BAB 13

5.7K 288 21
                                    


Seperti sangkaan Luhan Mall King.. sering mendapat perhatian. Melihat dari jauh..saja membuatkan Luhan teruja.

Deringan iphon6nya membuatkan Luhan memandang ke arah Iphon6nya.

"Hello.."

-En. Luhan bila nak sampai? -

"Maaf isteri saya tengah sakit..jadi saya tak dapat datang.." Kata Luhan. Lucu tapi dia tidak ketawa.

-Oo..saya minta maaf..saya harap Puan cepat sembuh..- talian itu di matikan. Lucu.

"Aku dah tipu pekerja aku.."kata Luhan wajahnya tetap tegas.

Aku di pandangnya.

"Ya? Kenapa kau berpeluh ni? "Kata Luhan. Risau mukanya. Luhan berfikir..dalam kereta dah sejuk tapi kenapa dia berpeluh.

Tiba²

"Chara!!! "Jeritku lalu terjaga. Luhan terkejut seketika.

"Lis. ok ke? "Soal Luhan. Bahuku dipegang Luhan.

"Luhan.."panggilku. Luhan memandang.

"Chara panggil aku adik.."kataKu. Luhan diam.

"Adik?"soal Luhan. Aku mengangguk. Luhan diam.

MALAM ITU..

Luhan memandangku yang lena tidur. Luhan tidak lena tidur. Entah kenapa dia hanya berfikir tentang kataKu. Adik? ..

Tiba² dia memandangku. Luhan berjalan lalu duduk di sebelahku. Entah kenapa dia rasa sayang kepada gadis itu.

Luhan memandangku. peluh di dahiku dia lap dengan lengan bajunya. Malam ini, Luhan memakai baju serba putih..berserta seluar pendek.

Dia bangun..luhan mencapai Iphon6nya..

"Hello..Jack ke tu? "Soal Luhan.

-Apa hal kau Call aku.- Balas Jackson

"Bro..I need you.." Kata Luhan. Luhan turun ke ruang tamu.

-wei..aku ni Normal aku tak gay..- Kata jackson.

"Bukan maksud ak-" belum sempat kata² Luhan habis Jackson memotong.

"Maksud kau..BTS tu..yang ahli dia ada 7 orang tu..aku suka Taehyung. Jin.. Lucu diaorang..tergoda aku hahahax.."kata Jackson.

Luhan hanya menahan marah. Nak menjerit takut tersedar Tuan Puteri.

"Jack aku masukkan Pertolongan kau..aku pun bukan gay..lagi satu aku pun sama macam kau.."kata Luhan.

Luhan diam. Jackson kembali diam.

-Okey..kau nak suruh aku buat apa?-Soal jackson.

"Cari Park chara untuk aku.."Kata Luhan.

-What?! Minah tu ke? Biar betul kau nak buat apa? - Soal Jackson.

"Aku nak..ada la tu..Kalau Kau jumpa Call aku segera tau.." Kata Luhan.

- Luhan.. Aku bukan penyiasat aku doktor..kalau aku jumpa dia aku bagitau la..aku minta la bantuan daripada sesiapa..okey aku nak tidur.. - talian di matikan.

Luhan naik ke tingkat atas.

"Lisa.." Panggil Luhan dia naik lalu berbaring di sebelah aku.

"Lisa aku minta maaf atas apa aku dah buat kat kau..Aku tak cari kau..sebab Aku putus asa.. Aku cuba Call kau tapi tak boleh..so Aku buang telefon tu..aku ingatkan Kau tak ingat aku..Tapi aku salah..lisa.. "luhan menyentuh pipiku.

BYUNTAE LOVE 2Where stories live. Discover now