Aku brjalan ke arah kubur seseorang. Tangisan aku pecah."Makcik.."Panggilku. Aku menyentuh nama wanita itu. Air
Mataku mengalir.FLASHBACK..
Aku masuk ke Pejabat Milik seseorang.
"Makcik~" Panggilku. Wanita itu merenungku.. Wajahnya seakan2 merah.. akibat menangis.. termasuklah Hidungnya.
"Apa kamu nak? "Soal wanita itu pelahan saja.
"Pilih Penjara atau Mati? "SoalKu. Tas tangan yang berwarna pink itu ku letakkan ke atas mejanya.
"Apa maksud kamu? Kamu datang sorang je ke? Luhan tak ikut? "Soalnya.
"Tak.." KataKu. Tiba² sampul surat yang berwarna Koko di beri kepadaku.
"Untuk apa ni?"soalku. Aku membuka sampul itu. Membulat mataku.
"Makcik..nak serahkan Syarikat tu dekat saya ke? "Soalku. Wanita itu tersenyum.
Jujur itu pertama kali aku melihat Wanita itu tersenyum. Surat yang berada di tanganku ku letakkan semula.
"Aoa muslihat makcik sebenarnya? "Soalku. Aku memeluk tubuh. Wanita itu ketawa.
Dan buat pertama kalinya itu ketawa paling indah yang pernah aku dengar.
"Kalau macam tu terima kasih.."KataKu. Aku berpusing tiba²..
"Terima kasih.."Satu suara halus membuatkan aku berpaling ke arah Wanita itu.
Wanita itu tersenyum.
SELEPAS SATU MINGGU BERLALU.
"Apa dia hilang? "Soalku. Semua yang berada di meja makan memandangku.
"Maaf.."KataKu. Cik Song hanyan tersenyum manis saja. Kini Syarikat itu telah menjadi milik dia...tapi Chara yang dilantik menjadi CEO kepada Syarikat PAF.
"Saya dah knyang.."KataKu. Aku bangun dan keluar dari Dewan Makan.
"Hilang.?tapi ke mana? "Soalku.
"Pergi cari dekat rumah Banglo dia.."Arahku.
"Kami dah cari tapi tak jumpa.."kata Cik Song. Aku duduk di atas kerusi...Pejabat.
"Awak boleh keluar.."KataKu. Rambut yang masih pendek ke ikat Pony...
"Ke mana Makcik pergi.."KataKu.
END FLASHBACK..
Aku memandang gambar yang berada di dalam bingkai kaca itu.
"Makcik..kenapa Makcik pergi sekarang..Kenapa Makcik tak pergi Selepas saya soal Makcik..Makcik...."Aku menangis.
Aku jatuh lalu memeluk lutut. Tidak percaya Wanita itu telah pergi.
Tiba2 Deringan Telefon bimbitku membuatkan aku mengangkatnya.
"Hello.."kataKu.
-kami jumpa sesuatu..-
"Jumpa apa? " soalku.
-Benda yang di tulis.. kepada Puan.. Puan dekat mana? -
"Pekuburan Elit (Fr reka okey)"
-saya akan datang ke sana..-
"Baik..."KataKu.
SELEPAS 58MINIT.
"Maaf Puan ni dia.."Kata Cik Song. Aku membuka sampul itu.
Sepucuk surat tertulis namaku.
PARK LISA..
Makcik tahu kamu mesti cari sesuatu yang amat berharga..makcik nak..bagitau. Makcik tak boleh hidup lama lagi...Makcik menghidp Kanser Hati..
YOU ARE READING
BYUNTAE LOVE 2
RandomHai..sekali lagi saya perkenalkan diri sebagai FR..huhuhuhux Watak yang dah lama saya teringat buat LUHAN..and Wanita itu ialah PARK Li Sa huhuhux....tak sedap nama dia.. BTW.. Harap korang Baca Sinopsis dekat dalam cerita.. BYE- FR