11

829 25 2
                                    

"So, you ada register mana-mana larian tak?" kata Faznur sambil Jamie menyedut minuman Coke di Mekdi malam itu. Time ni gua terus berjalan ke arah mereka.

Jamie beritahu yang perempuan bernama Faznur ni beri dia motivasi, tapi kenapa depa makan Mekdi pulak ni? Gua hairan walaupun sebenarnya gua tenang dengan idea tu sebab Jamie pun memang suka makan benda-benda macam ni. Gua takde masalah tentang itu. Tapi gua ada masalah bila Jamie mula nak start lari bagai. Gua tak rasa dia perlukan benda ni semua. What the fish?

Gua join meja mereka ketika mereka sedang rancak berbual, dan gua terpaksa mencelah bila mereka ni dah start cakap pasal lari dengan penuh minat. Sebelum tu gua cuma duduk di meja berhampiran mereka dan bersembang bersama Ariff Adly.

Gua sampai dan duduk di salah satu kerusi di meja mereka, bersebelahan dengan Jamie lalu perkenalkan diri sebelum kami terus bersembang. Ariff Adly kekal di meja sana. Gua sempat sengih ke dia sebelum ke sini.

"Ada kot,"

Faznur cuma senyum secara playful sebelum membalas.

"Apa kot kot, mana boleh ada kot kot, you."

Comel juga minah ni, padan la kemain seronok kau Jamie.

"Haha ye, ada. Tapi saya tak tahu samada ia adalah idea yang baik atau sebaliknya."

"Kenapa you kata macam tu pula?"

"Entah, rasanya macam saya belum ready."

"Larian mana yang you register ni?"

"Larian anjuran Pacesetter. 10 km. 21 haribulan depan."

"Nice! Oh, lama lagi tu you. Kenapa you rasa belum ready? Banyak lagi masa untuk you bersiap sedia. You pernah lari 5 km sebelum ni?"

Jamie cuma geleng perlahan.

"Oh takpe. Masa masih memihak kepada you. You tahu, dalam masa yang singkat pun sebenarnya banyak peningkatan yang kita boleh buat kalau kita betul-betul put our effort and percaya pada diri kita. Percayalah cakap I. Percayalah~" Faznur membuat gaya Siti. Jamie tergelak.

"Saya tak tahulah. Kadang rasa macam saya tak mampu untuk lari jauh-jauh macam tu. Rasanya memang ada orang yang jenis tak boleh lari jauh-jauh kot. Heh."

Gua perasan sejak gua join mereka, Jamie punya confidence level dah mula turun. Bagus, benda yang baik bagi gua.

"You jangan kata macam tu, remember what I said about finding a solid base? Now, what is/are your reason to run?"

"I don't know.." jawab Jamie teragak-agak.

"Okay, look at my lips. Tell me the first thing that crossed your mind when I ask the next question. Boleh?"

"Boleh"

"Why run?"

"Err.."

"Ha, cakap je. Tak boleh fikir!"

"Haha. Okay, benda pertama yang terlintas adalah pasal bibir awak. Benda kedua, saya fikir pasal perubahan."

Jeda beberapa saat, sebelum Jamie menyambung.

"Ya, sort of. I wanted to change."

Mendengar jawapan tersebut, Faznur tersenyum luas.

"I see."

Terlalu luas senyumannya seperti ada makna yang lain.


JogWhere stories live. Discover now