BAB 24 : THE EVIL..

3.5K 219 8
                                    


Luhan membuka mata.

"Kau tak apa2 ke? "Soal Kris. Luhan diam. Kris dan Chen..

"Chen? Dekat mana aku ni? "Soal Luhan terasa sakit di kepalanya.

"Hospital..kau terlibat dalam kemalangan..kau tak ingat? "Soal Kris. Luhan cuba untuk ingat semula.

"Lisa!! "Jerit Luhan. Kris membuat isyarat supaya diam. Mata Kris bergerak ke arah katil sebelah Luhan.

Seorang gadis sedang lena tidur. Kesan luka kelihatan jelas di pipinya serta dahi.

"Mujur aku tak kehilangan dia.."Luhan mencium dahi gadis itu.

Kris mengeluh. Chen menepuk bahu Luhan. Luhan memandang dua sahabat baiknya.

"Wei..kau dah hilang seseorang la.."Kata Kris. Luhan memandang kris.

"Siapa? "Soal Luhan.

"Baby.." Kata Chen. Luhan diam.

"Kau nak brgurau pun agak2 la..kita dekat Hospital kan tak pasal² kau masuk ICU.. " Luhan merenung Chen

"Ni bukan lawak..baby kau memang dah tak ada....ni pun boleh kira nasib baik.. sebab Lisa boleh hidup..kalau dia degil nak selamatkan Baby tu..tak silap hari dia meninggal kau tau.." Luhan merenung Kris dan Chen silih berganti.

Wajah manis Lisa dipandangnya.

"Tak mungkin.."Kata Luhan. Luhan terus keluar.

Kris dan Chen diam. Wajah Lisa yang pucat dipandangnya.

"Siapa tak sedih kalau Baby dah tak ada..nak² baby pertama diaorang .."Chen memgeluh. Kris juga begitu.

DI LOBI..

Luhan memandang kosong lantai yang berwarna putih itu.

"Tuan okey ke? "Soal En.Kim. luhan tersenyun tawar..

"Saya rasa ini bukan masa yang sesuai untuk bagitau tapi kami dah jumpa siapa dalang incident(?) Ni tuan..."Kata En.Kim.

"Siapa? " Soal Luhan. Seram sejuk di rasakan En.Kim selepas melihat Luhan.

Mana taknya.. garisan halus pada kening Luhan membuatkan Luhan kelihatan seperti Samseng (?) Jalanan.

"Min ho.."Kata En.Kim. luhan diam seketika.

"En.Kim cari dia sampai jumpa saya nak dia hidup2..kalau dah mati pun bawa dia jumpa saya..Hutang Nyawa mesti di bayar dengan Nyawa juga.."Luhan bangun.

En.kim diam. Langkah Luhan dipandangnya. Mati kau Min ho.

SUDUTAN BAB AKAN DATANG..

kau kena mati!!!! - Luhan

Luhan..saya sayang awak..- Lisa

BYUNTAE LOVE 2Where stories live. Discover now