4

352 14 1
                                    

*Iris' point of view*

Als we bij het station zijn aangekomen en uit de bus zijn gestapt, loop ik samen met Isa richting de Starbucks.
Als we naar binnen stappen zie ik al het voedsel en alle drankjes al staan. Ik ben weer helemaal verliefd denk ik.
We lopen naar de balie.
"Wat mag het zijn?" vraagt een vrouw met blond kort haar. "Doe voor mij maar 1 chocolade donut en 1 strawberry cream." antwoord ik. "En voor die andere jonge dame?"

*Isa's point of view*

Als ik naar binnen stap, zie ik al het eten al staan. Zou ik dit wel doen? Denk ik. Als de vrouw vraagt wat ik wil denk ik na. Waar zouden het minste calorieën in zitten.... "Doe maar een gewone donut en een Berry Hibiscus met echte bramen." antwoord ik.
Als ik even later met Iris aan een tafel zit eet ik langzaam mijn donut op. Het is zo lekker, maar je word er ook dik van. denk ik weer in mezelf.
Als de donut op is heb ik een slecht gevoel van binnen. Had ik dat nou maar niet gedaan.
"Is er iets?" vraagt Iris. Opeens voel ik me betrapt. "Nee hoor, hoezo?" "nou, je zat te twijfelen toen ik vroeg dat we naar de Starbucks gingen, vanmorgen nam je water in plaats van Dr.Pepper." ik kon wel janken, ik moest het ooit vertellen maar nu niet, dit moest een leuke dag worden.

Even later liepen we richting de winkels.
"Waar zullen we als eerst heen?" vraag ik aan Iris.

*Iris' point of view*

"Is er iets?" vraag ik aan Isa. Ik maak me zorgen om haar, ze doet zo vreemd. "Nee hoor, hoezo?" antwoord Isa terug. Even moet ik bedenken wat ik wil gaan zeggen.
"nou, je zat te twijfelen toen ik vroeg dat we naar de Starbucks gingen, vanmorgen nam je water in plaats van Dr.Pepper." zeg ik.
"Ik had niet zoveel honger..." antwoord ze terug.
Ik merk dat er iets mis is met haar, maar wat?!

We lopen de Starbucks uit en lopen richting de stad.
"Waar zullen we als eerst heen?" vraagt Isa me.
Ik denk even. "Naar de H&M?"
"Ik vind het best"
Als we in de H&M zijn gaan mijn ogen heen en weer. Waar zijn die leuke shirtjes?!
Ik zie een super leuke. Het is een witte crop-top met rode markering en in de rode markering staat met witte letters TWERK IT TWERK IT . Ik pak Isa bij haar arm en sleur haar mee naar dat shirtje. Onder tussen valt het me op dat haar arm best dun is.
"Kijk dit shirtje!" schreeuw ik vol enthousiasme door de winkel. Sommige mensen kijken me aan zo van die is niet goed wijs maar dat boeit me niks.
"Ja leuk." zegt Isa
We passen het en we kopen het.
Tevreden loop ik de winkel uit.

Een paar uur later lopen we weer richting het busstation.
Onze lijn staat er al. We rennen zo hard als we kunnen maar we zijn te laat. De bus rijd weg.
"KUT!" roep ik. "Hoe moet het nu?" vraag ik aan Isa.
Ze haalt haar schouders op.
Ik app mijn moeder.

▶Iris
Mam we hebben de bus gemist, wat nu?

Even later krijg ik een appje terug.

▶Mam
Iris!! Wat dom van je. Ik kan je ook niet ophalen pap heeft de auto mee. Wacht dan nog maar een uur.

▶Iris
Oke tot zo

"We moeten nog een uur wachten van mijn moeder."
"Oke dan doen we dat" antwoord Isa

Dun, Dunner, DunstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu