BAB 2

8.5K 373 19
                                    


Aku turun dan memandang Ke ruang tamu . Gelap.

"Kau buat apa pukul 10malam tak tidur? "Soal satu suara.

Aku berpaling ke belakang. Mak aii..Lelaki ni lagi.

"Ha? Lapar.."kataku lalu tersenyum. Aku memandang Diri Lelaki itu. Berpakaian Baju tidur.

"Hmm...jom pergi makan..aku pun lapar.."Katanya.

"Baik..Err.."Kata2 Ku terputus.

"Oppa.." Balas Lelaki itu sekali lagi.

"Ha..ok ok.."Kata Aku lalu naik ke atas.

********

Aku melihat makanan di hadapanku Lasat dan Sedap.

Tapi Lelaki yang berada di hadapanku cuma Memandang Jam di tangan.

"Hey..."panggilnya.

"Ye..o..oppa.."KataKu lalu Memandang Lelaki yang masih aku tak kenal namanya lagi.

"emm...kau boleh tak ikut aku pergi satu tempat..?"Soalnya. Aku diam.

"Emm...boleh.."Jawabku lalu makan dan makan.

*******
Kereta Sport berwarna Merah itu di bawa laju bagai sedang dikejar polis.

Aku memandang Lelaki itu. Wajahnya tetap nampak MANLY.....walaupun dia memakai topi berwarna Hitam.

"Kau nak bawa pergi mana No? "Soalku. Lelaki itu tersenyum.

"Luhan. Xi Luhan...Umur aku 18tahun... dan Kau Park Li Sa.. Right? " Soal Sehun.

"Ye.." balasku.

"Umur kau 17tahun...kau baru je...pindah sekolah ni kan? Rumah kau tinggal tu rumah aku..."katanya.

"Kalau dekat rumah Panggil Aku Tuan..tak payah la Oppa²..geli aku.."Kata Luhan.

"But kalau Dekat Sekolah or mana² pun Panggil Luhan..Or Xi Lu..faham.."Kata Luhan.

Dia membawa kereta semakin laju.

"Ok.."KataKu.

"Tapi..kalau kau tak ikut semua arahan aku..nasib kau malang.."Kata Luhan.

Aku diam. Seram sejuk aku rasa.

********

"Luhan...Kat mana ni? "Soalku apabila melihat Sekumpulan Remaja yang sedang berkumpul di luar Kereta.

"Keluar.."Katanya. Aku hanya akur.

Terkejut aku apabila mendengar orang menjerit nama XI LULU la LUHAN la..

Tiba2 Luhan menarik Ku dan berjalan ke sebuah Kerusi.

"Ya.. awak bawa saya dekat mana ni? "Soalku.

"Hahahahax. Relax...kita balik lagi 3Jam.."Kata Luhan lalu terus meninggalkan aku.

Dia masuk ke dalam perut kereta. Terdapat 4buah kesemuanya termasuk Kereta Luhan.

Vroommm~ (FR tak pandai buat bunyi kereta..)

Aku melihat Kereta Luhan yang berada di depan sekali.

Tiba² Seorang gadis Datang ke arahku.

"Hai..."sapa dirinya.

"Hai..teman sekatil luhan or Teman Kekasih? "Soal Gadis itu.

"Ha? Kawan.."Kataku.

"Relax la..ni bukan perhimpunan HARAM..tepat ni tempat kami lepak lagipun cuba tengok setiap Sudut..ada poliskan? .." Kata Gadis itu.

BYUNTAE LOVE 2Where stories live. Discover now