BÀB 18 ( OrAnG Ke-3)

4.1K 233 8
                                    


2 Bulan selepas itu~

Aku merenung Luhan. Lelaki itu masih setia makan..semua di meja makan hanya diam.

"Sehun akan datang esok..Omma" KataKu. Gembira rasanya.

"Luhan..tolong pergi ambil Sehub esok ye "pinta Puan Park.

"Baik.."Balas Luhan. Luhan bangun lalu beredar dari situ. Aku hanya membiarkan Luhan pergi malas dia nak Hantar lelaki itu.

"Kamu ni dah Sebulan Omma tengok macam ni..apa salahnya kalau kamu menyerah kalah.." Kata Omma.

"Tak nak la Omma.."KataKu. Aku membuka mulut lalu memasukkan Makanan ke dalam mulut. Entah kenapa dia berasa mual(?) .

Dia berlari sekelip mata dan .......

"Ya!! Lisa kenapa kamu okey ke ni? "Soal Omma. Chara yang baru turun terus berjalan ke dapur.

"Omma kenapa? "Soal Chara. Aku muntah lagi.. semua makanan yang aku makan keluar..

"Lis..entah² ..ada Baby" aku Merenung Chara. Mngandung anak siapa? .

"Anak siapa? "Soalku. Chara dan Omma terus berjalan lalu memukul belakangku.

"Anak Luhan!! "Jerit Omma dan Chara. Betul ke?! ..Oh God Thanks..

Aku tersenyum. Omma ku peluk.

"Belum tahu lagi..Jom pergi Jumpa Doktor.."Kata Omma. Chara hanya tersenyum.

DI HOSPITAL SEOUL..

Aku memandang lelaki yang berada di hadapanku. Pernahku Lihat tapi tak pernah ku ingat.. aku membiarkan saja memori itu pergi.

"Tniah cik...awak akan dapat anak...!!" (Ada ke Doktor ckap macam ni..?! Pelik betul..)

Aku tersenyum. Air mata mengalir aku biarkan.

"Betul ke ni? "Soalku. Dia tersenyum dan mengangguk.

"Tak kan awak tak pernah sedar.."Kata Doktor itu. Sumpah aku memang tak sedar..

"Mungkin sesetengah orang tak dapat rasa kehadiran orang baru...atau mereka akan tahu tapi lambat..Jadi siapa nama Suami Cik? "Soal Doktor itu.

"Luhan.. Xi Luhan."Kataku. Lelaki itu tersenyum.

"Cik boleh pergi sekarang.."Kata Doktor itu. Aku melangkah kelur. Sebab tu perut aku nampak berbukit..rupa²nya ada Baby..

"Macam mana.."Soal Chara. Aku memandang Chara.

"Chara..aku akan dapat Baby!! " JeritKu. Kami berpelukkan seketika.

"Jom bagitau Luhan.."Kata Chara.

"Tak payah..biar saya yang bagitau.."KataKu. Aku dan Chara terus keluar dari Hospital Seoul itu.

DI HOTEL KING..

"Maaf boleh saya tahu...Bilik 540 dekat mana? "Soalku.

"Dekat tingkat 5.." Katanya. Aku tersenyum. Langkahku di atur menuju ke Lift..

DI TINGKAT 5

Aku mencari Bilik 540. KiriKu pandang. Kanan juga ku pandang.. Jalan²..akhirnya aku Jumpa.

Loceng di bilik itu ku bunyikan. Tiba² kedengaran Pintu di buka.

"Ye? "Soal seorang gadis yang hanya memakai baju bertali halus dan berseluar pendek. Aku terus menolak masuk gadis itu.

"Luhan? "Soalku. Gadis itu berjalan ke arah seorang lelaki yang sedang membetulkan rambutnya.

Tak guna!! .. Luhan memandangku. Aku merenung Luhan. Air mata seorang isteri Jatuh

"Lisa "perlahan saja kata² Luhan. Dengan masa yang ada..aku terus keluar dari bilik itu.

"Lisa!! "Jerit Luhan. Luhan berlari mendapatkan aku. Terus tangannya menarik lengankun

"Dengar dulu!!" Kata Luhan. Aku menolak badan Luhan. Air mata yang mengalir itu ku biarkan.

" nak dengar apa? Kalau kau nak.curang- curang la..aku tak kisah sikit pun.!!"Jeritku. Luhan terkejut.

"Lisa..perempuan tu cu-" Belum sempat kata² Luhan habis. Aku terus memotong laju.

"Apa? Perempuan simpanan?! Ha!! Tak guna aku sepatutnya tolak kau dasar..Lelaki Pendua..!!"Jeritku.

"Aku percaya kau selama ni..tapi macam ni kau balas..aku punya datang jauh² nak minta maaf tapi ma--" belum habis kata²Ku. Luhan terus mencium bibirku.

Aku yang terkejut. Terus menampar pipi Luhan. Aku terus lari dari situ.. sakit hati..!!

Luhan hanya membiarkan aku pergi. Lisa..

"Abang..abang okey ke? "Soal Gadis tadi.

"Ya! Pipi abang merah..Kakak tampar pipi abang ke? "Soal Gadis itu.

"Lulu..abang okey..mesti dia ingat Lulu ni perempuan Simpanan abang....Mesti dia sedih sekarang ni.." Kata Luhan..

Lulu diam..

"Abang..kalau Lulu jadi kakak pun Lulu rasa Lulu di mandukan.."

Luhan mernung adik perempuannya itu.

"Kenapa pula.." soal Luhan.

"Ye la..Tengok Lulu pakai baju macam mana..dengan abang pula tu bukan sebelah menyebelah tapi satu bilik." Lulu mengeluh.

"Ye la..."Kata Luhan.

Lulu adalah adik angkat keluarganya sewaktu usia Lulu mncecah 1tahun.. Puan Shin telah mengambilnya sebagai anak angkat lalu memberikan nama yang bari iaitu Lulu hampir dengan Luhan.. Lulu seorang Model.. Sebab tu la dia sexy..

Sewaktu perkahwinan Luhan dan Lisa dia tak dapat hadir kerana sibuk dan berada di LA.

"Dah la..bye" Lulu tersu meninggalkan abangnya.

PETANG ITU.

"Apa awak tak dapat cari dia? "SoalKun.

Sudah 2bulan aku tak pergi ke Rumah agam Puan Shin bila aku pergi hari tu dikatakan Puan Shin berpindah...tapi tak tahu ke mana.

Aku diam. Bilik bacaan yang dipenuhi dengan buku ku pandang.

Bulan lepas Puan Shin dah kembalikan semula Syarikat Papanya.. tapi selepas itu lansung tiada khabar angin tentang Puan Shin.

Masih hidup atau mati aku pun tak tahu..

"Puan...maafkan saya..saya dapat laporan yang Puan Shin dah meninggal.." Kata Cik Song.

"What?! " Soalku yang agak menjerit sedikit.

Bulan lepas baru saja..aku dan Puan Shin bertemu.

BYUNTAE LOVE 2Where stories live. Discover now