Luhan merenung gambar Lisa. Tiba² kedengaran bunyi orang sedang memasak.Luhan terus turu ke tingkat bawah. Lisa?! .
"Lisa!! "Luhan menjerit gembira. Badan gadis itu dipeluk erat oleh Luhan.
"Tahu tak saya punya cari awak..awak okey ke? "Soal Luhan. Gadis itu diam. Luhan memusingkan wajah gadis itu.
"Argghhhhhhh!!! KRIS!!! "Luhan menjerit.
**********
"Argghhhhhhh!!! KRIS!!! " Luhan menjerit. Semua orang yang berada di dalam bilik Luhan hanya mampu melihat saja.
Kini sudah 3 hari berlalu. En.kim sudah sedaya upaya mencari rumah Min Ho.
"Oppa Chara risau la.." Chara memeluk lengan Kris. Mereka sudah bertunang.
Sehun masuk ke dalam bilik itu. Kini sudah 2hari Sehun tinggal dan menemani si Rusa.
Sehun bergerak ke arah Luhan yang sedang tidur. Sehun duduk lalu menyentuh bahu Luhan.
"Luhan ban.."Belum sempat kata² Sehun habis Luhan terus bangun dan menolak Sehun jatuh dari katilnya.
"Tak ada sesiapa yang boleh duduk atas katil ni ke..ke..kecuali Lisa.."Sayu dan Sedih suara Luhan kedengaran.
"Luhan.."Luhan memandang Appanya yang baru sampai. Air Mata Luhan hanya dibiarkan.
"Appa Lis..Luhan rindu dia.."Kata Luhan. Appa Luhan memeluk erat Luhan.
**************
**************DI KEDIAMAN MIN HO.
"Rumah kau ni macam kapal karam.." Aku mengutip semua majalah dan Baju² yang bertaburan di atas lantai.
"Kalau dalam bilik tak apa la juga..ni tak ruang tamu jadi mangs.."Aku masih marah. Min ho dan pembantu² rumah hanya diam dan berdiri.
"Ish...ni salah satu sebab kau tak ada makwe se Cute YOONA.." Pembantu pribadinya ketawa kecil.
"Kalau rumah kau karam macam ni bukan YOONA je kena kebas..Malah SULLI yang kau suka tu pun kena rampas.."Aku mencapai bulu Ayam.
Mereka masih menahan ketawa. Min ho masih diam. Terasa tapi dibiarkan saja.
"Dah la YOONA baru putus dengan BIYFRIEND dia.. apa nama tu Sung gi? Entah la.."Aku mencapai pula penyapu.
"Di sebabkan Kau Min ho aku tak dapat pergi tengok TAEYEON.. kau tahu tak dia COMEBACK SOLO...aku ulang SOLO..." Aku merenung Min ho. Tajam.
Dan sehinggakan Malam aku masih marah dan komen tentang rumah Agam Min hi.
DALAM HATI MIN HO *
Aku hantar juga budak ni depan rumah Luhan...tak habis² nak marah...entah apa salah rumah aku pun aku masih tak tahu..ala setakat Baju bersepah and Rumah macam kapal pecah..apa yang salah..aku bujang..
******★***********★**********
Alahai..Si Lisa ni Pun Luhan tengah risau dia pula boleh Kemas Rumah si Min ho..Kesian Luhan dok nangis 25Jam..huhuhux ulang 25jam..
Okey cerita tentang Comeback Taeyeon..
Fr suka lagu dia My Life Is so....
BEST dengan suara dia..muka.. memang lengkap ... Fr pun baru je dengar lagu dia 14/10.. best and Fr baru je selesai muat turun lagu dia... Ok.Sambung Cerita...
************************★★***
Min ho memandang Lisa yang sedang merenung bulan.
"Lis..kau dah isi ke borang peceraian tu? " Soal Min ho. Aku merenung Min ho.
"Min..aku sayang Luhan.."Kataku membuatkan Min ho bangun dan meninggalkanku bersendirian..
Tiba² Lagu Got7 IF YOU DO terbit di kaca TV.
"BamBam cutenya Kau.. " Aku terus melangkah ke sofa
Siapa peduli Bulan.. selagi mata aku terbuka..aku boleh tengok."MARK!!! "Aku menjerit lagi.
"BAMBAM!! " Jeritan aku semakin prlahan.
"LUHAN..."Kini nama itu terbit. Suara² Luhan muncul di dalam fikirannya..
"Kau tengah cari aku ke? "Soalku. Aku memandang TV.
"Aku rindu kau.."
"Kau rindu aku ke? "
Walaupun kehidupan Aku sangat selesa tak seperti mangsa culik yang terpaksa duduk di dalam Bangsal buruk..Aku tetap.rindu Luhan.
"Luhan.."Aku memandang Mark dan lagu itu pun Habis.
***********★************★****
Okey..
Cerita pasal Lagu GOT7
IF YOU DO..KORANG RASA MACAM MANA BEST TAK? HOHOHOHOHOX KALAU BAGI KAT FR.. FR BAGI 10000000000000000000000000% BINTANG KAT GOT7. MARK PUN NAMPAK SEGAK.. BAMBAM STAY CUTE..NAK² PARY DIA SEBUT..
"EVERDAY(EVERDAY)..EVERNIGHT(EVERNIGHT..)"FUU~~ NAK PNGSAN RASA..BOLEH DIKATAN..GOT7 SEMUA AHLI DIA 360° DAH TUKAR GAYA DIA..
OKEY SIAPA YANG TAK TENGOK LAGI PERGI LA TENGOK..
SAMBUNG~~.........
********************
********************Min Ho POV.
"Patut ke aku lepaskan Lisa..kesian juga aku tengok Lisa.. asyik² sedih² je.." Min ho merenung bulan.
"Aku cuma pemusnah rumah tangga orang je.." min ho memukul kepalanya sedikit.
"Okey tak apa...aku akan bebaskan Lisa hujung minggu ni.."Min ho terus masuk ke bilik tidurnya.
DI RUMAH LUHAN..
"Kami sudah Jumpa.."Suara En.kim memecahkan ruang yang sunyi itu. Appa Luhan memandang En.Kim.
Luhan keluar. Pistol di tangannya dipandang oleh mereka semua.
"Dekat mana?" Soal Kris. Luhan juga duduk di sebelah Appanya
"KEDIAMAN UTAMA.."Luhan dan Appanya memandang Kris.
"La sejak bila pula Si Min ho pindah rumah sebelah? " Kris juga mngimbas balik.
"Tak kira Luhan nak pergi rumah mamat toyol tu.."Luhan bangun. Sehun terus menarik Luhan supaya dudk.
"Han..kita tunggu dulu.."Sehun memegang bahu Luhan.
"Nak tunggu sampai bila sampai dia mati?! "Luhan merenung Tajam Sehun. Sehun memandang Luhan.
"Masuk aku.. kita tengok apa rncangan Min ho sebenarnya..dia sendiri kata..dia sayangkan isteri kau..aku yakin Dia tak akan berani sentuh pisau untuk bunuh wife kesayangan kau tu Han.." Sehun merenung biji mata Luhan. Dalam masa ini hanya Sehun yang mampu tenangkan Luhan.
"Betul? "Soal Luhan. Sehun mengangguk. Jam di dinding mereka tidak pandang walaupun Jam sudah masuk pukul 5pagi.
"Luhan kita sabar dan nantikan apa yang min ho akan rancang okey.."Kata Appa Luhan. Luhan mengangguk tanda setuju.
*******************************************************************
Okey Apa pendapat korang? Okey ke tak? Fr dah kekurangan idea sebab tu jadi macam ni BTW.. Fr harap korang ENJOY...
YOU ARE READING
BYUNTAE LOVE 2
RandomHai..sekali lagi saya perkenalkan diri sebagai FR..huhuhuhux Watak yang dah lama saya teringat buat LUHAN..and Wanita itu ialah PARK Li Sa huhuhux....tak sedap nama dia.. BTW.. Harap korang Baca Sinopsis dekat dalam cerita.. BYE- FR