku pula.
"Ye la kau P.A aku..mesti la aku kena hantar. Tambah lagi sekarang dah malam.."kata Luhan. Dia merenungku.
Aku memandang luar tingkap. Gelap.. aku memandang ke dalam bangunan K. Kosong. Hanya aku dan Luhan saja.
"Ye la..jom "balasku. Aku dan Luhan bergerak ke Kereta Sportnya.
DI DALAM KERETA.
"Kau tinggal mana?" Soal Luhan. Matanya masih pandang ke hadapan.
"Em...rumah tumpangan.."kataKu.
"Tinggal dengan aku.."Kata Luhan. Aku merenung Luhan.
"Ta-" belum sempat aku membalas luhan memotong.
"Jgan kata kau tak nak..Kalau kau tak nak..siap la..Aku akan pecat kau hari ni juga.."Kata Luhan.
Aku merenung Luhan. Mana boleh nak pecat² orang..
"Ye la~" kataku. Aku memeluk tubuh. Jelingan maut aku beri kepada Luhan.
"jeling la..nanti mata jadi juling aku tak tahu..."kata Luhan.
"Mana rumah tu."kata Luhan. Aku memberitahu..
SELEPAS 30MINIT ..
"Wei..ni ke? "Soal Luhan. Sebuah Rumah kecil yang agak buruk itu dipandangnya. Gila..
"Ye laa aku mana ada duit nak tempah Hotel macam kau."kataKu. Aku keluar.
Aku masuk. Aku terus menuju ke bilik tidur. Luhan juga turut masuk. Lampu ruang tamu di buka oleh Luhan.
"Oh No.."kata Luhan. Terkejut Luhan memandang isi Rumah itu. Penuh dengan sarang semut. Serta lumut..
"Kau tinggal macam mana dekat sini tak takut ke? "Soal Luhan. Aku hanya membiarka kata2 Luhan.
Luhan terus duduk dan menolongku. Aku cuba memandang Luhan. Lansung tiada senyuman..hanya masam macam Cuka.
"Apa kau tengok2 aku kau suka aku? "Soal Luhan. Aku terus memandang ke beg.
"Ma..man..mana ada" kataKu. Luhan bangun ..dia membuka Tingkap..
"Arghhhhh.."Jerit Luhan. Aku memandang Luhan.
Luhan merenung Anak patung yang tergantung di tingkap bilik aku.
*minah ni tak takut ke? Dengan sarang semut..anak patung yang tergantung.*-marah luhan.
"Apa kau tengok2 suka aku? "Soalku pula.
"Yup. Suka.."kata Luhan. Aku merenung Luhan.
"Dah siap!! "Kataku.
"Bagus jom..tak tahan aku duduk dekat sini..kalah Rumah Hantu.."Kata Luhan. Beg aku terus di tariknya.
SETELAH 1jam memandu.
Aku memandang Papan tanda yang tertulis.
KAWASAN PERUMAHAN ORANG ELIT..
"Elit? Dalam hutan ada ke?"soalku.
YOU ARE READING
BYUNTAE LOVE 2
RandomHai..sekali lagi saya perkenalkan diri sebagai FR..huhuhuhux Watak yang dah lama saya teringat buat LUHAN..and Wanita itu ialah PARK Li Sa huhuhux....tak sedap nama dia.. BTW.. Harap korang Baca Sinopsis dekat dalam cerita.. BYE- FR